Ρώμη: Τι να κάνεις σε τρεις μέρες στην "Αιώνια Πόλη"

Πάρε μια πρώτη «γεύση» από όλα όσα μπορεί να προσφέρει σε έναν ταξιδιώτη

Γράφει η Ειρήνη Πολλάλη

Η Ρώμη δεν βρισκόταν ποτέ ψηλά στη λίστα με τις πόλεις που ήθελα να επισκεφτώ και κάπως έτσι, έφτασα τα 30 χωρίς να έχω δει την πρωτεύουσα της Ιταλίας.

Το περασμένο τριήμερο, λοιπόν, αποφάσισα ότι είχε έρθει η ώρα να κάνω ένα σύντομο ταξίδι στην Ρώμη. Η αλήθεια είναι ότι τρεις μέρες δεν αρκούν για να μάθεις την «Αιώνια Πόλη», αλλά φτάνουν για να πάρεις μια πρώτη «γεύση» από όλα όσα μπορεί να προσφέρει σε έναν ταξιδιώτη.

Πρώτη μέρα και η φάση είναι Airbnb

Αν προτιμάς να ξοδέψεις τα χρήματά σου στο ομολογουμένως υπέροχο φαγητό που η ιστορική αυτή πόλη της Ευρώπης μπορεί να σου προσφέρει, τότε πες «ναι» στην Airbnb. Θα βρεις πολλά καταλύματα, ωστόσο, μην αφήσεις την αναζήτησή σου για την τελευταία στιγμή, διότι θα μείνεις με λίγες και ίσως όχι τόσο οικονομικές επιλογές. Εμείς βρήκαμε ένα διαμέρισμα κοντά στη Βασιλική της Σάντα Μαρία Ματζόρε. Το σπίτι ήταν παλιό (για την ακρίβεια κατασκευάστηκε το 1750),ωστόσο μείναμε ικανοποιημένες, κυρίως από τη φανταστική του ιδιοκτήτρια, τη Μιρέλα. Στα τυχερά του διαμερίσματος ήταν και η τσάντα με τα τέσσερα κρουασάν και τα τοστ που η Μιρέλα άφηνε έξω από την πόρτα μας κάθε πρωί.

«Scusa, non parlo inglese…»

Κάπου εδώ ξεκινά η περιήγησή μας στη Ρώμη και το πρόγραμμα είχε περπάτημα... πολύ περπάτημα. Γιατί πώς θα μάθεις μια πόλη, αν δεν λιώσεις τα παπούτσια σου στους δρόμους της; Πώς θα την καταλάβεις αν δεν χαθείς για λίγο στα στενά της; Φόρεσε, λοιπόν, τα αθλητικά σου και πάρε έναν χάρτη διότι βοήθεια από τους Ιταλούς δεν θα λάβεις. Οι Ιταλοί που συναντήσαμε ήταν απίστευτα ευγενικοί, αλλά δεν μιλούσαν αγγλικά παρά το γεγονός ότι κατανοούσαν -και μάλιστα πολύ καλά- όσα τους ρωτούσαμε. Η απάντηση ερχόταν πάντα στα ιταλικά και με τη βοήθεια της... γλώσσας του σώματος, βγάζαμε άκρη.

Μάχη για μια selfie στη Φοντάνα ντι Τρέβι

Την πρώτη μέρα και αφού απολαύσαμε τα κρουασάν και τον εσπρέσο μας, περπατήσαμε ως τη Φοντάνα Ντι Τρέβι, το μεγαλύτερο μπαρόκ σιντριβάνι της πόλης. Εκεί ήρθε το πρώτο σοκ. Ναι, ήταν όμορφη και επιβλητική, αλλά οι «ορδές» των τουριστών που έδιναν μάχη για μια selfie κατέστρεφαν το σκηνικό.

Το πιο πιθανό είναι ότι θα τη δώσεις κι εσύ τη μάχη αυτή. Εναλλακτικά, μπορείς να πάρεις ένα δροσιστικό gelato από τα γύρω καταστήματα, να κάτσεις σε μια γωνιά και να παρακολουθήσεις το πλήθος να ιδρώνει και να πετά ξανά και ξανά κέρματα στο νερό για να πετύχει τη λήψη την καλή. Δυστυχώς, είτε πας πρωί, είτε βράδυ, θα δεις το ίδιο σκηνικό. Φάε, λοιπόν, το παγωτάκι σου και «κούλαρε».

