Όσα είδαμε στο φινάλε της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο και όσα μας είπαν οι 3 πρωταγωνιστές της

Τι μας είπε λοιπόν ο Ανδρέας Κωνσταντίνου, η Φωτεινή Πελούζο και ο Δημήτρης Κίτσος στο τελευταίο γύρισμα της Μεγάλης Χίμαιρας, της νέας σειράς της ΕΡΤ κάτω από τη σκιά του ναού του Απόλλωνα, λίγο πριν το «It's a wrap» και το τελευταίο τους γύρισμα.
Το λογοτεχνικό αριστούργημα «Η Μεγάλη Χίμαιρα» του πεζογράφου Μ. Καραγάτση, ηθογραφία της δεκαετίας του '30 και μία ουσιαστική ψυχογραφία των γυναικών της εποχής, μεταφέρεται για πρώτη φορά στην τηλεοπτική οθόνη, στη νέα μεγάλη συμπαραγωγή της ΕΡΤ, της Foss Production, της Boo Production και δύο κορυφαίων ευρωπαϊκών εταιρειών παραγωγής της Mompracem Films και της Beta Film.
Με κινηματογραφική αισθητική και προσανατολισμό, η νέα σειρά των 6 επεισοδίων, φιλοδοξεί να «ταξιδέψει» σε όλο τον κόσμο.
Η καλύτερη σειρά για το 2025 θα προβληθεί σε λίγους μήνες: «Η Μεγάλη Χίμαιρα» θα γίνει διεθνής
Και εγώ ταξίδεψα στη Δήλο, για να παρακολουθήσω το τελευταίο γύρισμα της σειράς, μετά από μία τηλεοπτική περιπέτεια γυρισμάτων που κράτησαν έξι μήνες, ανάμεσα στην Αθήνα, τη Σύρο, την Τεργέστη, τη Μύκονο, τη Δήλο και τη Ρήνεια.
Και μετά το τελικό «it' a wrap» του φινάλε, συζητήσαμε με τους 3 πρωταγωνιστές της, τον Ανδρέα Κωνσταντίνου, τη Φωτεινή Pelouzo και τον Δημήτρη Κίτσο. Λίγα λεπτά πιο πριν είχαν κάνει την τελευταία τους σκηνή στη σκιά του ναού του Απόλλωνα και η αίσθηση ήταν για εμάς που το παρακολουθήσαμε, οριακά μεταφυσική.

Επιγραμματικά για τη Μεγάλη Χίμαιρα σε επίπεδο υπόθεσης για να κατανοήσεις καλύτερα όσα μας λένε οι πρωταγωνιστές: Το σενάριο βασίζεται πλήρως στο ομότιτλο βιβλίο του Μ. Καραγάτση, καθοριστικό για τη μορφή που πήρε η ελληνική πεζογραφία. Η βάση του, είναι η ιστορία της Γαλλίδας Μαρίνας Μπαρέ που γνωρίζει στον Σηκουάνα τον πλοίαρχο και ιδιοκτήτη του ελληνικού καραβιού με το όνομα «Χίμαιρα», Γιάννη Ραΐζη.
Η Φωτεινή Pelouzo υποδύεται τη Μαρίνα και τον καπετάνιο ο Ανδρέας Κωνσταντίνου. Το ζευγάρι παντρεύεται και μετακομίζει στη Σύρο, εκεί που βρίσκεται η οικογένεια του καπετάνιου.
Μητέρα του η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και αδελφός του ο Δημήτρης Κίτσος. Ο τελευταίος θα μπει στη ζωή της Μαρίνας, αλλά θα υποβιβάσουμε το μυθιστόρημα αν κάνουμε αναγωγή μόνο στο ερωτικό τρίγωνο που δημιουργείται και τον θάνατο που το σημαδεύει.

