5+1 tips για να είσαι χαρούμενη στο γραφείο (κάθε μέρα)

Ακόμα και τις ώρες που η ένταση «χτυπάει κόκκινο» μπορείς να είσαι cool

Ο χώρος που εργάζεσαι είναι αρκετές φορές στρεσογόνος. Ακόμα κι αν η φύση της δουλειάς δεν είναι εξορισμού αγχωτική, όλα όσα καλείστε εσύ και οι συνάδελφοί σου ή ο προϊστάμενός σας, να διαχειριστείτε, μπορούν πολύ εύκολα να προκαλέσουν εντάσεις και να σου δημιουργήσουν άγχος ή πίεση. Είναι κάτι που δεν μπορείς να αποφύγεις, καθώς ό,τι γίνεται στο γραφείο, στο χώρο εργασίας σου, αφορά όλους όσοι βρίσκονται εκεί και φυσικά τους επηρεάζει. Αυτό που δεν χρειάζεσαι εκείνες τις ώρες είναι έξτρα άγχος και έξτρα πίεση από περιφερειακούς παράγοντες που θα μπορούσες να αποφύγεις. Αυτό που χρειάζεσαι, αντίθετα, είναι να έχεις ήδη διαμορφώσει συνθήκες που θα σε βοηθούν να αντεπεξέρχεσαι στα καθήκοντά σου, ακόμα και όταν η ένταση «βαράει» κόκκινο. Διάβασε παρακάτω πέντε μικρά και εύκολα tips για να καταφέρεις να είσαι χαρούμενη στο γραφείο ακόμα και τις πιο δύσκολες ώρες.

1. Κράτα τα προβλήματά σου μακριά

Έχεις ακούσει πως είναι λάθος να μεταφέρουμε το άγχος της δουλειάς στο σπίτι; Ε λοιπόν, είναι λάθος και το αντίθετο: Όταν το μυαλό σου απασχολούν προβλήματα προσωπικά ή οικογενειακά, είναι απολύτως βέβαιο πως δεν θα είσαι χαρούμενη στη δουλειά. Κι όταν δεν είσαι χαρούμενη, δεν μπορείς να εργαστείς σωστά και φυσικά δεν μπορείς να μείνεις ανεπηρέαστη από όσα συμβαίνουν γύρω σου. Φυσικά και ως άνθρωπος δεν μπορείς να είσαι «άλλος το πρωί, άλλος το βράδυ», αλλά είναι πολύ σημαντικό για όλη σου την ψυχική ηρεμία να μπορείς να κρατάς αποστάσεις. Μπορεί το οκτάωρό σου στη δουλειά να είναι ο χρόνος που είσαι δημιουργική και αποτελεσματική, ανεξάρτητα από όλα όσα σου συμβαίνουν στην προσωπική σου ζωή. Στο κάτω – κάτω, μην ξεχνάς, όλοι μα όλοι έχουν προβλήματα στην προσωπική τους ζωή.

2. Να τρως υγιεινά και να πίνεις πολύ νερό

Είναι σημαντικό να ενυδατώνεσαι σωστά και να τρως υγιεινά, ειδικά τις ώρες που εργάζεσαι. Αφιέρωσε το χρόνο που χρειάζεται και προετοίμασε από την προηγούμενη ό,τι πρέπει να έχεις μαζί σου όσο βρίσκεσαι στο γραφείο: Μπορεί να είναι ένα σνακ, το γεύμα σου ή το δείπνο σου. Έχε υπόψιν σου όμως ότι δεν είναι καθόλου καλή ιδέα να πάρεις μαζί σου για να φας το αγαπημένο σου φαγητό - που όμως σου προκαλεί δυσπεψία. Το θέμα είναι κατά τη διάρκεια του εργασιακού σου οκταώρου να τρως όσο πρέπει ώστε να μην είσαι πεινασμένη και αυτό να σε αποσπά, αλλά ούτε και… βαρυστομαχιασμένη! Προσπάθησε να διατηρείς την ισορροπία και σίγουρα δεν θα βγεις χαμένη.