Αφού περπατήσεις στα στενά γύρω από τη Φοντάνα, θα βρεθείς στο Πάνθεον και λίγο αργότερα στην ομολογουμένως γραφική Πιάτσα Ναβόνα. Εκεί, στο κέντρο της πλατείας, θα θαυμάσεις και θα φωτογραφήσεις την περίφημη Κρήνη των Τεσσάρων Ποταμών του Μπερνίνι.

Από την Πιάτσα Ναβόνα στο Κάμπο ντε Φιόρι

Στην Πιάτσα Ναβόνα μπορείς να φας ή να πιεις το aperitivo σου, ωστόσο, αξίζει να γνωρίζεις ότι πρόκειται για μια αρκετά τουριστική περιοχή. Εμείς, πάντως, φάγαμε ωραιότατα και φρεσκότατα fettuccine στο «La Piccola Cuccagna». Όχι μία, αλλά δύο φορές. Εκεί, ενώ απολαμβάναμε τα ζυμαρικά μας, είδαμε και τον σκηνοθέτη των «Trainspotting» και «Slumdog Millionaire», Ντάνι Μπόιλ. Ο βραβευμένος με BAFTA και Χρυσή Σφαίρα σκηνοθέτης ετοιμάζεται να γυρίσει μια σειρά στη Ρώμη (και θα ονομάζεται «Trust»). Είχα, λοιπόν, την τύχη να κάθομαι δίπλα του, ενώ εκείνος και το crew του εξέταζαν διεξοδικά την κάθε γωνιά του μικρού αυτού δρόμου.

Έπειτα από το γεύμα σου στη Πιάτσα Ναβόνα μπορείς να περπατήσεις ως το Κάμπο ντε Φιόρι για ένα ποτό ή ένα καφέ. Το πρωί θα δεις στην όμορφη αυτή πλατεία πάγκους με φρούτα και λαχανικά, αλλά το βράδυ, ο «αγρός των λουλουδιών» αλλάζει όψη καθώς τουρίστες και ντόπιοι κατακλύζουν τα πολυάριθμα καφέ και μπαρ του.

Αν αισθάνεσαι κουρασμένη, κλείσε τη βραδιά σου με μια βόλτα στις όχθες του Τίβερη. Δες τη Νήσο Τιβερίνα (Isola Tiberina). Είναι ένα από τα δύο νησάκια που έχει ο ποταμός και η οποία συνδέεται με τη Ρώμη με δύο γέφυρες.

Day 2 στην "Αιώνια Πόλη" και προσοχή στους... Ρωμαίους

Δεύτερη μέρα στη Ρώμη και το πρόγραμμα έχει Κολοσσαίο, Ρωμαϊκή Αγορά, Πιάτσα Ντι Σπάνια, Τραστέβερε και φυσικά, πολύ περπάτημα… παγωτά, πίτσα και aperitivo. Αν θέλεις να δεις περισσότερα αξιοθέατα, μην ξεχάσεις να πας στον Παλατινό Λόφο που βρίσκεται κοντά στη Ρωμαϊκή Αγορά.

Προτού επισκεφτείς, πάντως, το Κολοσσαίο κάνε τη μελέτη σου για να ξέρεις τι θα δεις. Πρόσεξε, επίσης, τους... Ρωμαίους έξω το δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο. Στην γοητεία τους υπέκυψε η νεαρή τουρίστρια που απεικονίζεται στην παρακάτω φωτογραφία και την οποία και θέλησα να απαθανατίσω.

