2ο Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου

Ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Ευρωπαϊκό Κινηματογράφο διοργανώνει το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, από τις 30 Ιουνίου έως τις 13 Ιουλίου.

To 2o Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης είναι γεγονός, με ελεύθερη είσοδο. Έρχεται στο Αίθριό του, στον 3ο όροφο, όπου στήνεται ένα γνήσιο θερινό σινεμά, και εκπληρώνει την υπόσχεση του Προέδρου του Μ. Κακογιάννη, στο τέλος του προηγούμενου, πολύ επιτυχημένου αφιερώματος στον αμερικάνικο βωβό κινηματογράφο, για προβολές ταινιών και από τον Ευρωπαϊκό Βωβό Κινηματόγραφο, που έτσι και αλλιώς διαθέτει μερικά από τα "ιερά τέρατα" -σκηνοθέτες και ταινίες- της παγκόσμιας κινηματογραφίας μέχρι σήμερα.

Οι ταινίες επιλέγηκαν με μεγάλη προσοχή από τον ίδιο το σκηνοθέτη με γνώμονα την αδιαμφισβήτητη αισθητική - καλλιτεχνική τους αξία αλλά και την όσο το δυνατό καλή κατάσταση του ίδιου του υλικού, που θα προβληθεί. Έτσι, μας προσκαλεί σε μία γιορτή όπου θα προβληθούν 16 φιλμ, γυρισμένα από το 1917 έως το 1929, με την πρωτότυπη μουσική τους ή όπου δεν υπάρχει με ζωντανή μουσική υπόκρουση από Έλληνες καλλιτέχνες, με ελληνικούς ή αγγλικούς υπότιτλους, από Γερμανία Ρωσία, Σουηδία, και από Γαλλία σε σκηνοθεσία ενός αμερικάνου.

Ανάμεσα στις ταινίες θα απολαύσουμε Το θωρηκτό Ποτέμκιν - του Sergei Mikhailovitch Eisenstein (1925) με τη θρυλική εξάλεπτη σκηνή στις σκάλες της Οδησσού στην οποία ο Αϊζενστάιν παραδίδει μαθήματα ρυθμού, αυστηρότητας, πλαστικότητας και ακρίβειας, τη φουτουριστική Metropolis – το μνημειώδες φιλμ επιστημονικής φαντασίας (1927) του Fritz Lang, τον Faust (1926), την καλύτερη ίσως ταινία του F.W. Murnau, το αριστούργημα του Σουηδικού βωβού κινηματογράφου The Outlaw and his wife του Victor Sjostrom (1918). Το πρώτο δείγμα του γερμανικού εξπρεσιονισμού στον κινηματογράφο "Το εργαστήρι του Δόκτωρα Καλιγκάρι" - του Robert Wiene (1919), το γεμάτο από αξέχαστες εικόνες έργο Το τέλος της Αγίας Πετρούπολης του Vsevolod Pudovkin (1927), το ιδιόρρυθμο φιλμ επιστημονικής φαντασίας The revolt of the Robots του Yakov Protazanov (1924), το υπαινικτικό έργο Michael του Carl Theodor Dreyer (1924) και πολλά ακόμα.

Ένα απάνθισμα των απαρχών της τέχνης του κινηματογράφου, στην Ευρώπη, την οποία ο Προυστ χαρακτήρισε σαν "την καινοτομία της λογοτεχνίας", που μας μαγεύει ακόμη.

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος
Τηλ:210 3418550
www.mcf.gr

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης