Κακή στάση σώματος: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!

 Συμβουλές από το γυμναστή και personal trainer Παναγιώτη Κουμαντάκη

Το σώμα μας αποτελείται από πολλά διαφορετικά τμήματα όπως τα γόνατα, η λεκάνη, η σπονδυλική στήλη, ο αυχένας κ.α. Σε ιδανικές συνθήκες, όλα αυτά τα τμήματα είναι απόλυτα «ευθυγραμμισμένα» μεταξύ τους, εξασφαλίζοντας την καλή στάση και την καλαισθησία του σώματος.

 

Πόσο σημαντική είναι η καλή στάση του σώματος;

Η καλή στάση προσφέρει ελκυστικότερη εξωτερική εμφάνιση και αποτελεί το θεμέλιο λίθο για τη μυοσκελετική υγεία του σώματος. Προστατεύει από ορθοπεδικά προβλήματα όπως πόνοι στη μέση, στον αυχένα κτλ., και καθιστά το σώμα λειτουργικό και αποδοτικό τόσο στην άσκηση, όσο και στις καθημερινές δραστηριότητες.

Από τι προκαλείται η κακή στάση;

Όλα τα τμήματα του σώματος μαζί αποτελούν μία «αλυσίδα». Ο κάθε κρίκος της αλυσίδας εξαρτάται άμεσα από τον επόμενο και από τον προηγούμενο κρίκο. Αυτό σημαίνει ότι όταν «χαλάσει» ένα τμήμα του σώματος, το πρόβλημα μεταφέρεται αλυσιδωτά και στα υπόλοιπα τμήματα. Αυτή ακριβώς είναι η λογική της κακής στάσης.

Η αιτία που συνήθως προκαλεί την κακή στάση είναι η ανελαστικότητα συγκεκριμένων μυών. Οι μύες μοιάζουν με «λάστιχα» τα οποία όταν δεν έχουν την ελαστικότητα που πρέπει χαλάνε την «αλυσίδα» του σώματος, προκαλώντας τις λανθασμένες στάσεις.

Η ανελαστικότητα των μυών που δημιουργούν το πρόβλημα, μπορεί να οφείλεται στη φύση της εργασίας του ατόμου (π.χ. πολύωρη ορθοστασία ή καθιστική θέση), στην έλλειψη άσκησης, στην «κακής ποιότητας» άσκηση, καθώς και σε κληρονομικούς παράγοντες.

Βελτιώνεται η κακή στάση;

Η απάντηση είναι ότι στις μικρότερες ηλικίες (έως 30-35 ετών) βελτιώνεται σε μεγάλο βαθμό. Στις μεγαλύτερες ηλικίες συνήθως τα περιθώρια βελτίωσης είναι μικρότερα, όμως και πάλι η βελτίωση θα είναι εμφανής.

Πώς μπορώ να βελτιώσω τη στάση μου;

Το πρώτο βήμα για τη βελτίωση της στάσης είναι ο μυοσκελετικός έλεγχος του σώματος από έναν εξειδικευμένο καθηγητή φυσικής αγωγής. Ο έλεγχος αυτός αποσαφηνίζει την αιτία που προκαλεί τη λανθασμένη στάση, δίνοντας παράλληλα σημαντικές πληροφορίες για το σώμα.

Το δεύτερο -και ουσιαστικότερο- βήμα είναι να ακολουθήσετε ένα πρόγραμμα διατάσεων! Οι διατάσεις σε συγκεκριμένους μύες (ανάλογα την περίπτωση) είναι η λύση στην κακή στάση. Είναι αυτές που θα δώσουν ελαστικότητα στους μύες που «χαλάνε» την αλυσίδα.

Όπως όλοι οι προπονητικοί στόχοι, έτσι και η διόρθωση της στάσης απαιτεί χρόνο, επιμονή και συντήρηση. Το αποτέλεσμα όμως θα σας δικαιώσει γιατί καλύτερη στάση σώματος σημαίνει καλύτερη ποιότητα ζωής.

 

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο info@askisi.eu

 

Διαβάστε ακόμα

Προπόνηση με ιμάντες: Τι αποτελέσματα έχει και σε ποιους απευθύνεται;

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