Πώς θα βελτιώσεις τη διάθεσή σου;

Ένας οδηγός για πεισματάρες!

Είναι λογικό να μην είσαι πάντα ευδιάθετη και να μην κυκλοφορείς διαρκώς με το χαμόγελο στα χείλη, όπως οι πρωταγωνίστριες των διαφημίσεων. Και σίγουρα κάποιες μέρες είναι πιο δύσκολες από άλλες, γιατί τα πράγματα δεν πάνε όπως θα ήθελες. Και κάπως έτσι γεμίζεις αρνητικά συναισθήματα που επιμένεις να διατηρείς μέχρι το τέλος της ημέρας. Πολλές φορές μάλιστα, χωρίς λόγο από πείσμα και μόνο απλώς θέλεις να είσαι γκρινιάρα. Δεν έχει σημασία αν η οικογένειά σου και οι φίλες σου κάνουν τα πάντα για να σου φτιάξουν τη διάθεση: Σου προτείνουν εξόδους, σου μαγειρεύουν το αγαπημένο σου φαγητό και σε περιποιούνται με κάθε τρόπο. Τίποτα δεν έχει αποτέλεσμα. Εσύ επιμένεις να κρατάς «μούτρα» για όσο το δυνατόν περισσότερο. Απλώς, έχεις αποφασίσει ότι είναι κακή» μέρα και κανείς δεν θα σου αλλάξει τη γνώμη.

Προφανώς, είσαι πεισματάρα και αυτό το χαρακτηριστικό κάποιες φορές είναι θετικό και άλλες αρνητικό. Σίγουρα, το πείσμα σου είναι χρήσιμο όταν θέτεις στόχους, καθώς δεσμεύεσαι και καταφέρνεις να παραμένεις παραγωγική μέχρι να τους πετύχεις. Παρόλα αυτά, δεν σε βοηθάει όταν πρέπει να κάνεις κάτι που δεν θέλεις…

Σε κάθε περίπτωση, επειδή δεν θέλεις να καταλήξεις να θεωρείσαι η «ξινή» της παρέας, προσπάθησε να δουλέψεις με τον εαυτό σου, προκειμένου να αλλάξεις τη διάθεσή σου και να γίνεις λίγο πιο αισιόδοξη. Πώς;

Βάλε μουσική!

Σύμφωνα με την Yuna Ferguson, Επίκουρη Καθηγήτρια στο τμήμα Ψυχολογίας του αμερικανικού Πανεπιστημίου Truman, το να αλλάξεις τη διάθεσή σου -σε κάποιες περιπτώσεις- εξαρτάται αποκλειστικά από εσένα. Αυτό αποδεικνύεται και από έρευνα, σύμφωνα με την οποία τα άτομα που άκουγαν χαρούμενη μουσική για να βελτιώσουν τη διάθεσή τους, τα κατάφεραν με επιτυχία!

Μία playlist με χαρούμενα κομμάτια, λοιπόν, μπορεί να γίνει ένα «χρήσιμο» εργαλείο τις φορές που θέλεις να νιώσεις γεμάτη αισιοδοξία. Σε κάθε περίπτωση μην καταλήξεις να ακούς λυπητερή μουσική και όλους τους δίσκους των Radiohead, που θα σε βυθίσουν ακόμη περισσότερο στη θλίψη σου. Θυμήσου απλώς ότι οι μουσικές σου επιλογές μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Κάνε χαρούμενο κάποιον

Η Elizabeth Dunn, καθηγήτρια ψυχολογίας στο University of British Columbia και συγγραφέας του βιβλίου Happy Money: The Science of Happier Spending, υποστηρίζει ότι ξοδεύοντας ένα χρηματικό ποσό για κάποιο από τα αγαπημένα μας πρόσωπα θα μας κάνει πιο χαρούμενους από το να ξοδεύαμε το ίδιο ποσό για τον εαυτό μας. «Κάναμε αυτήν την έρευνα όχι μόνο στη Βόρεια Αμερική, αλλά και σε αρκετές χώρες του κόσμου» αναφέρει η Dunn. «Διαπιστώσαμε ότι ακόμη και σε χώρες που τα άτομα δυσκολεύονται να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες, φαίνεται να αισθάνονται περισσότερη ευχαρίστηση όταν χρησιμοποιούν ένα μικρό μέρος από το εισόδημά τους για να ωφελήσουν άλλους και όχι τον εαυτό τους».

