Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε τη μέρα;

Ο μέσος άνθρωπος πρέπει να καταναλώνει από 3-8 ποτήρια ημερησίως
Queen.gr Queen.gr
Δημοσίευση:
Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε τη μέρα;

Το νερό είναι σαφώς απαραίτητο για τον οργανισμό μας. Κυρίως από αυτό αποτελούμαστε, ενώ συνέχεια χάνουμε νερό μέσω της αναπνοής, της εφίδρωσης, της διούρησης και της κένωσης των εντέρων. Έτσι, πρέπει να αναπληρώνεται το νερό που χάνεται με την πρόσληψη τροφίμων και ροφημάτων που περιέχουν νερό. Πόσο όμως νερό χρειάζεται να πίνουμε τελικά καθημερινά;

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, ο άνθρωπος πρέπει να λαμβάνει 1ml νερού ανά θερμίδα τροφής που κατταναλώνει και τα νεογνά 1,5 ml ανά θερμίδα τροφής. Π.χ. για κάποιον που καταναλώνει 2.000 θερμίδες την ημέρα, το νερό που χρειάζεται είναι 2.000 ml δηλαδή 2 λίτρα ή 8 ποτήρια. Λέγεται λοιπόν συχνά ότι ο άνθρωπος πρέπει να πίνει δύο λίτρα νερό την ημέρα.

Σε περιπτώσεις ατόμων με έντονη σωματική δραστηριότητα η ποσότητα του νερού μπορεί να φθάσει και τα 7 ποτήρια νερού ημερησίως. Αυτό μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τη φαρμακευτική αγωγή που λαμβάνει, την άσκηση, τη διατροφή, την λειτουργία των νεφρών του και από άλλους παράγοντες. Ακόμη αν κάποιος ζει σε ακραίες θερμοκρασίες (πολύ ζέστη ή κρύο) χρειάζεται περισσότερο νερό για τη διατήρηση της φυσιολογικής θερμοκρασίας του σώματος. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού αυξάνονται οι ανάγκες της γυναίκας σε υγρά.  Ο πυρετός, η διάρροια, ο εμετός επίσης, αυξάνουν επίσης την απώλεια του νερού από το σώμα.

Η μεγάλη κατανάλωση νερού και υγρών βοηθά στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, στις πέτρες στα νεφρά και στη χολή ενώ οι καρκινογενείς ουσίες αποβάλλονται πιο εύκολα. Όμως το πολύ νερό μπορεί να οδηγήσει σε υπονατριαιμία, κατάσταση που χαρακτηρίζεται από σοβαρή ελάττωση των επιπέδων νατρίου στον οργανισμό. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν ναυτία, πονοκέφαλο, μυαλγίες και γενικευμένη αδιαθεσία ενώ ακολουθούν λήθαργος, σύγχυση, αποπροσανατολισμός, ανησυχία, απάθεια, μέχρι και ψύχωση.  Τέλος μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ύπνου, λόγω συχνής διούρησης. Μία καλή συμβουλή είναι να ελέγχετε αν το χρώμα των ούρων σας είναι διαφανές ή υποκίτρινο. Αν διψάτε πολύ και τα ούρα σας είναι κίτρινα ή σκουροκίτρινα, αυξήστε την κατανάλωση νερού, αν είναι διάφανα όπως πρέπει τότε το νερό στον οργανισμό σας βρίσκεται σε σωστά επίπεδα.

Διαβάστε ακόμη:

Κεφάλαιο εγκυμοσύνη: πώς αντιμετωπίζουμε τυχόν φλεγμονές

Προβλήματα υγείας; Δείτε ποιες τροφές-γιατρικά θα σας… σώσουν!

 


Επειδή οι γυναίκες θέλουμε να τα γνωρίζουμε όλα, κάντε «Like» στη σελίδα του Queen.gr

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.