Πώς θα ξεκινήσεις την ημέρα σου με την πιο mindfulness διάθεση

Δεν ήμουν, δεν είμαι και πιθανότατα ποτέ δεν θα γίνω, αυτό που λέμε «πρωινός τύπος», χωρίς αυτό να σημαίνει πως δυσκολεύομαι να εγκαταλείψω το κρεβάτι μου. Το πρόβλημα με εμένα είναι πως, παρότι σηκώνομαι –σχεδόν πάντα- στην ώρα μου, χρειάζομαι αρκετό χρόνο μέχρι να ενεργοποιηθώ και συνεπώς να «πιάσω» τον παλμό της ημέρας. Ακόμη και αν σηκωθώ στις 7.00 (την ώρα δηλαδή που ξυπνάω Δευτέρα με Παρασκευή), θα περάσει τουλάχιστον ένα χαμένο δίωρο με εμένα να υπολειτουργώ σχεδόν ψυχαναγκαστικά στον αυτόματο, μέχρι να βρεθώ στη στάση περιμένοντας το λεωφορείο που με αφήνει στο γραφείο. Εφόσον καταφέρνω και είμαι πάντα εντός χρόνους στις υποχρεώσεις μου, ίσως δεν θα έπρεπε να με απασχολεί το γεγονός πως δυσκολεύομαι να συγχρονιστώ με το ξεκίνημα μίας καινούργιας ημέρας. Και όντως δεν με απασχολούσε, μέχρι που συνειδητοποίησα πως ο τρόπος που ξεκινάω την ημέρα μου, είναι αυτός που τελικά καθορίζει και την έκβασή της.

Κακά τα ψέματα, όλοι έχουμε καλές και κακές ημέρες, το ζήτημα είναι εμείς τι κάνουμε για να τις βελτιώσουμε και να τις απολαύσουμε όσο περισσότερο μπορούμε. «Αρχή το ήμισυ του παντός» είχε πει κάποτε ο σοφός Πλάτωνας και αυτή είναι η φράση που με βοήθησε να καταλάβω πόσο πολύτιμο είναι το πρώτο δίωρο της ημέρας, πριν ανοίξω την πόρτα και φύγω από το σπίτι μου. Πόση σημασία έχει τελικά, να συγκεντρώνομαι περισσότερο στην προετοιμασία που κάνω, στα ρούχα και το μακιγιάζ που επιλέγω, στις τροφές και τις...σκέψεις που συνοδεύουν τον καφέ μου, σε όλες αυτές τις μικρές στιγμές που εμπλουτίζουν την καθημερινότητα με ανεπαίσθητες «νότες» αισιοδοξίας και που θα με έκαναν πολύ πιο χαρούμενη.

Θέλοντας να βελτιώσω την πρωινή μου ρουτίνα, το πρώτο πράγμα που χρειάστηκε να κάνω, ήταν να παρατηρήσω τον εαυτό μου από τη στιγμή που ξυπνάω μέχρι που φτάνω στη στάση. Μέσα σε μόλις μία εβδομάδα, είχα μία σύντομη λίστα με τα πράγματα που ήθελα να αλλάξω και το αμέσως επόμενο βήμα, ήταν να τα προσαρμόσω ή να τα αντικαταστήσω με νέες συνήθειες. Εάν και εσύ, λοιπόν, αισθάνεσαι πως δεν απολαμβάνεις όσο θα ήθελες τα πρωινά σου, παρακάτω έχω καταγράψει μερικές συμβουλές που υπόσχονται να τους δώσουν μία πιο mindfulness διάθεση!

Μην ανοίγεις με το «καλημέρα» το κινητό 

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνεις, ανοίγοντας τα μάτια σου το πρωί; Ελπίζω όχι να τσεκάρεις τις ειδοποιήσεις και τα μηνύματα που συγκεντρώθηκαν στην οθόνη του smartphone σου, όσο εσύ κοιμόσουν. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν, το 61% των ανθρώπων που ξεκινάει την ημέρας του μπροστά από μία οθόνη, καταλήγουν να περνάνε τουλάχιστον 1 με 3 ώρες ημερησίως σκρολάροντας. Ειδικότερα τις πρωινές ώρες που οι δυσάρεστες ειδήσεις έχουν αρχίσει να κάνουν τον γύρω του κόσμου και συνεπώς των SoMe, το διαδίκτυο είναι ίσως το πιο ακατάλληλο μέρος να ξεκινήσεις την ημέρα σου, αφού σαμποτάρει την προσπάθεια σου να εγκαταλείψεις το πάπλωμα. Η καταιγιστική ενημέρωση σε συνδυασμό με τα άσχημα συναισθήματα που μας δημιουργούν πολλά από τα γεγονότα που διαβάζουμε, είναι δύο παράγοντες που αυξάνουν τα επίπεδα του στρες.

