Ευγενία Ξυγκόρου: «Πρέπει να κάνουμε θυσίες για τον έρωτα. Έτσι "τεντώνεται" η ψυχή σου»

Κατερίνα Μπούσιου
Ευγενία Ξυγκόρου: «Πρέπει να κάνουμε θυσίες για τον έρωτα. Έτσι "τεντώνεται" η ψυχή σου»

«Έχω τεράστιο «πρόβλημα» με τους «Δύο ξένους». Μπορεί να βάλω τα κλάματα αν δω τυχαία ένα στιγμιότυπο». Η Ευγενία Ξυγκόρου και πρωταγωνίστρια στη σειρά «Το Προξενιό της Ιουλίας» αποκαλύπτει στο Queen.gr όσα δεν γνωρίζουμε για εκείνη. 

Φοιτήτρια ακόμη στη δραματική σχολή, η Ευγενία Ξυγκόρου είδε το όνομά της να «ακούγεται» και το ταλέντο της να αναγνωρίζεται. Μετά το απαραίτητο τηλεοπτικό boost με τη σειρά «Επιστροφή» και την μεγάλη επιτυχία της σειράς «Παράνομη αγάπη», η ηθοποιός δοκιμάζεται φέτος σε έναν διαφορετικό ρόλο στο «Προξενιό της Ιουλίας» στον Alpha.

Μιλώντας στο Queen.gr μας αποκαλύπτει όσα δε γνωρίζουμε για εκείνη, για το ξεκίνημά της, τον έρωτα και τις θυσίες, την κριτική αλλά και τη λατρεία της για τους «Δύο ξένους» και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Με το χιούμορ που τη διακρίνει, θα καταλάβεις στη συνέχεια το πώς εμπλέκεται ο ιστορικός χώρος του θεάτρου στη ζωή της. Και το πώς κατάφερε ήδη μέσα σε λίγα χρόνια να έχει συμπρωταγωνιστήσει με τον Νίκο Ψαρρά, τον Μιχαήλ Ταμπακάκη, τον Μελέτη Ηλία και φέτος στο θέατρο με τον Αιμίλιο Χειλάκη.

«Δεν πήρα χαμπάρι τη δημοσιότητα μετά την "Παράνομη Αγάπη"»

Η Ευγενία Ξυγκόρου μετά την αποφοίτησή της από τη δραματική σχολή «Ακαδημία Τεχνών 100», συνεχίζει ακόμη και σήμερα τις σπουδές της στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Και σε αυτά τα λιγοστά χρόνια στο θέατρο και στην τηλεόραση, έχει βρεθεί στο πλευρό πολύ σημαντικών ηθοποιών. Το λες και τύχη. Αλλά αυτή την τύχη την «εκμεταλλεύτηκε» όσο καλύτερα μπορούσε. Όσο πιο ταπεινά και προσγειωμένα της επέτρεψε ο χαρακτήρας της.

Φέτος στο «Προξενιό της Ιουλίας» δεν κάνει έναν εύκολο ρόλο. Η μετάβαση από τον έρωτα, στο τελικό θρίλερ όπως θα εξελιχθεί η ζωή της, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Προς το παρόν, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τη δημοσιότητα και τις κριτικές, για τον έρωτα, για τις γυναίκες του χθες και του σήμερα, αλλά και για ποιο λόγο την πιάνουν τα κλάμματα κάθε φορά που βλέπει τους «Δύο ξένους».

https://www.instagram.com/p/CzYUaBgAskk/

Σε μία εποχή αυστηρή, συντηρητική, πατριαρχική, με κοινωνικούς και ηθικούς φραγμούς, στο «Προξενιό της Ιουλίας», βλέπουμε τους ανθρώπους να φλερτάρουν, να ερωτεύονται, να ρισκάρουν. Στην τωρινή μοντέρνα εποχή έχει χαθεί αυτή η μοναδικότητα του φλερτ;

Το παρατηρώ και εγώ αυτό να συμβαίνει. Ο έρωτας τότε, ήταν διαφορετικός, φούντωνε μέσα από τις δυσκολίες. Ο χρόνος και ο τρόπος επικοινωνίας εκείνη την εποχή ήταν επίσης, εντελώς διαφορετικός. Τώρα τα πράγματα σε αυτό το κομμάτι είναι πιο χαλαρά. Έχουμε και μεγαλύτερο εύρος επιλογής σε πρόσωπα.

Έχουμε και αντιστροφή ρόλων. Τότε η γυναίκα κρατούσε τη δύναμή της και δεν την έδειχνε. Πιστεύεις ότι στη δική μας εποχή, η δυναμική γυναίκα, εκείνη που διεκδικεί, «μπλοκάρει» έναν άντρα;

Ναι, αλλά δεν θα ήθελα να βάλω στα αρνητικά, το ότι μία γυναίκα κρατά τον δυναμισμό της. Δεν πρέπει να θεωρούμε αρνητικό ότι μία γυναίκα είναι δυναμική. Δεν θα ήθελα να περάσουμε στη φάση της καταπίεσης που βίωσαν οι γυναίκες των προηγούμενων γενιών.

Νιώθεις, ότι ήδη σε αυτή τη δουλειά τα έχεις καταφέρει πολύ καλύτερα και σε πολύ πιο σύντομο διάστημα από όσο φανταζόσουν;

Δεν το σκέφτομαι έτσι, νιώθω ακόμη ανασφαλής.

Αν κάποιος όμως μου έλεγε όταν ξεκινούσα πως θα έπαιζα ήδη σε τρεις πολύ καλές και μάλιστα τις συγκεκριμένες τηλεοπτικές σειρές, θα έλεγα: «Wow!». Παρόλα αυτά δεν το έχω συνειδητοποιήσει ακόμη όπως πρέπει. Εστιάζω στις δυσκολίες της καθημερινότητας και δε βλέπω ακόμη τη μεγάλη εικόνα.

Η Ευγενία Ξυγκόρου από τη Χρυσαυγή στην τηλεοπτική Ιουλία και τη φιλία της με τη Χρύσα Μιχαλοπούλου

Βγαίνεις κάποιες στιγμές έξω από το σώμα σου, να παρατηρείς αντικειμενικά αυτά που σου συμβαίνουν, να παρατηρείς τους άλλους, να δεις τα σωστά και τα λάθη σου;

Το κάνω συχνά, ειδικά στο κομμάτι με τα λάθη. Είμαι χαλαρή σε όλα τα υπόλοιπα και έχω διαύγεια, δε χρειάζεται να «με παρατηρώ».

Πότε κατάλαβες ότι ο χώρος του θεάτρου σε ελκύει;

Ήταν κοινός τόπος μέσα στην οικογένειά μου, ότι θα γινόμουν ηθοποιός. Αυτονόητο ήταν εξαρχής, χωρίς καν να το έχουμε συζητήσει αναλυτικά.

Άρα οι γονείς σου ήταν συνοδοιπόροι σου.

Αν και ο μπαμπάς μου δεν το πίστευε και τόσο πολύ στην αρχή. Ίσως γιατί θεωρούσε πως μπορεί να άλλαζα γνώμη στις επιλογές μου, όπως κάνουν όλα τα παιδιά της ηλικίας μου. Αλλά ποτέ δε με απέτρεψε. Μετά μπήκα στη σχολή Θεατρικών Σπουδών και όταν με είδε για πρώτη φορά στην τηλεόραση στην «Επιστροφή» κατάλαβε πως είναι σοβαρά τα πράγματα. Έπαθε «εγκεφαλικό» (γελάει). Και μάλιστα στη σκηνή που ο Αντώνης Καρυστινός, έκανε τον πατέρα μου. Μου είπε τότε χαρακτηριστικά: «Ευγενία δεν φαίνεται ότι παίζεις».

Ωραίο κοπλιμέντο...

Φυσικά. Άλλωστε, αυτός είναι ο σκοπός ενός ηθοποιού.

Στην «Παράνομη Αγάπη» όλοι πια μιλούσαν για εσένα ενώ ήσουν ακόμη φοιτήτρια της δραματικής σχολής. Ήταν ένα ισχυρό ταρακούνημα δημοσιότητας. Πώς το διαχειρίστηκες;

Δεν πήρα χαμπάρι (γελάει). Ήταν η εποχή της πανδημίας και λόγω της σχολής ήμουν κλεισμένη στο σπίτι. Πάντα αυτό το μοναδικό που σου συμβαίνει, το καταλαβαίνεις ετεροχρονισμένα. Δεν κατάλαβα την απήχηση, ένιωσα και νιώθω όμως περήφανη και χαρούμενη για αυτή τη δουλειά, στάθηκα πολύ τυχερή. Είναι το σημείο αφετηρίας για εμένα, ό,τι και να κάνω, πάντα θα επιστρέφω εκεί.

Έχεις εξοικειωθεί με όλο αυτό το «σύστημα» προβολής και κριτικής;

Είμαι ακόμη «έξω» από αυτό. Αν κάτι μου αρέσει δεν με ενδιαφέρει το τι θα πουν όλοι οι άλλοι. Εκείνο που με ενδιαφέρει περισσότερο, είναι να ακούω την γνώμη συναδέλφων, κυρίως με εκείνους που συνεργάζομαι εκείνη τη στιγμή. Τα εξωτερικά ερεθίσματα δε με αφορούν. Αν και ο κόσμος που με συναντά στον δρόμο και με αναγνωρίζει, μέχρι στιγμής δεν μου έχει πει κάτι αρνητικό.