Κάνε λοιπόν μία καλή πράξη!


Τι άλλο μπορείς να κάνεις για να μην είσαι moody;

Με μία σύντομη αναζήτηση στο διαδίκτυο, βρήκαμε πολλές ακόμη προτάσεις που ίσως μπορούν να σε βοηθήσουν να βελτιώσεις τη διάθεσή σου, όπως να κάνεις διαλογισμό, να πας μία βόλτα στη Φύση ή να κάνεις γυμναστική! Μην ξεχνάς ότι με την άσκηση παράγονται ενδορφίνες, που είναι γνωστές και ως οι «ορμόνες της ευτυχίας» και μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη διάθεσή σου. Πάρε τον χρόνο σου για να βάλεις σε τάξη τις σκέψεις σου και να αποβάλλεις το άγχος της καθημερινότητάς.

Το βασικό βήμα βέβαια προκειμένου να πετύχεις όλα τα παραπάνω, είναι να πείσεις τον εαυτό σου να βγει από το σπίτι!


Θυμήσου ότι δεν υπάρχει μόνο άσπρο και μαύρο

Ο Gerald Nestadt είναι καθηγητής ψυχιατρικής στο Johns Hopkins University, ο οποίος μελετάει μεταξύ άλλων την ανθρώπινη συμπεριφορά και την ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή. Στην έρευνά του, ανακάλυψε ότι παρά το γεγονός ότι το πείσμα μπορεί να είναι κοινό χαρακτηριστικό των ανθρώπων, φαίνεται ότι είναι ιδιαιτέρως εμφανές σε όσους έχουν OCD ή ψυχαναγκασμούς.

«Στους ψυχαναγκαστικούς ανθρώπους αρέσει ο τρόπος που είναι. Τους έχεις συναντήσει. Μπορεί να είσαι εσύ ένας από αυτούς, μερικές φορές είμαι και εγώ. Πραγματικά πιστεύουν ότι υπάρχει μόνο ένας τρόπος να κάνουν τα πράγματα, και αυτός είναι ο δικός τους. Βλέπουν μόνο άσπρο και μαύρο, και τους είναι δύσκολο να καταλάβουν ότι υπάρχει και γκρι. Είναι δύσκολο να αλλάξουν γνώμη από τη στιγμή που έχουν σχηματίσει άποψη, και συχνά εκνευρίζουν εκείνους που έχουν διαφορετικές απόψεις». Συνήθως, αυτοί είναι τελειομανείς, εργασιομανείς και με ισχυρές ηθικές αξίες.


Δες το σαν «παιχνίδι»

Παρόλα αυτά, υπάρχουν φορές που δεν μπορούμε να αποφύγουμε την κακή διάθεση και πρέπει απλώς να αποδεχτούμε την κατάσταση. Τα αρνητικά συναισθήματα είναι πολύτιμα. Δεν χρειάζεται να είμαστε διαρκώς χαρούμενοι. Οι αλλαγές στη διάθεσή μας, μπορούν να μας βοηθήσουν να εκτιμήσουμε περισσότερο τις ευτυχισμένες στιγμές της ζωής μας και να τις απολαύσουμε στο έπακρο.

Παρόλα αυτά, δεν υπάρχει λόγος να είσαι διαρκώς κακόκεφη χωρίς απολύτως καμία αιτία. Χρησιμοποίησε το πείσμα σου, και δες τη διαδικασία σαν ένα παιχνίδι. Με αυτό μπορείς να καταφέρεις οτιδήποτε! Ακόμα και να κάνες το πρώτο βήμα για να βελτιώσεις τη διάθεσή σου. 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies