No Contact Rule: Ο σωστός τρόπος για να ξεπεράσεις έναν χωρισμό

Ο χωρισμός είναι «κατάσταση έκτακτης ανάγκης» και χρειάζεται να λάβεις δραστικά μέτρα για να τα βγάλεις πέρα

Ποτέ, κανένας χωρισμός δεν έγινε εύκολα, ομαλά, άνετα – με την προϋπόθεση ότι όντως είχες αισθήματα για τον άνθρωπο με τον οποίον ήσουν μαζί, φυσικά. Όταν υπάρχει συναίσθημα λοιπόν, ακόμα και αν η σχέση λήξει άσχημα ή αντίθετα όταν ο χωρισμός είναι κοινή επιθυμία και των δύο, τότε στη μεταβατική φάση από την ώρα που ο χωρισμός γίνεται πράξη μέχρι να γίνει και βίωμα, πάντα υπάρχει μια αμφιβολία, υπάρχουν στιγμές που και ο πιο αποφασισμένος, λυγίζει. Γι’ αυτές τις πολύ δύσκολες στιγμές, υπάρχει ένας «χρυσός κανόνας» για να τον ακολουθήσεις και να κάνεις τον χωρισμό όσο πιο ανώδυνο γίνεται: «No Contact Rule» λέγεται και είναι «Ο κανόνας της Μη Επικοινωνίας», ή σε πιο ελεύθερη μετάφραση και απόδοση, είναι αυτό που λέμε «Σιγή Ασυρμάτου».

Όπως έχεις ήδη φανταστεί, ο κανόνας αυτός «απαγορεύει» την οποιαδήποτε επικοινωνία μεταξύ των χωρισμένων γι’ αυτό το κρίσιμο διάστημα αμέσως μετά τη λήψη της απόφασης και μέχρι και τα δύο μέρη να συνειδητοποιήσουν τη νέα πραγματικότητα στις ζωές τους. Ακούγεται λογικό – και είναι – αλλά άλλο τόσο είναι δύσκολο να το εφαρμόσεις. Διότι όσο αποφασισμένη και να είσαι, πολύ δύσκολα θα διακόψεις μαχαίρι την επικοινωνία με έναν άνθρωπο, τον οποίο μέχρι τώρα υπολόγιζες ως «το άλλο σου μισό». Ας δούμε όμως γιατί πρέπει να το κάνεις και πώς θα το κάνεις λίγο πιο εύκολα όλο αυτό.


Πώς «λειτουργεί» το «no contact rule»

Αρχικά, να είσαι έτοιμη για «σιγή ασυρμάτου» που θα διαρκέσει τουλάχιστον ένα μήνα – ναι, 30 μέρες. Δεν νοείται χωρισμός που να ξεπερνιέται σε μικρότερο διάστημα και να μην ενέχει σοβαρότατο κίνδυνο επανασύνδεσης. Είναι η φάση της συνειδητοποίησης, της ανασυγκρότησης, της φροντίδας τυχόν τραυμάτων που αφήνει η σχέση, είναι η φάση που πρέπει να ξανασυστηθείς με τον εαυτό σου και να τα βρείτε χωρίς την σχέση σου στην εξίσωση. Ποια είσαι και πού βαδίζεις, έτσι, πολύ περιγραφικά.

Είναι σχεδόν βέβαιο πως στην αρχή, όλη αυτή η σιωπή θα σου φανεί έως και ανακουφιστική – για κάποιο λόγο φτάσατε στον χωρισμό, εξάλλου. Έχεις τον χρόνο να κάνεις πράγματα που πάντα ήθελες και άφηνες σε δεύτερη μοίρα, μπορείς να πας όπου θέλεις και να ασχοληθείς με ό,τι κι αν σκεφτείς, χωρίς προηγούμενες «διαβουλεύσεις» και χωρίς συμβιβασμούς.

Είναι όμως επίσης σχεδόν βέβαιο πως αυτή η πρώτη φάση θα περάσει πολύ σύντομα – και τότε αρχίζουν τα δύσκολα. Διότι ο μέχρι πρότινος «άνθρωπός σου», σού λείπει. Θέλεις να ξέρεις πού είναι και τι κάνει, αν περνάει δύσκολα, αν σε ξεπέρασε, τι έγινε με εκείνες τις δυσκολίες στη δουλειά του, αν το σκυλάκι του έκανε το εμβόλιο που έπρεπε και ποιος ξέρει αν θα το θυμήθηκε από μόνος του… Προσοχή – μεγάλη προσοχή! Κανένας από αυτούς τους «λόγους», ή πιο σωστά καμία από αυτές τις δικαιολογίες δεν ευσταθεί ώστε να σπάσεις τον κανόνα της σιωπής και να επικοινωνήσεις μαζί του!


