Σε έπιασε λάστιχο; Ο τέλειος οδηγός για αρχάριες οδηγούς!

Σε έπιασε λάστιχο; Ο τέλειος οδηγός για αρχάριες οδηγούς!

Την περίμενες καιρό αυτή τη στιγμή και επιτέλους έφτασε. Οι μέρες με το «Ν» στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου σου τελείωσαν και πλέον κυκλοφορείς στους δρόμους δίχως να σκέπτεσαι πως όλοι σε αποκαλούν… «Νικολάκη».

Τον ενθουσιασμό αυτόν τον ένιωσα και εγώ, όταν τον περασμένο μήνα έβγαλα την «ταμπέλα» του νέου οδηγού από το αυτοκίνητό μου (για την ακρίβεια το παλιό αμάξι της αδερφής μου). Να που, όμως, η ζωή δεν τα φέρνει πάντα όπως τα θέλουμε και ένα μουντό πρωινό, ενώ οδηγούσα για το γραφείο, έφτασα στο σημείο να ευχηθώ να μπορούσα να γίνω ξανά ο «Νικολάκης» της γειτονιάς, ο «νιούμπης» της παρέας. Διότι όταν είσαι αρχάρια οδηγός και καταλήγεις με σκασμένο λάστιχο, δίχως να έχεις προλάβει να μάθεις ΚΑΝ το γλωσσάρι των ελαστικών, τότε ενδέχεται να βρεθείς σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση. Συνέχισε, λοιπόν, να διαβάζεις για να μάθεις τι κακό με βρήκε.


«Πατέρα, την “πάτησα”!»

Ήταν λίγο μετά τις 9 το πρωί και εγώ οδηγούσα ομολογουμένως αγχωμένη για το γραφείο. Την πρώτη φορά που άκουσα εκείνο το ύποπτο «τσικ τσικ» από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και ένιωσα ένα μικρό τρέμουλο στο τιμόνι, δεν έδωσα σημασία. «Πρόκα στη ρόδα…», σκέφτηκα και συνέχισα να οδηγώ. Το επόμενο κόκκινο φανάρι με βρήκε να σιγοτραγουδώ το «Thank u, next» της Ariana Grande και να λικνίζομαι στους ρυθμούς του γνωστού ποπ άσματος. Τη μελωδική αυτή στιγμή έμελλε να καταστρέψει ο οδηγός της διπλανής μηχανής ο οποίος άρχισε να με «καρφώνει» επιδεικτικά -όπως τουλάχιστον πίστευα τότε. Αμέσως κατέβασα το παράθυρο και τον ρώτησα ποιο ήταν το πρόβλημα του… για να λάβω την εξής, αποστομωτική, απάντηση: «Κοπελιά, εγώ δεν έχω κάποιο πρόβλημα. Εσύ, όμως, έχεις ένα σκασμένο λάστιχο…». Αυτό ήταν. Έχασα το χρώμα μου. Δεν ξέρω αν έφταιγε η κακή η πίεση ή η λάθος… περιποίηση. Το σίγουρο ήταν, όμως, ήταν πως την είχα «πατήσει»! Πώς θα άλλαζα λάστιχο; Μα γιατί έπρεπε να μου συμβεί αυτό; Νόμιζα πως το 2019 θα ήταν μία πραγματική Good Year, αλλά ο Ιανουάριος δεν μου «τα έλεγε» καλά!

Συνέχισα να οδηγώ για ελάχιστα ακόμη μέτρα μέχρι που ακινητοποίησα το αμάξι στη δεξιά λωρίδα. Καμία ρεζέρβα στο πορτ-μπαγκάζ και κανένας γρύλος. Δεν είχα καν προνοήσει να ελέγξω το αμάξι της αδερφής μου προτού το πάρω. Η λύση ήταν μόνο μία: Να τηλεφωνήσω στον πατέρα μου (από τον οποίο και «τα άκουσα» για την ανευθυνότητά μου). Χρειάστηκαν, βέβαια, δυο του λέξεις για να ηρεμήσω: Οδική Βοήθεια! Έκανα, λοιπόν, το τηλεφώνημα το σωστό και μέσα σε λίγη ώρα βρέθηκα στο κοντινότερο βουλκανιζατέρ.

Εσύ, φυσικά, δεν χρειάζεται να βρεθείς στη θέση μου. Αντιθέτως, πρέπει να είσαι η αρχάρια που όταν την πιάσει λάστιχο, θα το αλλάξει στο «πι και φι» και θα διατηρήσει την ψυχραιμία της, από την αρχή μέχρι το τέλος. Συνέχισε, λοιπόν, να διαβάζεις για να γνωρίζεις τι πρέπει να κάνεις.

