Μια ωδή στα κορυφαία fashion icons της ελληνικής τηλεόρασης

Έχουμε γράψει αρκετά στο Queen.gr για αγαπημένες celebrities και γυναικείους χαρακτήρες της μεγάλης οθόνης, που μας χάρισαν αστείρευτη έμπνευση με το στυλ τους ή για τα ΙΤ κορίτσια προηγούμενων δεκαετιών, τα οποία συνεχίζουμε να αντιγράφουμε ακόμη και σήμερα. Ακριβώς για αυτό, έχει έρθει η στιγμή να «τιμήσουμε» και τα δικά μας κορίτσια, τις Ελληνίδες που μας έδωσαν μαθήματα μόδας, πριν καλά-καλά αποκτήσουμε προσωπική άποψη για το δικό μας ντύσιμο.

Φυσικά, αναφέρομαι στις πρωταγωνίστριες της μικρής οθόνης από τα διαχρονικά σίριαλ της ελληνικής τηλεόρασης οι οποίες, εκτός από σπαρταριστές ατάκες, δολοφονικά βλέμματα, στιγμές συγκίνησης και γέλιου, κατάφεραν να μας κερδίσουν με τις fashion επιλογές τους. Ομολογουμένως, η λίστα θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη και ίσως αδικήσαμε αρκετές γυναίκες, όπως η υπέρμομψη Βάνα Δάγκα από το «Οι Μεν και οι Δεν», η ζάπλουτη Ντάλια Χατζηαλεξάνδρου από το «Παρά Πέντε», η διαβολική Ρωξάνη Ντάνου Κουλουμπή και η sui generis Καίτη Κολεσίδου Γκιούλμπαμπα από το «Οι στάβλοι της Ερριέτας Ζαΐμη».

Παρόλα αυτά, έπειτα από… εξονυχιστική μελέτη και αυστηρή διαλογή, καταφέραμε να καταλήξουμε σε πέντε συγκεκριμένους χαρακτήρες, τους οποίους ακόμη και σήμερα εξυμνούμε για τις προχωρημένες και απόλυτα στυλάτες εμφανίσεις τους.

Η αμετανόητη γυναίκα-αράχνη της ελληνικής τηλεόρασης Σωσώ Παπαδήμα

«Ουφ πλήττω», λέει με στόφμο η γυναίκα αράχνη των Αμπελοκήπων, καθισμένη στον ολόλευκο καναπέ του σαλονιού της, με τα κοντά ξανθά καρέ μαλλιά της τραβηγμένα προς τα πίσω, σε ένα αυστηρό wet look και ένα δολοφονικό βλέμμα με καθηλωτικό smokey eye και glitter στα φρύδια. Σαφώς, οι συστάσεις για τη Σωσώ Παπαδήμα, η οποία χάρη στην ερμηνεία της –κατά τα άλλα συμπαθέστατης- Καίτης Κωνσταντίνου κέρδισε μία θέση στο πάνθεον των καλύτερων χαρακτήρων της ελληνικης TV, είναι τουλάχιστον περιττές. Όσο δεν έψαχνε αγωνιωδώς τρόπους για να βγάλει από τη μέση τον σύζυγό της, Αλέκο, μας χάρισε ανεπανάληπτες εμφανίσεις στη σειρά «Εγκλήματα» με σημαντικότερη όλων, το total black look με το γιγάντιο καπέλο, τα στρογγυλά μαύρα γυαλιά, τα ψηλά σατέν γάντια και το μπολερό γουνάκι, τα οποία είχε αποφασίσει να φορέσει στην κηδεία του.

Η μοναδική μας αγάπη Πέγκυ Καρρά, η γνωστή πρωταγωνίστρια του θεάτρου

Μπορεί η μοναδική αγάπη του Μάνθου Φουστάνου, Πέγκυ Καρρά, γκαρσόνα Β ή αλλιώς, Παναγιώτα Καραχισαρίδου, να μην μνημονεύεται σήμερα για το ταλέντο της στην υποκριτική, όμως μέσα από τη σειρά «Κωνσταντίνου και Ελένης» και την εμβληματική ερμηνεία της Μαρίας Λεκάκη, μας έμαθε πως τα μπετά δεν παθαίνουν νευρικές κρίσεις και ξεχώρισε για το στυλ της, το οποίο ακόμη και σήμερα είναι παράδειγμα προς μίμηση για όσες από εμάς επιθυμούμε να αντιγράψουμε ένα αυθεντικό 90’s look. Τα στενά τοπάκια, τα μικρά clutch περασμένα στον ώμο της, οι see through μπλούζες, οι μίνι φούστες και τα πέδιλα –ωραία τα παπουτσάκια σου Πέγκυ μου- που αναδείκνυαν τα καλλίγραμμα πόδια της, το χαρακτηριστικό χτένισμα με τις «βίδες» στην κορυφή του κεφαλιού και τα λεπτά καστανά τουφάκια, που έπεφταν μπροστά στα μάτια της καταλήγοντας σε «πλούσιες» μπούκλες, αποτελούν για εμάς μία αστείρευτη «πηγή» έμπνευσης, ακόμη και σήμερα.

