Mr. Positive

Mr. Positive

Κωνσταντίνος Ρωμανός

Και μετά από όσα έγιναν... Σκέψου ΘΕΤΙΚΑ

Η θετική σκέψη δεν είναι πανάκια.

Καλώς ήρθατε στο  Mr Positive ! Στο blog που υποστηρίζουμε την θετική σκέψη!… ή μήπως και όχι;

Η φράση “σκέψου θετικά” είναι ίσως η πρώτη που έρχεται στο μυαλό ενός ανθρώπου όταν θέλει να παρηγορήσει κάποιον και δεν έχει επιχειρήματα. Εκατοντάδες βιβλία έχουν γραφτεί πάνω στη θετική σκέψη και εκατοντάδες “γκουρού” της αυτοβελτίωσης το χρησιμοποιούν ως το κλειδί που ανοίγει όλες τις πόρτες. Είναι όμως έτσι;  Ποιά είναι η αλήθεια;

Πολλές επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι η θετική σκέψη:

1)  Βοηθάει στη καταπολέμηση της κατάθλιψης

2)  Είναι ευεργετική στο θέμα της μακροζωίας

3) Βοηθά στη καλύτερη αντιμετώπιση ασθενειών

4) Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

5) Βοηθά στην αντιμετώπιση του άγχους

Είναι επομένως γεγονός, ότι το να σκέφτεσαι θετικά χρειάζεται και βοηθά. Εννοείται, λοιπόν, ότι σας προτρέπω το να υιοθετήσετε αυτόν τον τρόπο σκέψης. Οφείλω όμως να σας προειδοποιήσω και για το εξής.

Η θετική σκέψη δεν είναι πανάκια. Δεν είναι το λυχνάρι του Αλαντίν που θα  λύσει όλα σας τα προβλήματα και το “σύμπαν” δε θα έρθει με έναν μαγικό τρόπο για να σας φέρει μέσω αυτής,όσα επιθυμείτε.

Τι θέλω να πω:

Πρώτον,η  θετική σκέψη δεν είναι κάποια μεταφυσική έννοια, είναι εργαλείο δουλειάς. Είναι αυτό που στη μηχανική θα ονομάζαμε μοχλό. Δηλαδή ένα εργαλείο που δεν σε απαλλάσσει από την προσπάθεια να σηκώσεις το βάρος του όποιου προβλήματος αντιμετωπίζεις αλλά διευκολύνει και πολλαπλασιάζει την απόδοση της προσπάθειας που καταβάλεις.

Δεύτερον, ως εργαλείο δουλείας θα πρέπει να μάθεις να το χρησιμοποιείς. Στο νεύρο-γλωσσικό προγραμματισμό, προσφέρονται τέσσερις τρόποι αντιμετώπισης προβλημάτων που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε “παραγωγική θετική σκέψη”. Τρόποι αντιμετώπισης δηλαδή που θα σας επιτρέψουν να αντιμετωπίζετε τις δύσκολες καταστάσεις της ζωής, όσο πιο παραγωγικά γίνεται.

1) Μην επικεντρώνεσαι στο πρόβλημα, αλλά στο πώς θα το λύσεις. Μην αναλώνεις δηλαδή χρόνο και φαιά ουσία στο να παραπονιέσαι για τις όποιες φανταστικές ή πραγματικές αρνητικές συνέπειες του προβλήματος που σε απασχολεί, αλλά εστίασε όλη σου τη προσοχή στην αναζήτηση της καλύτερης εφικτής λύσης του.

2) Ρώτησε “πώς” και όχι “γιατί”.

Η ερώτηση “πώς” σε αντίθεση με την ερώτηση “γιατί¨,  θα σου επιτρέψει να κατανοήσεις καλύτερα τη δομή του προβλήματος, έτσι ώστε να το λύσεις ή  να μη το επαναλάβεις.

3) Δες το ως ευκαιρία για βελτίωση και όχι ως αποτυχία.

Δεν υπάρχει αποτυχία. Υπάρχουν μόνο αποτελέσματα. Η λέξη αποτυχία είναι απλά φτιαγμένη για να περιγράψει ένα αποτέλεσμα διαφορετικό από αυτό που ήθελες.

4) Δες τις δυνατότητες  και όχι την καταστροφή.

 Ανέλυσε τα δεδομένα και βρες την καλύτερη δυνατή λύση για εσένα.

Συγκράτησε  στο μυαλό σου ότι στη ζωή μας κάθε πρόβλημα δεν “συμβαίνει σε εμάς” αλλά και “για εμάς”. Από κάθε δηλαδή δύσκολη στιγμή, μπορούμε να πάρουμε ένα μάθημα ή να βρούμε μια νέα ευκαιρία.

Θα τα ξαναπούμε σύντομα,

Με αγάπη,

 Κωνσταντίνος Ρωμανός Ζησιμόπουλος

PhD (c) Psychology

PgCert Clinical Hypnosis

Bsc Psychology

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