Όσπρια: 5 τρόποι για να τα τρως πιο «έξυπνα»

Ένας διαιτολόγος δίνει πρακτικά tips για την παρασκευή και κατανάλωση του «ελληνικού» superfood.

Τα όσπρια αποτελούν ένα πραγματικό superfood της ελληνικής διατροφής. Είναι τρόφιμα υψηλής θρεπτικής αξίας, πλούσια σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες, βιταμίνες, σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο κ.ά. Επιπλέον, η περιεκτικότητά τους σε λίπος είναι μικρή και η κατανάλωσή τους συμβάλλει στη μείωση της χοληστερόλης, στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου, στην πρόληψη του σακχαρώδους διαβήτη και των καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Για να αποκομίσεις όμως όλα τα οφέλη των οσπρίων, ο Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος Νίκος Καφετζόπουλος σε συμβουλεύει να ακολουθείς αυτές τις 5 συμβουλές:

• Κατανάλωσε ποικιλία οσπρίων. Μην ξεχνάς ότι μπορείς να τα καταναλώνεις ως κύριο γεύμα, αλλά και ως συνοδευτικό κυρίου γεύματος ή ως σαλάτα (π.χ., φάβα, φασόλια μαυρομάτικα σαλάτα κλπ).

• Συνδύασε τα όσπρια με δημητριακά, όπως ψωμί ή ρύζι (π.χ., φακόρυζο). Γιατί; Οι πρωτεΐνες των οσπρίων δεν περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα στην αναλογία που τα χρειάζεται ο οργανισμός μας. Για τον λόγο αυτό, συνδυάζοντας τα όσπρια με δημητριακά, τα αμινοξέα τους αλληλοσυμπληρώνονται, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η βιολογική αξία των πρωτεϊνών τους.

• Για να αυξήσεις την απορρόφηση του σιδήρου που περιέχουν τα όσπρια, συνδύασέ τα με μία πηγή βιταμίνης C. Για παράδειγμα στα ρεβίθια βάλε λεμόνι, στις φακές πρόσθεσε φρέσκια ντομάτα ή φάε ένα πορτοκάλι ή μανταρίνι μετά το γεύμα.

• Απόφυγε τη χρήση μαγειρικής σόδας κατά το μούλιασμα των οσπρίων, γιατί χάνεται μέρος της περιεκτικότητάς τους σε ορισμένες βιταμίνες.

• Εάν νιώθεις «φούσκωμα», όταν καταναλώνεις όσπρια, άφησέ τα να βράσουν αρκετά κατά το μαγείρεμα ή απλώς κατανάλωσε μικρότερη ποσότητα, περισσότερες φορές μέσα στην ημέρα ή την εβδομάδα.

Δες ακόμα: Είναι η Σαρακοστή η καλύτερη ευκαιρία για αποτοξίνωση;

 

Ευχαριστούμε για τη βοήθειά του τον Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Νίκο Καφετζόπουλο

Kafetzopoulos diaitologos

Νίκος Καφετζόπουλος
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Nutribase Nutrition
213 002 48 54 | 6942 84 24 63 | info@nutribase.gr | www.nutribase.gr | Γρηγορίου Λαμπράκη 19, Γλυφάδα

 

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