Οι καθημερινές συνήθειες που κρατάνε το σώμα αλλά και τη διάθεσή μας σε φόρμα

Κακά τα ψέματα. Όλες έχουμε μία, δύο τρεις, φίλες που με κάποιο «μαγικό τρόπο είναι πάντα σε φόρμα. Εκείνα τα multitasking, λαμπερά κορίτσια που παρότι έχουν ένα πολυάσχολο πρόγραμμα όπως εμείς, πάντα -ακόμη και στις διακοπές- βρίσκουν χρόνο να γυμναστούν, ενδίδουν σε γευστικούς πειρασμούς παραμένοντας πιστές σε μία σπιτική και ωφέλιμη διατροφή και λίγο ή πολύ, έχουν κάνει το wellbeing ένα κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Από την άλλη, είμαστε και εμείς οι υπόλοιπες, που θα καταφέρουμε να μείνουμε συνεπείς για ένα εξάμηνο στις υποσχέσεις που έχουμε δώσει στον εαυτό μας και έπειτα, θα παρατήσουμε την προσπάθεια και θα επιστρέψουμε στην άνεση και την ευκολία του binge watching, του γρήγορου φαγητού ή της γρήγορης απόλαυσης.

Εάν το καλοσκεφτείς, μοιάζει λες και οι φίλες μας που είναι πάντα σε φόρμα, είναι από τη φύση τους προγραμματισμένες, να ακολουθούν με συνέπεια μία ωφέλιμη καθημερινότητα και εμείς απλώς, προσπαθούμε να ακολουθήσουμε κάποιους «κανόνες» ευεξίας που μας… ξεβολεύουν. Ωστόσο, είναι σημαντικό να καταλάβουμε πως το να παραμείνουμε σε φόρμα -με ό,τι αυτό συνεπάγεται-, δεν είναι κάποια έμφυτη ικανότητα για λίγους και τυχερούς, αλλά μία καθημερινή προσπάθεια, η οποία μας οδηγεί μέρα με τη μέρα, θέτοντας μικρούς στόχους, στις γυναίκες που θέλουμε να γίνουμε. Εάν θέλεις και εσύ, λοιπόν, να ακτινοβολείς από μέσα προς τα έξω, όπως οι «πάντα σε φόρμα φίλες μας», τότε οι συμβουλές που υπάρχουν στην παρακάτω λίστα, σου υπόσχονται πως θα το καταφέρεις, χωρίς να χρειαστεί να ξεβολευτείς ή να αλλάξεις -δραματικά- την καθημερινότητά σου.

Ανακαλύπτουμε την απόλαυση της σωματική άσκηση

Ας είμαστε ειλικρινείς, οι περισσότερες από εμάς αισθανόμαστε ένα μικρό βάρος, όταν πρέπει να αφήσουμε τη ζεστή κουβέρτα και τον μαλακό καναπέ μας, για να παρευρεθούμε στο online yoga session που προπληρώσαμε τον Ιανουάριο που μας πέρασε. Όλες έχουμε περάσει αυτή την «κρίση» wellbeing και μετά… κλαίμε τα λεφτά που δώσουμε, αφού ήταν δυσανάλογα από τα μαθήματα που εν τέλει πραγματοποιήσαμε, όμως υπάρχει τρόπος να πιάσουν τρόπο τα λεφτά μας. Το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε, είναι να ανακαλύψουμε τα κίνητρα που θα μας δώσουν ώθηση να απολαύσουμε περισσότερο τον χρόνο που αφιερώνουμε στο σώμα και την ευεξία μας. Μία ώρα yoga δεν είναι η εβδομαδιαία υποχρέωση για να παραμείνουμε fit, αλλά μία «ιεροτελεστία» που μας βοηθάει να μας αγαπήσουμε το σώμα μας και να αποκτήσουμε μια βαθύτερη επαφή μαζί του. Όταν καταλάβουμε πως η γυμναστική είναι ένα μέσο για να μας γνωρίσουμε καλύτερα, θα ανακαλύψουμε και τη μικρή καθημερινή χαρά που μας προσφέρει και σταδιακά θα γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας.

Αλλάζουμε τη «φιλοσοφία» της διατροφής μας

Ένα λάθος που κάνουμε αρκετές από εμάς, είναι πως προσπαθώντας να βελτιώσουμε τη διατροφή μας, σκεφτόμαστε ποιες είναι οι τροφές που πρέπει να αφαιρέσουμε από τα γεύματά μας και όχι, ποιες είναι οι τροφές που θα εμπλουτίσουν τα πιάτα μας. Αυτό βέβαια, έχει βασιστεί σε μία ολόκληρη φιλοσοφία, η οποία εστιάζει την προσοχή μας στο «απαγορευμένο» (πχ. sugar free προϊόντα, προγράμματα διατροφής που στερούν συγκεκριμένα είδη τροφών ή θρεπτικά στοιχεία, κλπ.), αντί να μας ενθαρρύνει να στραφούμε σε ωφέλιμες και γευστικές λύσεις, μερικές από τις οποίες δεν ξέρουμε καν πως υπάρχουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να περιορίζουμε σημαντικά τις επιλογές μας, να καταφεύγουμε σε εύκολες λύσεις, να στερούμαστε στοιχεία απαραίτητα για τον οργανισμό μας και μικρές απολαύσεις, όπως ένα σπιτικό παγωτό. Με άλλα λόγια, δεν χρειάζεται να είμαστε αυστηρές με τη διατροφή μας, αλλά να αναζητούμε εναλλακτικές γεύσεις και υλικά, που θα αναβαθμίσουν τις συνταγές αλλά και τη διατροφή μας εν γένει.