Επόμενος σταθμός η Πιάτσα ντι Σπάνια (Piazza di Spagna), μια από τις πιο γνωστές πλατείες της Ρώμης. Αν δεν θέλεις να περπατήσεις πολύ, μπορείς να πάρεις το μετρό από το Κολοσσαίο και σε λίγες στάσεις θα βρεθείς στον προορισμό σου. Δες την Τρινιτά ντέι Μόντι και ανέβα στη Σκαλινάτα για να βγάλεις τις φωτογραφίες σου. Προσπάθησε, όμως, να μην εκνευριστείς με τους υπόλοιπους τουρίστες που κάνουν το ίδιο. Κάνοντας μια βόλτα στους δρόμους γύρω από τη Πιάτσα ντι Σπάνια και συγκεκριμένα, στη Βία Κοντότι, θα συναντήσεις πολλά καταστήματα γνωστών οίκων μόδας. Στον συγκεκριμένο δρόμο βρίσκεται και το Καφέ Γκρέκο, το πιο ιστορικό καφέ της Ρώμης. Εκεί, απολάμβανε τον καφέ του και ο διάσημος Τζιάκομο Καζανόβα (1725-1798).

Για οικονομικές αγορές, συνέχισε το περπάτημα στη Βία Κοντότι μέχρι να φτάσεις στη Βία Ντελ Κόρσο. Αν έχεις αντοχές, επισκέψου μερικά ακόμη κοντινά αξιοθέατα: Την Πιάτσα ντελ Πόπολο και τη Βίλα Μποργκέζε.

Εμείς αποφασίσαμε ότι θέλαμε απλά να χαλαρώσουμε και να απολαύσουμε τα καλά της πόλης. Για αυτό, πήγαμε στο Τραστέβερε, τη «μποέμ» γειτονιά» της Ρώμης (δες την ταινία «Στη Ρώμη με Αγάπη» του Γούντι Άλεν και θα καταλάβεις). Βρίσκεται στη δυτική όχθη του Τίβερη και σε κοντινή απόσταση από την Πιάτσα Ναβόνα. Κάθε βράδυ η όμορφη αυτή γειτονιά της Ρώμης γεμίζει από κόσμο που καταφτάνει εκεί για να απολαύσει το φαγητό και το ποτό του. Το Τραστέβερε είναι, επίσης, μια καλή επιλογή για διαμονή, αν θέλεις να απολαύσεις αρκετά και τη νυχτερινή ζωή της Ρώμης. Αν βέβαια το μόνο που επιθυμείς είναι να φας και να πιεις σαν local, δοκίμασε να πας νότια, προς το εναλλακτικό Τεστάτσιο.

Day 3 και Βατικανό

Την τρίτη μέρα έπρεπε να επισκεφτούμε το Βατικανό. Η κυρία Μιρέλα μας προειδοποίησε να ξυπνήσουμε νωρίς, αλλά εμείς σηκωθήκαμε με την άνεσή μας, φάγαμε τα κρουασάν μας και πήραμε το μετρό για να φτάσουμε στον προορισμό μας. Γρήγορα καταλάβαμε ότι έπρεπε να την είχαμε ακούσει. Σοκ και απόγνωση. Αυτά αισθανθήκαμε όταν είδαμε την ατελείωτη ουρά στην οποία έπρεπε να στηθούμε για να μπούμε στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου.

Αν πας στο Βατικανό, αξίζει να πεις «ναι» στην πρόκληση και να ανέβεις ΟΛΑ τα σκαλιά που οδηγούν στον τρούλο της Βασιλικής. Μπορεί να πάθεις έναν πανικό, όταν δεις ξαφνικά τα σκαλιά να στενεύουν και να παίρνουν μια… κλίση, αλλά η εμπειρία θα σου μείνει.

Arrivederci Roma

Όχι, δεν περάσαμε όλη τη μέρα στο Βατικανό. Αντιθέτως, κάναμε αυτό που έλεγε η καρδιά μας και επιστρέψαμε στο ιστορικό κέντρο για τις τελευταίες βόλτες. Περπατώντας θα βρεις πολλά ακόμη ιστορικά μνημεία, απλά φρόντισε να πας στη Ρώμη λίγο διαβασμένη γιατί αυτή η πόλη, είναι ένα «ζωντανό» μουσείο. Σημείωσε τα μέρη που θες να δεις και φρόντισε να μην επιβαρύνεις το πρόγραμμά σου. Περπάτα, κοιτά γύρω σου, παρατήρησε τα κτίρια, επισκέψου τα βασικά αξιοθέατα, απόλαυσε το φαγητό, χαλάρωσε στις πιάτσες της «Αιώνιας Πόλης». Στη δεύτερη επίσκεψή σου θα δεις τα υπόλοιπα.