Η θεατράλε Ντίντα Γαλανού ή Σερπαντίνα, η μάχιμη ρεπόρτερ του «Ψιτ»

Ακόμη και αν το σήριαλ «Τι ψυχή θα παραδώσεις μωρή» έληξε άδοξα πάνω στην απόλυτη κορύφωση, πρόλαβε να μας συστήσει το δημοσιογραφικό δαιμόνιο του περιοδικού «Ψιτ» και τη συνάδελφο της νευρικής Αλέκας (Χρύσα Ρώπα), δηλαδή την Ντίντα Γαλανού ή Σερπαντίνα, την οποία υποδυόταν η Άβα Γαλανοπούλου. Κάθε εμφάνιση της Ντίντας στα headquarters του «Ψιτ» ήταν και ένα στυλιστικό έπος: Γιρλάντες με πούπουλα, πράσινα, μαύρα, κόκκινα καπέλα, χρωματιστά γυαλιά, αριστοκρατικές βεντάλιες, σατέν μπαντάνες με τούλινους φιόγκους ή τεράστιες απαστράπτουσες αγκράφες και φυσικά, ένα ζευγάρι γάντια, ήταν μερικά από τα καθημερινά αξεσουάρ της Ντίντας για μία office εμφάνιση. Τι κι αν δεν μπορούμε με τίποτα να βρούμε το θάρρος και το θράσος να αντιγράψουμε το στυλ της; Για εμάς θα αποτελεί πάντα ένα από τα πιο τολμηρά fashion icons της εποχής και για αυτό, δεν θα βαρεθούμε ποτέ να τη βλέπουμε σε επανάληψη!

Η ανεπιτήδευτη, νεανική κομψότητα της εναλλακτικής Πατρινιάς Μάνιας

Όσο το παρεάκι από τη σειρά «Λόγω Τιμής» προσπαθούσε να βρει τα πατήματά του στην πρωτεύουσα, όσο ο «Ψηλός» και η Ηρώ χώριζαν και τα έφτιαχναν, η φίλη τους Μάνια, την οποία υποδύθηκε η Χριστίνα Αλεξανιάν, μας χάριζε μαθήματα στυλ μέσα από τους τηλεοπτικούς δέκτες. Παρότι οι πρωταγωνίστριες της παρέας είχαν σχετικά παρόμοιο στυλ, δηλαδή εκείνο που ακολουθούσαν τα κορίτσια της εποχής και επέβαλε γήινους τόνους, ψιλόμεσα παντελόνια, πάνινα sneakers, oversized t-shirts, η «ζεστή», ευγενική φυσιογνωμία της Αλεξανιάν, ο αέρας και η φινέτσα της, ακόμη και οι ατίθασες μπούκλες με τις κοντές ατημέλητες αφέλειες, ήταν τα χαρακτηριστικά που την ξεχώριζαν από τις υπόλοιπες και αναδείκνυαν τα σύνολα που φορούσε. Αναμφίβολα, η Μάνια αποτελεί ένα fashion icon ακόμη και σήμερα, αφού οι εμφανίσεις της παραμένουν επίκαιρες και μας κάνουν να θέλουμε να αποκτήσουμε κάτι από την ανεπιτήδευτη κομψότητά της.

Το απόλυτο barbie girl των Βορείων Προαστίων, Άσπα Καλογήρου Περτούλια

Η κολλητή φίλη της Μαρίζας Πασπάτη (Ευδοκία Ρουμελιώτη) στη αισθηματική-κωμική σειρά «Θα βρεις τον δάσκαλό σου», ήταν η επιτομή του barbie girl, δηλαδή το άκρως αντίθετο από την εναλλακτική κολλητή της, ενώ πήρε σάρκα και οστά από την ηθοποιό Σύλβια Δεληκούρα. Όσο και αν προσπάθησε ο σύζυγός της, Σπύρος Περτούλιας, να την πείσει να απαρνηθεί τα λούσα και την total pink ιδιοσυγκρασία της, εκείνη συνέχισε να κυκλοφορεί με το ροζ βαλιτσάκι, τα ροζ γουνάκια, τις ροζ γόβες, τα εμπριμέ φλοράλ ταγιέρ, και με κάθε πέρασμά της από την κάμερα να... πασπαλίζει με glitter την οθόνη της τηλεόρασης. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν οι εμφανίσεις της ήταν στυλιζαρισμένες με μία μεγάλη δόση υπερβολής, θα την ευχαριστούμε για πάντα που μας έμαθε ότι κανένας άντρας, ούτε ο σύντροφος, ούτε ο σύζυγός, ούτε ο πατέρας των παιδιών μας, δεν χρειάζεται να έχει λόγο για το ντύσιμό μας.

15 SHARES