Έκοψα το κάπνισμα. Πώς θα καταφέρω να διατηρήσω το βάρος μου;

H διαιτολόγος Φανή Πρεβέντη δίνει χρήσιμες συμβουλές

Υπάρχει ένα πλήθος «όπλων» που μπορούν να βοηθήσουν έναν πρώην καπνιστή στη διατήρηση του βάρους. Πάμε να τα δούμε: 


Βάλτε την καθημερινή φυσική δραστηριότητα στη ζωή σας. Η άσκηση θα αυξήσει το μεταβολισμό. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προτείνει 30 λεπτά άσκησης – 5 φορές την εβδομάδα προκειμένου να αντιμετωπιστεί η αύξηση του βάρους. Δεν χρειάζεται να πραγματοποιηθεί μεγάλης έντασης αερόβια άσκηση. Μισή ώρα περπάτημα στη γειτονιά είναι αρκετό. Η φυσική δραστηριότητα αποτελεί επιπλέον ένα τρόπο να ξεπεράσει ο καπνιστής την επιθυμία για κάπνισμα. Είναι πολύ σημαντικό ένας πρώην καπνιστής να γεμίζει το πρόγραμμά του με δραστηριότητες προκειμένου να ξεχνά ή μάλλον να πολεμά πιο εύκολα την επιθυμία για κάπνισμα. Μετά από μία αγχωτική ημέρα, ένας περίπατος μπορεί να λειτουργήσει σαν αγχολυτικό, να βελτιώσει τη διάθεση και να καθαρίσει το μυαλό από το φόρτο της εργασίας.


Καταναλώνετε υγιεινά σνακ. Η επιθυμία για κάπνισμα αντισταθμίζεται συχνά με την κατανάλωση φαγητού. Η κατανάλωση συχνών γευμάτων δεν αποτελεί αρνητική διατροφική συνήθεια. Αρκεί τα συχνά γεύματα να είναι υγιεινά και μικρά σε ποσότητα. Την προσπάθεια αυτή ευνοεί η σωστή οργάνωση γευμάτων. Με άλλα λόγια φροντίστε να έχετε εύκολη πρόσβαση (στο σπίτι ή στη δουλειά) σε υγιεινά σνακ όπως:


• Λαχανικά όπως καρότο και αγγούρι σε μπαστουνάκια ή κύβους με αλάτι ή ξύδι.
• 1-2 φλ. Ποπ κορν χωρίς βούτυρο ή λάδι
• 1 χούφτα ηλιόσπορους
• Σκληρές καραμέλες χωρίς ζάχαρη
• Φρέσκα φρούτα
• Γιαούρτι χαμηλών λιπαρών
• Τσάι και λοιπά αφεψήματα
• Ρόφημα κακάο με γάλα χαμηλών λιπαρών
• 2-4 αποξηραμένα φρούτα


Κάνετε σωστή διαχείριση των επιλογών και των γεύσεών σας. Ένας βασικός λόγος που οι πρώην καπνιστές αυξάνουν το βάρος τους είναι γιατί σύντομα μετά τη διακοπή βελτιώνεται η αίσθηση της γεύσης. Έτσι η τροφή , πέραν του ότι αντικαθιστά το κάπνισμα, γίνεται ακόμη πιο απολαυστική. Μπαίνοντας σε ένα καινούριο ή μάλλον ξεχασμένο κόσμο γεύσεων να θυμάστε τα εξής:


• Αποφύγετε γεύματα πλούσια σε λιπαρά.
• Προτιμήστε γεύματα πλούσια σε λαχανικά.
• Επιδιώξτε να καταναλώσετε ψάρια, πουλερικά και άπαχο κρέας.
• Βάλτε τα όσπρια και τα λαδερά στη διατροφή σας.
• Αντικαταστήστε το καθημερινό γλυκό με φρούτα.


Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών. Τα αλκοολούχα ποτά είναι πλούσια σε ενέργεια και μπορεί να αυξήσουν δραστικά την πρόσληψη ενέργειας με «κενές» θερμίδες . Επιπλέον η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών μειώνει τις αντιστάσεις του ατόμου τόσο ως προς την απόφασή του να ελέγξει την κατανάλωση τροφής όσο και να ελέγξει την επιθυμία του για να καπνίσει. Με απλά λόγια, νηφάλιοι διαχειριζόμαστε καλύτερα τους πειρασμούς.

 

Διαβάστε ακόμα

Για να χάσεις βάρος... κάθε βήμα σου μετράει!

Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε ένα επεισόδιο υπερφαγίας;

COMMENTS

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