TikTok: Τα trends που το εκτόξευσαν αμέσως στην κορυφή

TikTok: Τα trends που το εκτόξευσαν αμέσως στην κορυφή

To TikTok το ξέρεις, γιατί «έπιασε», ξέρεις;

Παλιά, πολύ παλιά, πίσω στο τεχνολογικά μακρινό 2014, υπήρχε ένα app για να φτιάχνουμε αστεία βίντεο με τα hit της εποχής. Το έλεγαν Musical.ly και είναι βέβαιο πως σήμερα το θυμάται –ίσως– αυτός που το έφτιαξε, άντε και κάνα δυο γνωστοί του. Αντίθετα όλοι, νέοι, γέροι, παιδιά και ηλικιωμένοι, γνωρίζουν σήμερα το TikTok, τον εξαιρετικό επιτυχημένο απόγονό του. Αυτό βέβαια ισχύει το τελευταίο διάστημα –θα μπορούσε να πει κανείς πως το TikTok μας βρήκε μαζί με την καραντίνα ελέω covid-19– όμως, σαφώς η εφαρμογή ήταν ήδη επιτυχημένη για τη νεολαία και τους celebrities στο εξωτερικό.

Ξαφνικά μας «βομβάρδιζαν» όλα τα υπόλοιπα social media με τα νέου τύπου βιντεάκια: Κάποιος ανοιγοκλείνει το στόμα του και «παίζει» έναν χαρακτήρα από κάποιο σίριαλ, τραγουδάει κάποιο hit ή μιμείται μια συνέντευξη που έκανε «γκελ». Τι το καινούριο έχουν αυτά τα βιντεάκια και έχουν «πιάσει» τόσο πολύ; Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα που μας απασχολεί και αυτό θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε, εξηγώντας τα trends που εκτόξευσαν το TikTok αμέσως, στην κορυφή!

1. Μια βάση που μεγαλώνει συνεχώς

Το TikTok είναι αυτή τη στιγμή μία από τις βασικότερες πλατφόρμες για influencers παγκοσμίως, αφού χρησιμοποιείται ήδη σε 150 χώρες. Επί μακρόν ήταν το πρώτο app σε downloads ενώ τον Ιανουάριο της χρονιάς που διανύουμε κατέγραφε περί τα 800 εκατομμύρια ενεργών χρηστών σε κάθε μήκος και πλάτος της Γης – εκεί κατά τον Μάρτιο στον αριθμό αυτό προστέθηκαν με μερικές εκατοντάδες χιλιάδες Ελλήνων. Δεν φτάνουν, βέβαια, τα νούμερα του Facebook (που υπολογίζεται πως έχει 2.6 δισεκατομμύρια χρήστες) αλλά αρκούν για να αναδείξουν το TikTok, σε χρόνο dt από την εμφάνισή του, στο έβδομο πιο δημοφιλές app στον κόσμο.

2. Κυρίαρχη η Gen Z

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του TikTok είναι πως είναι εξαιρετικά δημοφιλές στη Gen Ζ. Υπολογίζεται πως σε ποσοστό 60%, οι χρήστες του TikTok γεννήθηκαν μεταξύ 1995 και 2015, γεγονός που προσδίδει πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά στο κοινό αυτό: Είναι πλήρως εξοικειωμένο με την τεχνολογία, τα social media, τους influencers που ακολουθεί και στα trends που αγαπά. Το χρησιμοποιούν «για πλάκα», είναι εύχρηστο και ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει περιεχόμενο πάρα πολύ εύκολα και απλά. Με λίγα λόγια, το χρησιμοποιεί εξίσου πετυχημένα η 13χρονη ξαδερφούλα σου με τον κάτοχο master στην Πληροφορική.

3. Σύντομα καιπεριεκτικά

Είχα κάποτε έναν αρχισυντάκτη, που αν ο ρεπόρτερ του ξέφευγε από το όριο του 1,5 λεπτού, άρχιζε να φωνάζει «κρέμασε, κρέμαστε, κόφ’το». Όπερ μεθερμηνευόμενον, «κούρασε η εισαγωγή σου, έχασες το κοινό, σταμάτα να μιλάς». Ε, αυτό δε συμβαίνει ποτέ στο TikTok που «κόβει» αυτομάτως τα βιντεάκια στα 15 δευτερόλεπτα. Οκ, στην περίπτωση που έχεις πολλά να πεις, σου δίνει τη δυνατότητα να «κολλήσεις» τέσσερα «15άρια» και να κάνεις ένα story του ενός λεπτού -ως εκεί. Εσύ δηλαδή πόσο εύκολα παρακολουθείς κάτι πιο μεγάλο του ενός λεπτού; Κι αν δεν το κάνεις εσύ, γιατί να το κάνει οποιοσδήποτε άλλος; Κάποιος πολύ σοφός είχε δηλώσει κάπου, κάπως, κάποτε πως «το TikTok είναι ιδανικό για εκείνους που περιμένουν σε μια ουρά ή που είναι στο λεωφορείο και πηγαίνουν σχολείο»… Η στατιστική λέει ότι ο μέσος χρήστης ανοίγει την εφαρμογή οκτώ φορές την ημέρα, που συνολικά διαρκούν ένα 45λεπτο –από λίγο και συχνά, δηλαδή, μια συμπεριφορά που καθορίζει και όσους θέλουν να το χρησιμοποιούν για εμπορικούς σκοπούς, αφού θα πρέπει τα μηνύματά τους να είναι to the point, άμεσα και κατανοητά.

4. Τα memes που είναι αξεπέραστα

Τα apps έρχονται και φεύγουν, τα memes είναι η σταθερή αξία στον κόσμο των social media. Θυμάστε το Vine, που είχε βγει το 2013 και μας επέτρεπε εύκολα και γρήγορα να… γεμίζουμε τον κόσμο με memes και βιντεάκια των έξι δευτερολέπτων; Ε, το Vine μας χαιρέτησε και μάντεψε τι είναι αυτό που όλο αυτό το διάστημα δεν «κούρασε» ποτέ: Τα memes ναι, που είναι ό,τι πιο αστείο και ευφυές ταυτόχρονα που βλέπουμε στο Διαδίκτυο. Οπότε, ήρθε σήμερα το TikTok κι έδωσε νέα πνοή στα memes που είναι τα αγαπημένα επικοινωνιακά εργαλεία της Gen Z και όχι μόνο.

5. Η ευκαιρία ναδιαφημιστούν νέοι μουσικοί

Ξέρεις τι άλλο «ξεχασμένο» επανέφερε το TikTok; Την ευκαιρία να προμοτάρει κάποιος παντελώς άγνωστος τη μουσική του. Δεδομένου ότι τα lip sync βιντεάκια παραμένουν η πιο δημοφιλής δραστηριότητα στο TikTok, είναι κατανοητό πως πολλοί άρπαξαν την ευκαιρία. Νέα hits διαδόθηκαν αρχικά στο TikTok και μετά βρήκαν τη θέση τους στο Spotify. Τρανό παράδειγμα ο Lil Nas X, που πόσταρε το «Old Town Road» το 2019 και αμέσως έγινε meme, με ανθρώπους παντού να ντύνονται «country» και να κάνουν lip sync το τραγούδι. Λίγο καιρό μετά, το συγκεκριμένο hit έφτασε στο νούμερο ένα του Billboard Top 100!

6. Celebrities που το κατέκλυσαν

Όχι μόνο δεν το σνόμπαραν, αλλά το «αγκάλιασαν», το προμόταραν, το απογείωσαν. Ναι, το TikTok έγινε το νέο «πάθος» των celebrities παγκοσμίως: Justin Bieber, Rita Ora, Will Smith και Katy Perry, είναι μερικά μόνο από τα μεγάλα ονόματα που το αγάπησαν κι έκαναν και τους χιλιάδες θαυμαστές τους να το αγαπήσουν εξίσου.

Όπως είναι ξεκάθαρο πια, το TikTok είναι εδώ και ήρθε για… να μείνει. Αν είσαι από εκείνες οι οποίες αντιστάθηκαν και δεν έχουν λογαριασμό και σε αυτό το SoMe, είναι βέβαιο πως το βλέπεις παντού -και μάλλον θα το βλέπεις για καιρό!