Επενδύουμε στην προσωπική μας ξεκούραση

Εάν ρωτήσεις ένα «κορίτσι πάντα σε φόρμα» ποιο είναι το «μυστικό» που τη βοηθά να παραμένει συνεπείς στο wellbeing πρόγραμμά της και να μην παρεκκλίνει από τους στόχους της, να είσαι σίγουρη πως θα σου απαντήσει «η ξεκούραση». Καλώς ή κακώς, έχουμε διαπιστώσει πως η ενήλικη ζωή δεν θα μας αφήσει να αναπληρώσουμε τις χαμένες ώρες ύπνου της παιδικής μας ηλικίας, όμως όσο απαιτητικό και αν είναι το πρόγραμμά μας, οφείλουμε στον εαυτό μας ένα γεμάτο 8ωρο ύπνο, έπειτα από μία δύσκολη ημέρα ή μικρά ξεκούραστα διαλείμματα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Εξίσου σημαντικό είναι να παίρνουμε και λίγες ημέρες ανάπαυσης από τη σωματική άσκηση, ώστε ο οργανισμός να αναπληρώσει την ενέργεια που έχασε και να «επισκευάσει» τα μέρη που καταπονήθηκαν στην τελευταία προπόνηση, ώστε να επιστρέψουμε ακμαίες και με μεγαλύτερη όρεξη στα καθημερινά μας καθήκοντα.

Προσφέρουμε στον εαυτό μας μόνο το καλύτερο

Ένα σημαντικό βήμα για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε έναν ωφέλιμο τρόπο ζωής, είναι να αναγνωρίσουμε πως οι μικρές επιλογές που κάνουμε μέσα στην καθημερινότητα, από την κρέμα προσώπου που χρησιμοποιούμε, τις δραστηριότητες που επενδύουμε τον ελεύθερο χρόνο μας, μέχρι τα γεύματά μας, αντανακλούν κατά κάποιον τρόπο, ποιες είμαστε πραγματικά, πώς μας βλέπουμε όταν κοιτάμε τον καθρέφτη. Για να είμαστε, λοιπόν, σε φόρμα και να νιώθουμε όμορφα με τον εαυτό μας, είναι σημαντικό να κάνουμε επιλογές που μας ταιριάζουν, μας εκφράζουν και ενθαρρύνουν αυτό το συναίσθημα. Έτσι, όσο πιο όμορφα νιώθουμε με τον εαυτό μας, τόσο καλύτερες θα είναι και οι επιλογές που θα κάνουμε στη συνέχεια. Είναι ένας «κύκλος» που εάν αποφασίσουμε να τον ακολουθήσουμε, όχι μόνο θα μας αγαπήσουμε πολύ περισσότερο, αλλά είναι βέβαιο πως θα αρχίσουμε να εκπέμπουμε στους γύρω μας αυτή την πηγαία «λάμψη» που προέρχεται από ωφέλιμη και ισορροπημένη καθημερινότητα.

Αποφεύγουμε τις απρόβλεπτες διατροφικές υπερβολές

Όταν έρθει η στιγμή να λογοδοτήσω για τις αμαρτίες μου, θα παραδεχθώ ενώπιων όλων πως το μεγαλύτερο πάθος μου, ήταν το οικογενειακό παγωτό «σοκολάτα-φράουλα-βανίλια». Κάποτε, μπορούσα μέσα σε ένα βράδυ να φάω τουλάχιστον μισό λίτρο παγωτό σε λιγότερο από μία ώρα, ώσπου η σχέση μας έφτασε σε έναν κορεσμό και αποφάσισα να το αντικαταστήσω με τον χαλβά. Αυτά ήταν τα δύο αγαπημένα μου comfort food, τα οποία με περίμεναν πάντα στο ράφι, όταν ένιωθα πως η κοιλιά μου έχει φτάσει στην… πλάτη, αλλά ήμουν πολύ ανυπόμονη, λαίμαργη και πολυάσχολη, ώστε να χάσω χρόνο ετοιμάζοντας κάτι ολοκληρωμένο, σπιτικό και ωφέλιμο. Αυτά τα διατροφικά σκαμπανεβάσματα, έφεραν σκαμπανεβάσματα στη ζυγαριά, τη διάθεση και τον οργανισμό μου, αφού δεν του παρείχα την ενέργεια και θρεπτικά στοιχεία που χρειαζόταν, για να τα βγάλει πέρα μέσα στη μέρα. Με άλλα λόγια, δεν αρκεί οι επιλογές μας να είναι υγιεινές ή να καταναλώνουμε μπόλικα λίτρα νερό, αλλά να διαμορφώσουμε μία συγκεκριμένη και «πλούσια» ρουτίνα διατροφής, που δεν θα οδηγεί καθημερινά το σώμα μας στα όριά του, αλλά θα ενισχύει την υγεία και τις λειτουργίες του.