ATHENS FASHION & BEAUTY FORUM: Από τη δημιουργία προϊόντων στη δημιουργία συνηθειών

ATHENS FASHION & BEAUTY FORUM: Από τη δημιουργία προϊόντων στη δημιουργία συνηθειών

Τις βασικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα τα στελέχη και οι εταιρείες της αγοράς Fashion & Beauty, το προφίλ του νέου καταναλωτή, τις σημαντικότερες ευκαιρίες και τάσεις που προέρχονται από την αξιοποίηση των data και τη στρατηγική επικοινωνίας των fashion & beauty brands στην εποχή της κυριαρχίας των influencers, συζήτησε την Πέμπτη 21 Ιουνίου στο Gazarte, το Athens Fashion & Beauty Forum.
Το μοναδικό fashion & beauty business συνέδριο στην ελληνική αγορά που διοργανώθηκε από το Marketing Week και το Fashion Daily, υποδέχτηκε διεθνείς experts, ανώτατα στελέχη από ολόκληρο το φάσμα της ελληνικής αγοράς fashion και beauty και δημοφιλείς influencers.

Το συνέδριο τέλεσε υπό την αιγίδα του ΠΣΒΑΚ, του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Αρωμάτων και Καλλυντικών. Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου, Θεόδωρος Γιαρμενίτης, απηύθυνε χαιρετισμό, αναδεικνύοντας τη σημασία της αγοράς καλλυντικών που δημιουργεί 2 εκατ. θέσεις στην Ευρώπη και 15.000 στην Ελλάδα και διέβλεψε την ενδυνάμωση της τάσης για ηθικές επιλογές και την ενίσχυση της αειφορίας, όσο και την αύξηση των ψηφιακών αγορών με πρωτοπόρο το φαρμακείο.

Είμαστε όλοι millennials

Ο Πρόεδρος του Συνεδρίου, Δημήτρης Κατσαχνιάς, Ιδιοκτήτης και Strategic Director της AIR Paris Group, αποκρυπτογράφησε στην εναρκτήρια ομιλία του το νέο προφίλ καταναλωτή, ως απόρροια της ταχύτητας της εποχής μας, της επανάστασης που φέρνει το κινητό τηλέφωνο αλλά και του γεγονότος ότι πλέον όλοι «είμαστε millennials», φέροντας τα χαρακτηριστικά τους, ανεξαρτήτως ηλικίας. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, τα δημογραφικά δεδομένα δεν σημαίνουν πια τίποτα για τα brands, η χρηστικότητα και η ευκολία υποσκελίζουν το concept και οι μάρκες καλούνται να αναπτύξουν πλέον όχι νέα προϊόντα, αλλά νέες συνήθειες.
Τις μεταβολές αυτές αναγνώρισαν στο πλαίσιο του The CEO panel και οι Κώστας Αλεξίου, Διευθύνων Σύμβουλος & International Operations Director της Altex, Ναταλί Βαγιωνή, CEO της Fresh Line, Σπύρος Σπυριδωνίδης, Πρόεδρος ΔΣ & Γενικός Διευθυντής της Galerie de Beaute, Θοδωρής Σταθόπουλος, Country Manager της BestSeller και Έλενα Φορνάρο, CEO της Ales Groupe.
Σε αυτούς τους μετασχηματισμούς, η Elana Drell Szyfer, CEO της Revive Skincare προσέθεσε και τον ρόλο που αναλαμβάνουν τα private equities, τα οποία, μέσω της επένδυσης σε niche brands, δίνουν τη δυνατότητα στις «δυσκίνητες» στις αλλαγές μεγάλες μάρκες να αποκτήσουν «πρόσβαση» σε νέα δίκτυα και νέους καταναλωτές.

O Κώστας Σιγαλός, CEO της Global Link, ανέλυσε τα αποτελέσματα της αποκλειστικής έρευνας «Τι πιστεύουν τα στελέχη fashion &beauty για την αγορά τους;», σκιαγραφώντας μία θετική εικόνα των στελεχών για την αγορά τους και αναδεικνύοντας ως μεγαλύτερες ευκαιρίες την ενίσχυση της εξωστρέφειας, την ανάπτυξη δικτύων πωλήσεων, την επένδυση σε ηλεκτρονικό εμπόριο και digital επικοινωνία, καθώς επίσης την αξιοποίηση του τουριστικού ρεύματος.

Συνδυάζοντας data και αισθητηριακές παρεμβάσεις

Την ανάγκη διαφορετικής προσέγγισης στα data ακόμα και από μικρομεσαίες επιχειρήσεις, προκειμένου να δημιουργήσουν προσωποποιημένες εμπειρίες και να αυξήσουν κατ’ αυτόν τον τρόπο τα έσοδά τους ανέδειξε η Jessica Graves, Founder & Machine Learning Strategist της Sefleuria.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Θεόφιλος Βασιλειάδης, Founder & CEO της Socital έδειξε τρόπους personalization του e-shop μέσω της αξιοποίησης των data.
Παράλληλα, η Μαρίνα Γράψα, Client Service Director της Palo παρουσίασε τις τάσεις στα social media, δίνοντας έμφαση στις 4 μεγαλύτερες τάσεις, το video, τους influencers, την εξάπλωση του ΑΙ και τα Data που πρέπει να παρακολουθούνται συστηματικά και πολύπλευρα.
Η ψυχολόγος και δημιουργός της εταιρείας
Style Psychology, Kate Nightingale υπογράμμισε, από τη μεριά της, στη σημασία της αισθητηριακής εμπειρίας στην ψυχολογία του καταναλωτή, τονίζοντας την αξία του customer experience, τόσο στο φυσικό κατάστημα, όσο και στο e-shop.

Influencers και brands: Σχέση (στ)οργής;

Τη σχέση των brands με τους influencers και την ανάδειξη των micro-influencers κατέγραψε το The Influencers’ panel, στο οποίο συμμετείχαν οι Χριστίνα Κοντοβά, Σχεδιάστρια Μόδας, Αλεξία Ζαραδούκα, Δημιουργός του Miss Bloublou, Γλαύκη-Σάσα Πακάλη, Δημιουργός του Glafki’s Dolce Vita και Ρούλα Σταματοπούλου, Makeup Artist, και το οποίο συντόνισε η Δέσποινα Καμπούρη, Διευθύντρια του Queen.gr.

Τέλος, οι Camelia Lorincz, General Manager Greece της Benefit Cosmetics, Ελένη Μπέτα, Social Manager της Natura Siberica, Κατερίνα Σκουλά, Marketing Director της Oriflame Ελλάδας & Κύπρου μοιράστηκαν με το κοινό επιτυχημένα influencer marketing cases.

WORKSHOPS

Την επόμενη μέρα του συνεδρίου, πραγματοποιήθηκαν και τα Post Conference Workshops από την Jessica Graves, Founder & Machine Learning Strategist της Sefleuria με θέμα «Data Culture in Fashion & Beauty - Practical Application» και την Kate Nightingale, Founder της Style Psychology, με θέμα «Senses, Subconscious Brain & Shopping».

ΧΟΡΗΓΟΙ

Χορηγοί του συνεδρίου ήταν η Socital και η Palo και χορηγός επικοινωνίας το Queen.gr.