Η νεαρή ηθοποιός Φωτεινή Pelouzo με ελληνοιταλική καταγωή, που έχει ήδη μία σημαντική κινηματογραφική εμπειρία μας μίλησε για το βαθύτερο νόημα της ηρωίδας της. Που ψάχνει τον χώρο της στον κόσμο:
«Για εμένα, ο έρωτας ως έννοια είναι καταστροφικός από την αρχή. Αλλά εδώ πάμε προς μία κατεύθυνση που είναι πιο διαφορετική, προσαρμοσμένη στη ζωή της Μαρίνας που ζει όλα της τα συναισθήματα δυνατά και κάπως άγρια. Δεν είναι μόνο ο έρωτας και η αγάπη, αλλά και η σεξουαλικότητα της, η νοοτροπία της, η οικογένειά της. Η Μαρίνα πάντα περπατά σε ένα μεταίχμιο. Αυτή την ανεξαρτησία που ψάχνει σε όλη της τη ζωή, τη βρίσκει μετά στα βιβλία, στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό τον οποίο θαυμάζει. Με συγκινεί πάντα πως πρέπει να ψάξουμε στο παρελθόν για να καταλάβουμε κάτι για το παρόν.
Η ηρωίδα μου προσπαθεί να βρει τον χώρο της στον κόσμο. Εμείς οι γυναίκες πάντα παλεύουμε πολύ περισσότερο για να το κάνουμε αυτό».

Με τον Ανδρέα Κωνσταντίνου να συμπληρώνει για τον δικό του ρόλο σε επίπεδο εμπειρίας και εμβάθυνσης: «Η αρχή για να μπω σε αυτή την ιστορία ήταν ακριβώς το ίδιο το μυθιστόρημα που ήταν και δικό μου αγαπημένο όταν το είχα διαβάσει. Όταν διαβάζεις κάτι, σε κινεί ή όχι. Εμένα με κίνησε από την αρχή. Όλοι οι ήρωες είναι τραγικοί σε αυτή την ιστορία. Αντιμετώπισα τον ρόλο μου με ρεαλισμό χωρίς να δω αν κρύβει κάτι συμβολικό. Δεν το σκέφτηκα έτσι. Πιο μικρός συνήθιζα όμως να το κάνω και με απομάκρυνε από τον ρόλο. Ο σκοπός μου και ο στόχος μου είναι να έρχομαι πιο κοντά του. Συνήθως, παρατηρώ τον ρόλο μου, κάνω αναγωγές λειτουργιών και όχι γεγονότων που έχουν συμβεί στη δική μου ζωή».
Το γύρισμα που παρακολούθησα στη Δήλο ήταν μεν το τελευταίο για τη σειρά, αλλά δεν χαρακτηρίζει το φινάλε της αλλά μια καθοριστική σκηνή του 3ου επεισοδίου. Είναι το ταξίδι που κάνει ο Ραΐζης με τη Μαρίνα, όταν έχει δώσει το όνομά της σε μία φρεγάτα του. Μαζί κάνουν ένα ταξίδι στις Κυκλάδες. Ζουν τη στιγμή του μεγάλου τους έρωτα και μετά την επιστροφή τους, εκείνη ανακαλύπτει πως είναι έγκυος στο παιδί τους.
Στην επιστροφή τους στη Σύρο, εκείνος θα αναγκαστεί να φύγει για ένα ακόμη ταξίδι του και εκεί θα ξεκινήσει ο τραγικός κύκλος για όλους τους χαρακτήρες. Με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη να είναι ο συνδετικός κρίκος και των τριών.