3. Να είσαι οργανωμένη

Είναι απολύτως φυσικό να σε πιάσει πανικός όταν εμφανιστεί μπροστά σου μια επείγουσα εκκρεμότητα που είχες εντελώς ξεχάσει, μέσα στο χάος που επικρατεί. Είναι όμως και εντελώς περιττό να δημιουργείται αναστάτωση για έναν τέτοιο λόγο, που θα μπορούσε πολύ απλά να αποφευχθεί. Αρκεί ένα σημειωματάριο, μερικά post-it ίσως, και κυρίως η διάθεση οργάνωσης. Μπορεί η μνήμη σου να λειτουργεί τέλεια, μπορεί οι ικανότητές σου να είναι εξαιρετικές, όμως όλα αυτά πάνε χαμένα όταν ένα μικρό λάθος τα χαλάει όλα. Κανείς που οργάνωσε τι έχει να κάνει σήμερα, αύριο, την επόμενη εβδομάδα ή την επόμενη χρονιά, δεν έχασε ποτέ- σε αυτό μπορείς να μας εμπιστευτείς. 

4. Να κινείσαι

Η δουλειά γραφείου είναι τις περισσότερες φορές καθιστική. Και αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα, τόσο για την σωματική σου κατάσταση όσο και για την πνευματική. Περνώντας οκτώ ώρες καθισμένη σε μία καρέκλα, όσο άνετη και ανατομική κι αν είναι, δυσχεραίνεις την κατάστασή σου από πάρα πολλές πλευρές. Το μυστικό είναι απλό: Να κινείσαι. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, να σηκώνεσαι από τη θέση σου και να ξεμουδιάζεις. Ένα με δύο λεπτά είναι αρκετός χρόνος για να δώσεις στο σώμα σου αυτό που χρειάζεται και να συνεχίσεις τη δουλειά σου αμέσως μετά. Το διάλειμμα δεν σε διακόπτει, δεν σε καθυστερεί, αντίθετα σου δίνει την απαραίτητη ορμή για να συνεχίσεις!

5. Να κάνεις δώρα στον εαυτό σου

Μην ξεχνάς να ανταμείβεις τον εαυτό σου για τη σκληρή δουλειά που κάνει. Να αφιερώνεις λίγο χρόνο στη φροντίδα του, να τον προσέχεις και να τον κανακεύεις όποτε χρειάζεται. Ένα σπα, ένα μασάζ, ακόμα κι ένα απλό μανικιούρ, ξέρεις καλά πως θα σου ανεβάσουν τη διάθεση τόσο όσο να νιώσεις καλά, να αφήσεις πίσω τα αρνητικά, να ανεβάσεις την αυτοπεποίθησή σου και να λάμψεις! Η καλή σου διάθεση άλλωστε σε βοηθάει να είσαι αποδοτική και γεμάτη ενέργεια, σε ό,τι κι αν ασχολείσαι.

Bonus tip: Να κάνεις το χώρο σου όμορφο

Το γραφείο είναι ο χώρος που περνάς ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της ημέρας σου. Βάλε την προσωπική σου σφραγίδα, την προσωπική σου πινελιά ώστε να νιώθεις όσο πιο άνετα μπορείς, να νιώθεις σαν στο σπίτι σου. Μερικές διακοσμητικές λεπτομέρειες, το αγαπημένο σου ποτήρι, ίσως κάποιες φωτογραφίες, φωτάκια, ακόμα και μερικά αυτοκόλλητα μπορούν να σου αλλάξουν τη διάθεση και να σε κάνουν να νιώθεις άνετη και χαλαρή. Προσοχή μόνο, δεν πρέπει να το παρακάνεις σε σημείο που η δική σου διακοσμητική παρέμβαση να ενοχλεί τους άλλους, το γραφείο είναι κοινόχρηστος χώρος και πρέπει όλοι να νιώθουν καλά!