Βήμα 1ο: Φρόντισε να είσαι πλήρως εξοπλισμένη

Από τη στιγμή που θέλεις να είσαι -και να θεωρείσαι- μία υπεύθυνη οδηγός, πρέπει να έχεις πάντα στο αμάξι σου ένα σετ επισκευής ελαστικού και μία ρεζέρβα. Σε αυτή θα βρεις τα εργαλεία που χρειάζεσαι για να λύσεις μόνη σου το πρόβλημα, δηλαδή τον σταυρό για το ξεβίδωμα των μπουλονιών και τον γρύλο που θα σε βοηθήσει να ανυψώσεις το αυτοκίνητό σου. Να θυμάσαι απλώς πως υπάρχουν πολλοί τύποι ρεζέρβας για να επιλέξεις και ο καθένας έχει τα πλεονεκτήματά του!

Βήμα 2ο: Προσπάθησε να μην πάθεις πανικό

Βήμα δεύτερο και άκρως σημαντικό. Όπου και αν βρίσκεσαι όταν σκάσει το λάστιχό σου, προσπάθησε να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου και να ακολουθήσεις ό,τι προβλέπει ο ΚΟΚ σε ανάλογες περιπτώσεις. Κυρίως, όμως, μην αρπάξεις το κινητό και αρχίσεις να τηλεφωνείς ΚΛΑΙΓΟΝΤΑΣ στον πατέρα, τον θείο, το αγόρι σου ή την «οδηγάρα» κολλητή σου. Άναψε κατευθείαν το alarm, πιάσε δεξιά λωρίδα και ακινητοποίησε το όχημα.

Βήμα 3ο: Άλλαξε λάστιχο

Στην περίπτωση που δεν μπορείς να επισκευάσεις το κλαταρισμένο λάστιχο, ενδέχεται να πρέπει να το αλλάξεις. Για αρχή σιγουρέψου ότι έχεις τραβήξει το χειρόφρενο. Έπειτα, βγάλε όλα τα απαραίτητα εργαλεία και τη ρεζέρβα από το πορτ-μπαγκάζ και… πιάσε δουλειά! Στερέωσε τον γρύλο στο σημείο που προτείνει ο κατασκευαστής, εναλλακτικά δίπλα στη ρόδα και ανάμεσα στους δύο άξονες. Ξέσφιξε τα μπουλόνια με τον σταυρό και στη συνέχεια, σήκωσε το αυτοκίνητο για τουλάχιστον τρία εκατοστά από το έδαφος. Αφαίρεσε τα μπουλόνια και αμέσως μετά, προχώρα με την αφαίρεση του τροχού. Αφού το κάνεις αυτό, τοποθέτησε στη θέση του τη ρεζέρβα. Στη συνέχεια, βάλε ξανά τα μπουλόνια στη ρεζέρβα και βίδωσέ τα. Προχώρα, κατεβάζοντας το αυτοκίνητο, αφαιρώντας τον γρύλο και… είσαι έτοιμη να συνεχίσεις την πορεία σου. Προσοχή, όμως! Όσο κινείσαι με τη ρεζέρβα, καλό είναι να μην ξεπεράσεις τα 80 χλμ. ανά ώρα και να είσαι ιδιαίτερα προσεκτική στον δρόμο, αποφεύγοντας τους απότομους ελιγμούς.

Βήμα 4ο και SOS: Βρες ελαστικά πουεμπιστεύεσαι

Βέβαια, η αλήθεια είναι πως δεν θα έφτανες σε αυτό το σημείο αν είχες φανεί προνοητική. Καλό θα ήταν, δηλαδή, να είχες φροντίσει εγκαίρως ούτως ώστε το αμάξι σου να είχε σύγχρονα ελαστικά τα οποία θα μπορούσες να εμπιστευτείς και θα γνώριζες ότι τα εμπιστεύονται κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως τα ελαστικά Goodyear! Τώρα, λοιπόν, που το ξέρεις, φρόντισε να το κάνεις και κυρίως, έχε κατά νου ότι είναι σημαντικό να ελέγχεις τα ελαστικά σου και να τα αλλάζεις όταν οι καιρικές συνθήκες το απαιτούν. Πάνω από όλα, όμως, μην ξεχνάς πως δεν ταιριάζουν όλα τα ελαστικά στο όχημά σου! Για αυτό πρέπει να βρεις το σωστό ελαστικό για εσένα!

*Τι; Δεν γνώριζες πως εκτός από τα ελαστικά για όλες τις εποχές υπάρχουν θερινά αλλά και χειμερινά λάστιχα;

Ελπίζουμε ότι πλέον, λέξεις όπως λάστιχο, γρύλος, οδική βοήθεια και βουλκανιζατέρ, δεν σε τρομάζουν τόσο. Πήγαινε, λοιπόν, να ελέγξεις τα ελαστικά σου (σήμερα κιόλας) -και να τα αλλάξεις, αν χρειάζεται- και βγες στους δρόμους έτοιμη για ό,τι προκύψει!