Δεν μπορούσαμε να μην τους ρωτήσουμε για τη συνεργασία που είχαν μαζί της, ειδικά η τηλεοπτική Μαρίνα και ο Μηνάς που έχουν και τις περισσότερες σκηνές μαζί της.
Φωτεινή: «Ήταν πολύ γενναιόδωρη με όλους μας. Είχε πάντα καινούργιες ιδέες και ήταν πάντα ανοιχτή στον διάλογο. Ήθελε πραγματικά να «δέσει» με εμάς και να δημιουργήσει κάτι μαζί μας. Έχει μία ματιά παιδική, απορροφά συνέχεια από τους άλλους που έχει δίπλα της και αυτό είναι μεγάλη αρετή. Δεν αισθάνθηκα ποτέ ότι θα έπρεπε να της αποδείξω κάτι. Έγινε πρώτα φίλη και μετά έγινε η ηθοποιός με την οποία θα δούλευα μαζί της».
Δημήτρης Κίτσος: «Ήταν ένα τεράστιο μάθημα για εμένα η Καρυοφύλλια Καραμπέτη, την εκτιμούσα και τη θαύμαζα εδώ και πολλά χρόνια.
Ίσως ήταν η πιο επαγγελματίας από όλους μας η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στο σετ από άποψη διάθεσης, ενέργειας, μελέτης, ετοιμότητας στην οδηγία ενός σκηνοθέτη. Είχε τις απόψεις της, αλλά δεν ήταν σκληρή με αυτές».
Οι δυσκολίες στα γυρίσματα και 3 ακόμη tips που μας έδωσαν οι πρωταγωνιστές
Λόγω του μεγάλου εύρους των γυρισμάτων σε διαφορετικές χώρες και πόλεις, ακόμη και με ειδική άδεια σε αρχαιολογικούς χώρους, οι δυσκολίες ήταν πολλές όπως και οι τεχνικές προκλήσεις για τον σπουδαίο σκηνοθέτη της σειράς, Βαρδή Μαρινάκη.
Και όπως μας είπε η Φωτεινή: «Ήταν ένα πολύ δύσκολο project και το μόνο που μας βοήθησε είναι πως είχαμε μία άριστη ομάδα με επαγγελματίες που είχαν μεγάλη πίστη και είχαν μεγάλη όρεξη για να δουλέψουν σε αυτό. Φάγαμε πάρα πολύ κρύο κάνοντας γυρίσματα κάτω από δύσκολες καταστάσεις, στη Τεργέστη, στη Σύρο και στην Αθήνα. Γιατί σε αυτές τις καιρικές συνθήκες δεν μπορείς να συγκεντρωθείς, δεν μπορείς να προστατευτείς».
Για τον Ανδρέα Κωνσταντίνου το δυσκολότερο γύρισμα υπήρξε η πρώτη σκηνή του πρώτου επεισοδίου και αυτό γιατί πάντα είναι και το πιο αμήχανο καθώς δεν έχει ρολάρει η πλοκή, ενώ ο Δημήτρης Κίτσος χρειάστηκε για μία σκηνή που κράτησε για πολύ ώρα να φρεσκάρει τα γαλλικά του για να μιλήσει για την Μαντάμ Μποβαρύ.
Για την πιστή αναπαράσταση της εποχής, δημιουργήθηκαν ειδικά σκηνικά και χώροι εμπνευσμένοι από τη δεκαετία του 1930 ενώ χρησιμοποιήθηκε η σύγχρονη τεχνολογία VFX των οπτικών εφέ για την αναδημιουργία περιοχών που έχουν αλλάξει από εκείνη την εποχή ή έχουν εξαφανιστεί.
Στο καστ της σειράς, εκτός από τους προαναφερόμενους πρωταγωνιστές συμμετέχουν οι: Γιάννος Περλέγκας, Δημήτρης Τάρλοου, Βάσω Ιατροπούλου, Κονδυλένια Κωνσταντελάκη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Γιώργος Μιχαλάκης, Νικόλας Χανακούλας, Γιώργος Φριντζήλας, Νικόλας Παπαγιάννης, Γιάννης Νταλιάνης, Χριστίνα Κυπραίου, Λεωνίδας Χρυσομάλλη, Ελισσαίος Βλάχο.