Γιατί οι μεγάλοι οίκοι μόδας παραμένουν σιωπηλοί σχετικά με τον ρατσισμό ενάντια στους Ασιάτες;

Sabine Camhi

Ελάχιστα είναι τα brands που δήλωσαν την υποστήριξή τους!

Χθες, ο ιταλικός οίκος μόδας, Maison Valentino, δημοσίευσε ένα μήνυμα αλληλεγγύης προς την ασιατική κοινότητα και το κίνημα #StopAsianHate. Είναι το πρώτο μεγάλο brand πολυτελείας που το έκανε, ακολουθώντας τα βήματα πολυεθνικών εταιρειών όπως η Nike και η Converse, οι οποίες δημοσίευσαν αντίστοιχα μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν από 5 ημέρες.



Ωστόσο, τα περισσότερα brands έχουν παραμείνει σιωπηλά μετά το κύμα βίαιων επιθέσεων που ξεκίνησαν στης 31 Ιανουαρίου όταν ο 84χρονος Vichar Ratanapakdee, ένας Ταϊλανδός μετανάστης που ζει στο Σαν Φρανσίσκο, σκοτώθηκε αφού τον έσπρωξαν στο έδαφος. Την ίδια μέρα, ένας 91χρονος άνδρας πέθανε με τον ίδιο τρόπο. Τον επόμενο μήνα, στο μετρό της Νέας Υόρκης, έκαψαν το πρόσωπο ενός 61χρονου άντρα ασιατικής καταγωγής. Και αυτά είναι μόνο μερικά από τα περιστατικά που είδαμε φέτος. Το NYPD ανέφερε μια συγκλονιστική αύξηση κατά 1900% στα εγκλήματα μίσους εναντίων των Ασιατών μόνο το 2020, λόγω της ψευδούς αντίληψης πως εκείνοι ευθύνονται για την θανατηφόρα επιδημία του κορωνοϊού.

Εν τω μεταξύ, καθώς η πανδημία μας ανάγκασε να μείνουμε μέσα στα σπίτια μας στις αρχές του περασμένου έτους (και να φοράμε μόνο πιτζάμες και loungewear ρούχα), αυτό με την σειρά του επηρέασε σημαντικά τη βιομηχανία της μόδας. Οι μάρκες πολυτελείας, με τα ακριβά τους προϊόντα και τα φανταχτερά τους σχέδια, θεωρήθηκαν ξαφνικά ξεπερασμένες και για πρώτη φορά μετά το 2009, η αγορά των προϊόντων τους έπεσε κατά 23%, σύμφωνα με την Bain.

Αλλά καθώς ο Donald Trump συνέχισε να τροφοδοτεί την ξενοφοβία και την παραπληροφόρηση σχετικά με τον κορωνοϊό, προκαλώντας έτσι αναταραχή στις ΗΠΑ, η πανδημία άρχισε να αποτελεί ανάμνηση για κάποιες χώρες της Ασίας, οι οποίες επέστρεψαν σε συνθήκες που προσεγγίζουν την κανονικότητα. Η αγορά πολυτελείας της Κίνας, άρχισε να ανακάμπτει ήδη από το Μάιο, τροφοδοτώντας με τη σειρά της την ανάκαμψη πολλών brands, σύμφωνα με τον αναλυτή της Bernstein, Luca Solca. Μερικοί απόδωσαν αυτήν την αύξηση, η οποία περιλαμβάνει και τη Νότια Κορέα, στο «revenge spending» και στην επιθυμία για επιστροφή στην κανονικότητα.

Με την Κίνα να αντιπροσωπεύει το 35% των παγκόσμιων πωλήσεων πολυτελών προϊόντων, είναι περίεργο γιατί σχεδόν όλες οι μάρκες έμειναν σιωπηλές, ακόμη και όταν οι επιθέσεις τελικά άρχισαν να προβάλλονται από τα αμερικανικά ΜΜΕ. Ίσως, οι οίκοι μόδας αισθάνονται ότι δεν χρειάζεται να μιλήσουν επειδή οι επιθέσεις κατά των Ασιατών στις ΗΠΑ δεν επηρεάζουν άμεσα τους βασικούς Ασιάτες καταναλωτές τους, οι οποίοι βρίσκονται στην Ασία.

Δες επίσης: Επτά φανταστικά tips για να καθαρίσεις εύκολα τα σουέτ παπούτσια σου

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης