Πώς το αυτοκίνητό μας πρέπει να συμβαδίζει με την κλιματική αλλαγή

Γράφει η Σοφία Μαυραντζά

Ήξερες ότι η λέξη «κλίμα» προέρχεται από τη λέξη «κλίση» και πως ουσιαστικά πρόκειται για την κλίση του Ήλιου ως προς τη Γη; Πως το φαινόμενο του θερμοκηπίου «ευθύνεται» για την υπερθέρμανση του πλανήτη, ενώ τα αερολύματα για την ψύξη του; Πως η μέση θερμοκρασία τα τελευταία 10.000 ήταν οι 15οC και πως οι 75 μεγαλύτερες αλλαγές στο κλίμα σημειώθηκαν τα τελευταία 4.000 χρόνια; Πως την περίοδο 2012-2018 καταγράφηκαν τα πέντε θερμότερα έτη στην Αθήνα;

Όλα τα παραπάνω επιβεβαίωσε η Δρ. Δήμητρα Φουντά, ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, όταν βρεθήκαμε στο αρχαιότερο αστεροσκοπείο της χώρας, που μετρά περισσότερα από 150 χρόνια «ζωής».

Η ίδια, σύμφωνα με τη μελέτη που παρουσίασε («Κλιματική Αλλαγή, Μύθοι και Προκλήσεις»), επισήμανε πως το 1/3 των εκπομπών CO2 στην Ευρώπη προέρχονται από τις μεταφορές, ενώ το 60,7% αυτών αφορά στις μεταφορές με αυτοκίνητο. Και τι γίνεται σχετικά με αυτό;

Ολοένα και περισσότερες εταιρείες σχεδιάζουν οικολογικά αυτοκίνητα. Υβριδικά, ηλεκτρικά, εξηλεκτρισμένα.

Τα οικολογικά αυτοκίνητα… δεν έρχονται από το μέλλον

Κι αυτό διότι... είναι ήδη εδώ. Για παράδειγμα το Ford Puma. Το είδαμε, το οδηγήσαμε και μάθαμε όλα όσα πρέπει κι εσύ να γνωρίζεις για αυτό.

Αρχικά, έχει το δικό του χαρακτήρα. Έχει κορυφαίο design (χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες) το χαρακτηρίζει η πρακτικότητα, ενώ διαθέτει τεχνολογίες που βελτιώνουν την καθημερινότητά μας. Το καλύτερο από όλα; Παρκάρει μόνο του και φρενάρει μόνο του. Και σου κάνει και μασάζ όσο οδηγείς -σε όλες τις εκδόσεις του. Overall, κάνει τη ζωή σου άνετη και ασφαλή, διότι είναι τόσο διεξοδικά μελετημένο ώστε να θέλεις να είσαι διαρκώς μαζί του. Και η συμβίωση αυτή να είναι… γλυκιά.

Πάμε όμως να τα δούμε αναλυτικά.

Υβριδικό, ηλεκτρικό ή εξηλεκτρισμένο;

Το νέο Puma αποτελεί τον προπομπό μιας σειράς νέων εκδόσεων και μοντέλων της Ford που υιοθετούν την προηγμένη, ήπια υβριδική τεχνολογία mHEV με επίκεντρο τον καταξιωμένο κινητήρας βενζίνης 1.0L EcoBoost και απόδοση 125 και 155 ίππων. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid αναβαθμίζει πλήρως τα χαρακτηριστικά του πολυβραβευμένου βενζινοκινητήρα της Ford αφού επιτρέπει την αποθήκευση της ενέργειας που χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του αυτοκινήτου σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Αυτή η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται κατά την επιτάχυνση από τον ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος συνεπικουρεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας έτσι καλύτερη απόδοση με ταυτόχρονα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CΟ2.

Βασισμένο στο επιτυχημένο Fiesta, το νέο Puma είναι ένα συμπαγές crossover με πραγματικά μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, διαθέτοντας, μεταξύ άλλων, τον μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης στην κατηγορία (456 λίτρα), σε συνδυασμό με τον καινοτόμο αποθηκευτικό χώρο MegaBox.

Σε όλες τις εκδόσεις θα βρεις πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, καθίσματα με λειτουργία μασάζ, 5 προφίλ οδήγησης, ασύρματη φόρτιση smartphone και δυνατότητες διασύνδεσης για τέλεια διαδραστική εμπειρία. Μάλιστα, το ενσωματωμένο modem που διαθέτει, επιτρέπει στο νέο Puma να είναι μόνιμα συνδεδεμένο στο internet. Με αυτό τον τρόπο, ο οδηγός του νέου Ford Puma μπορεί μέσα από την εφαρμογή FordPass να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο από μακριά, να ελέγχει την στάθμη καυσίμου και τη φόρτιση της μπαταρίας, ή να λαμβάνει πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα για την πίεση των ελαστικών ή για τη στάθμη του καυσίμου!

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με τεχνολογία χρωμάτων 24-bit «true color» απεικονίζει τις πληροφορίες με εντυπωσιακή ευκρίνεια, ενώ η τεχνολογία «free-form» που διαθέτει επιτρέπει την πλήρη παραμετροποίηση τόσο των εικονιζόμενων πληροφοριών σε σχέση με το σχήμα, αλλά και τη θέση που αυτές εμφανίζονται.

Ο Έλληνας σχεδιαστής πίσω από το Ford Puma

Ο Έλληνας σχεδιαστής, Γιώργος Σαριδάκης, Director, Interior and Exterior Design, Ford of Europe, βρίσκεται "πίσω" από τη σημερινή εικόνα του Ford Puma. Ο ίδιος συνοψίζει σε λίγα λόγια τη συνολική σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου Ford Puma, σχολιάζοντας: «Η όλη ιδέα κατέληξε στην ανάγκη να δημιουργηθεί ένα πρακτικό όχημα. Αλλά ταυτόχρονα ένα αυτοκίνητο που έπρεπε να ξεχωρίζει με το εμβληματικό προσωπείο του. Αυτό που κάνει το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι διαθέτει δυνατές αναλογίες. Είναι 55 χιλιοστά πιο φαρδύ από ένα Fiesta, για παράδειγμα».

Με λίγα λόγια, το Ford Puma είναι προσιτό και φιλικό, συναρπαστικό, την ίδια στιγμή που είναι τόσο δυναμικό. Είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο θα σε κάνει λίγο περισσότερο... ευτυχισμένη επειδή θα πρέπει να το οδηγήσεις για να φτάσεις στο γραφείο! Και επιπλέον, θα βάλεις το δικό σου λιθαράκι για την κλιματική αλλαγή, μπαίνουν στην "ηλεκτρική εποχή", χωρίς να χρειαστεί να αλλάξεις καμία από τις συνήθειές σου!


*Το νέο Ford Puma είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα με τιμές που ξεκινούν από 20.097€, ανταγωνιστικά χρηματοδοτικά και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της νέας ηλεκτρικής εποχής Ford.