Πέντε συμβουλές για να μην μπεις στον πειρασμό «να στείλεις»

Πώς θα αποφύγεις τον πειρασμό; Ας δούμε πέντε εύκολους τρόπους για να μην πιάσεις στα χέρια σου το κινητό και πατήσεις το «send» σε αυτή την – ομολογουμένως – πολύ δύσκολη φάση:

1. Να είσαι συνεχώς απασχολημένη

Με το να μην κάνεις τίποτα και απλώς να κοιτάς το ταβάνι, δεν θα καταφέρεις να βγάλεις από το μυαλό σου τον πρώην σου. Ξεκίνα λοιπόν με δουλειές, που κατά προτίμηση απαιτούν πολύωρη ή κοπιαστική εργασία. Έτσι και θα χαλαρώσεις και δεν θα έχεις… κουράγιο για επικοινωνία με κανέναν!

2. Φρόντισε την αυτοεκτίμησή σου

Μετά από έναν χωρισμό, που πολλοί βιώνουμε ως αποτυχία ή ως επιτυχία απεγκλωβισμού από μια αποτυχημένη σχέση, χρειαζόμαστε λίγη τόνωση της αυτοπεποίθησής μας, προκειμένου να προχωρήσουμε παρακάτω. Μην αμελήσεις τον εαυτό σου, διότι χρειάζεται πραγματική φροντίδα.

3. Βγες με τις κολλητές

Η ώρα του χωρισμού είναι η ώρα των κολλητών. Που σε γνωρίζουν καλά, που σε αγαπούν, που ξέρουν τι χρειάζεσαι, πότε και γιατί. Είναι η ώρα να αφεθείς στη φροντίδα τους.

4. Μάθε να ζεις με τον εαυτό σου

Ειδικά μετά από μια μακροχρόνια σχέση, αυτό είναι το μεγάλο ζητούμενο. Τώρα είσαι εσύ και ο εαυτός σου και έτσι πρέπει να μάθεις να ζεις.

5. Προσπάθησε να ζήσεις τη στιγμή

Τώρα, δεν είναι η ώρα να ξεκινήσεις τα μεγαλόπνοα όνειρα για τη ζωή σου. Τώρα είναι η ώρα να χαλαρώσεις και να ζεις την κάθε στιγμή όπως έρχεται, αξιολογώντας ίσως, τι παίρνει και τι φέρνει μαζί της.


Τέσσερα λάθη που δεν πρέπει να κάνεις

Είπαμε τι πρέπει να κάνεις, ας δούμε τώρα και τι πρέπει να αποφύγεις αυτή την περίοδο που ισχύει ο No Contact Rule για τον χωρισμό.

1. Μην τσεκάρεις τα social media του

Ο πειρασμός είναι σαφώς τεράστιος, όπως θα είναι και η επιρροή που θα έχει στην ψυχολογία σου ό,τι κι αν έχει ποστάρει ο πρώην σου. Και δεν το θέλουμε αυτό τώρα, «με την καμία».

2. Μην μιλάς για εκείνον σε κοινούς σας φίλους

Πρώτον διότι ό,τι σου λένε θα το ερμηνεύεις ως μήνυμα από τον πρώην και δεύτερον διότι ό,τι πεις εσύ μπορεί να μεταφερθεί και μάλιστα λάθος. Στο τέλος, το πιθανότερο είναι πως θα έχεις έναν φίλο λιγότερο…

3. Μην σκέφτεσαι αν «θα στείλεις»

Ούτε καν να το σκέφτεσαι, δηλαδή, καθώς εάν αρχίσεις στο μυαλό σου τα σενάρια, δεν θα μπορέσεις να μαζέψεις την κατάσταση με κανέναν τρόπο. Οπότε, βρες πράγματα να κάνεις για να μην αρχίσεις τα «να έστελνα μήπως ένα ‘τι κάνεις;’»; Όχι, να μην το έστελνες.

4. Μην «ξαναζείς» τη σκηνή του χωρισμού

Το μυαλό σου προφανώς και δεν ξεκολλάει εύκολα από όσα έγιναν την τελευταία φορά που βρεθήκατε, αλλά με το να σκέφτεσαι συνέχεια τι είπε, γιατί το είπε, μήπως παρεξήγησα, σίγουρα δεν πρόκειται να πας στο «επόμενο βήμα».


Για να επιστρέψουμε εκεί από όπου ξεκινήσαμε, κανένας χωρισμός δεν είναι εύκολος. Τις περισσότερες φορές, το «κλειδί» είναι να τα βρούμε με τον εαυτό μας. Αυτό θα γίνει μόνο αν καταφέρουμε να απομονωθούμε από τους αντιπερισπασμούς κι ο κανόνας της μη επικοινωνίας, μπορεί πραγματικά να μας βοηθήσει.