Δώσε χρόνο και κίνητρα στον εαυτό σου

Αρκετά πρωινά καταλήγω να φεύγω... κακήν κακώς από το σπίτι, αφού όμως πρώτα έχω ενδώσει στον πειρασμό του «snooze» και στη δυνατότητα να κερδίσω έστω λίγο λεπτά αγκαλιά με το πάπλωμα. Έτσι, εγκαταλείπω το σπίτι σαν την κυνηγημένη, χωρίς να έχω προετοιμαστεί σωματικά και πνευματικά για την ημέρα που ανοίγεται μπροστά μου. Εάν έχεις πιάσει και εσύ τον εαυτό σου να ακολουθεί την ίδια τακτική, να ξέρεις πως τα πρώτα λεπτά της ημέρας, δηλαδή από τη στιγμή που θα ξυπνήσεις μέχρι που θα κλείσεις πίσω σου την πόρτα του σπιτιού, είναι καθοριστικά για το υπόλοιπο της ημέρας. Όσο παραμένεις συνεπής στο ξυπνητήρι σου, θα έχεις τον χρόνο που χρειάζεσαι για να θέσεις τους στόχους της νέας ημέρας και να οργανωθείς όσο καλύτερα μπορείς, για να τους πετύχεις.

 Αφύπνισε το σώμα σου με λίγα λεπτά άσκησης

Δεν έχει σημασία εάν θα απολαύσεις έναν πρωινό περίπατο με τον σκύλο σου, τρεις γύρους χαλαρό τρέξιμο στο γήπεδο της γειτονίας σου, ή εάν θα κάνεις μερικές ασκήσεις yoga στο σαλόνι. Αυτό που έχει σημασία, είναι να επωφεληθείς από τη φυσική άσκηση για να «αφυπνίσεις» το σώμα και το πνεύμα σου. Μην ξεχνάς άλλωστε, πως έστω και λίγα λεπτά προπόνηση κάθε πρωί, ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος και της ενέργειας μέσω των θρεπτικών συστατικών σε όλο το σώμα. Συνδυάζοντας μία μίνι προπόνηση με ένα «πλούσιο» και χορταστικό πρωινό, θα έχεις προσφέρει στον οργανισμό σου ό,τι χρειάζεται, για να αντεπεξέλθει σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα και να μην ξεμείνει από ενέργεια στα μισά της ημέρας.

Απόλαυσε μία σύντομη pampering «ιεροτελεστία»

Ένας τρόπος για να ξεκινήσεις με περισσότερη αυτοπεποίθηση την ημέρα σου, είναι να αφιερώσεις λίγο χρόνο παραπάνω στο μπάνιο και μπροστά από τον καθρέφτη σου. Απολαμβάνοντας ένα αναζωογονητικό ντους πριν το γραφείο, εφαρμόζοντας μία μυρωδάτη body lotion, κάνοντας ένα επιμελώς ατημέλητο χτένισμα ή ένα προσεκτικό και λίγο πιο εκκεντρικό μακιγιάζ, θα νιώσεις ακόμη πιο όμορφα με τον εαυτό σου και θα μπεις με φόρα και άλλον... αέρα στην νέα ημέρα! Έτσι, όχι μόνο δεν θα έχεις να αντιμετωπίσεις άλλες bad hair days στο μέλλον, αλλά μέσω αυτής της pampering ιεροτελεστίας, δεν θα περάσει ούτε μία ημέρα που δεν θα σου χαρίσεις τη φροντίδα που σου αξίζει!

Κάνε μία... επαναφόρτιση στη διάθεσή σου

Αρκετοί θεωρούν πως οι σκέψεις μας καταλαμβάνουν το 50% της πραγματικότητας που ζούμε. Συνεπώς, όσο πιο αισιόδοξες παραμένουμε στα εμπόδια και τις δυσκολίες που προκύπτουν, τόσο πιο πιθανό είναι να καταφέρουμε όντως να τις ξεπεράσουμε. Το ίδιο βέβαια ισχύει και με τις ημέρες. Όταν ξυπνάμε και το πρώτο πράγμα που σκεφτόμαστε είναι την... ανηφόρα που μας περιμένει, είναι σαν να προκαταβάλουμε τον εαυτό μας πως η μέρα δεν θα κυλήσει καλά. Καλό θα ήταν, λοιπόν, ενόσω θα πίνεις τον καφέ ή θα απολαμβάνεις το πρωινό σου, να καταγράψεις σε ένα τετράδιο όλα εκείνα που σε κάνουν να ανυπομονείς για τις ώρες που θα ακολουθήσουν, όπως το μεσημεριανό catch up με τις συναδέλφους, τον βραδινό περίπατο με τον φίλο σου, τα online μαθήματα κεντήματος που ξεκίνησες πρόσφατα.      

1 SHARE
DPG NETWORK
Ερντογάν όπως…Σαντάμ Χουσεΐν: Χυδαίες ύβρεις κατά των ΗΠΑ - Οργή για τον «σουλτάνο» στην Ουάσινγκτον

Ερντογάν όπως…Σαντάμ Χουσεΐν: Χυδαίες ύβρεις κατά των ΗΠΑ - Οργή για τον «σουλτάνο» στην Ουάσινγκτον

Καιρός - Αρναούτογλου: «Προσοχή! Ας ελπίσουμε να μην επιβεβαιωθούν τα μοντέλα»

Καιρός - Αρναούτογλου: «Προσοχή! Ας ελπίσουμε να μην επιβεβαιωθούν τα μοντέλα»

Νταϊάνα: Το άδοξο τέλος της θλιμμένης πριγκίπισσας και οι θεωρίες συνωμοσίας πίσω από το δυστύχημα

Νταϊάνα: Το άδοξο τέλος της θλιμμένης πριγκίπισσας και οι θεωρίες συνωμοσίας πίσω από το δυστύχημα

Παγώνη στο Newsbomb.gr: Έρχεται και τρίτο κύμα - Μην περιμένετε σύντομη επιστροφή στην κανονικότητα

Παγώνη στο Newsbomb.gr: Έρχεται και τρίτο κύμα - Μην περιμένετε σύντομη επιστροφή στην κανονικότητα

Lockdown: Ανοίγουν με αυστηρούς κανόνες ασφαλείας τα μαγαζιά με εποχικά είδη - Πώς θα λειτουργούν

Lockdown: Ανοίγουν με αυστηρούς κανόνες ασφαλείας τα μαγαζιά με εποχικά είδη - Πώς θα λειτουργούν

Colpo grosso με τα Αrleigh Burke - Αίτημα στις ΗΠΑ για τα πανίσχυρα αντιτορπιλικά

Colpo grosso με τα Αrleigh Burke - Αίτημα στις ΗΠΑ για τα πανίσχυρα αντιτορπιλικά

Survivor - Αποκλειστικό: Αυτοί είναι οι 2 πρώτοι Διάσημοι, πάει για... βόμβα ο Ιλιτζαλί

Survivor - Αποκλειστικό: Αυτοί είναι οι 2 πρώτοι Διάσημοι, πάει για... βόμβα ο Ιλιτζαλί

Η ερειπωμένη βίλα που γυρίστηκε η «Η αρχόντισσα κι ο αλήτης» (video)

Η ερειπωμένη βίλα που γυρίστηκε η «Η αρχόντισσα κι ο αλήτης» (video)

Big Brother αποχώρηση: Η ανατροπή και τα κλάματα (video)

Big Brother αποχώρηση: Η ανατροπή και τα κλάματα (video)

Το «Χαμένο Σμήνος» και η «γέννηση» του Τριγώνου των Βερμούδων

Το «Χαμένο Σμήνος» και η «γέννηση» του Τριγώνου των Βερμούδων

Ο καιρός σήμερα Σάββατο, 5 Δεκεμβρίου

Ο καιρός σήμερα Σάββατο, 5 Δεκεμβρίου

«Το πνεύμα του κακού»: Η... κατάρα της ταινίας, πέντε ηθοποιοί πέθαναν - Η θεωρία των σκελετών!

«Το πνεύμα του κακού»: Η... κατάρα της ταινίας, πέντε ηθοποιοί πέθαναν - Η θεωρία των σκελετών!