«Η Ιουλία δεν «ακυρώνει» τον έρωτά της για τον Γρηγόρη. Ακόμη και με τον γάμο της»

Έχεις βγάλει και εσύ το συμπέρασμα πως η δική σου γενιά έχει μία αποστροφή στην τηλεόραση;

Το βλέπω και από εμένα, το βλέπω και από τους φίλους μου. Δύσκολα θα καθίσει κάποιος να δει κάτι καινούργιο στην τηλεόραση. Αντίθετα, μπορεί κάποιος να δει ευκολότερα μία παλαιότερη σειρά σε επανάληψη, όπως το «50 50» για παράδειγμα, γιατί του είναι οικεία από τότε που ήταν παιδί. Γενικά υπάρχει μία εμμονή επιστροφής στις σειρές των '90s, οι οποίες είναι σεναριακά αξεπέραστες, αν και πιο φτωχές οικονομικά παραγωγές. Αλλά θα τις δει στο You Tube πλέον.

Οι συνομηλίκοi σου ηθοποιοί έχουν ως πρώτη επιλογή την τηλεόραση;

Δεν είναι πια ταμπού το να δουλέψεις στην τηλεόραση, όπως ήταν στο παρελθόν. Οι ηθοποιοί όμως δεν γίνονται τηλεθεατές, αλλά παρατηρητές για για καθαρά επαγγελματικούς λόγους. Για να γνωρίζουν τι υπάρχει στη δουλειά τους, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Στο δικό σου τηλεοπτικό rewind ποια ήταν η αγαπημένη σου σειρά;

Έχω τεράστιο «πρόβλημα» με τους «Δύο ξένους» (γελάει). Μπορεί να βάλω τα κλάματα αν δω τυχαία ένα στιγμιότυπο. Αγαπημένη μου σκηνή όταν ο Μαρκοράς διαβάζει το «Μονόγραμμα» του Ελύτη. Και όταν βλέπω την Κουντουράτου να κλαίει πάντα λέω το: «Τι κάνουν στο κορίτσι μου;».

Θα ήταν ωραίο να συνεργαστείς λοιπόν κάποια στιγμή με την Εβελίνα Παπούλια που την υποδυόταν...

Μετά από τόσο κλάμα που έχω ρίξει και ενώ το έργο είναι κωμωδία, σίγουρα. Θα το ήθελα πάρα πολύ.

https://www.instagram.com/p/CQVpmbFpmU5/

Ευγενία, στον έρωτα επιτρέπονται οι θυσίες και οι υπερβολές;

Πρέπει να κάνουμε θυσίες. «Τεντώνεται» η ψυχή σου. Το τι είναι θυσία βέβαια, διαφέρει για τον καθένα. Είτε είναι κάτι μεγάλο, είτε είναι κάτι μικρό. Έχει να κάνει και με το πώς εκλαμβάνεις εσύ τις κινήσεις που θα κάνει κάποιος για εσένα και την συναισθηματική κατάσταση στην οποία θα βρίσκεσαι εκείνη τη στιγμή.

Ο τηλεοπτικός σου ήρωας, ο Γρηγόρης, δεν έκανε καμία υπέρβαση ωστόσο...

Από τη μία κατανοώ τα διλήμματα του, από την άλλη όμως η Ιουλία έχει πολύ περισσότερα από εκείνον να αντιμετωπίσει. Εκείνη γίνεται τελικά μάρτυρας του έρωτά τους και τελικά δεν τον προδίδει, ενώ θα είχε κάθε λόγο να της πει κάποιος: «Ιουλία σταμάτα να κλαις για εκείνον. Ο πατέρας σου έχει σκοτώσει τον δικό σου». Ακόμη και με το προξενιό που θα κάνει με τον Γιωρίκη που θα καταλήξει στον γάμο τους, δεν ακυρώνει τον έρωτά της για εκείνον. Αντίθετα, είναι μία προσπάθεια για να κρατήσει ζωντανό, ότι έχει απομείνει από εκείνον. Το παιδί τους.

https://www.instagram.com/reel/CzrDBPVsLzr/

Στο θέατρο, είσαι στην παράσταση «Μη σου τύχει» με τον Αιμίλιο Χειλάκη...

Ο οποίος κάνει τον σύζυγό μου. Επίπονο! (γελάει).

Αν το καλοσκεφτείς, μέσα σε 4 χρόνια επαγγελματικοί παρτενέρ σου, έχουν υπάρξει ο Νίκος Ψαρράς, ο Μιχαήλ Ταμπακάκης, ο Μελέτης Ηλίας και τώρα ο Αιμίλιος Xειλάκης. Καθόλου άσχημα...

Και όλοι είναι υπέροχοι! Δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω - γιατί δεν είναι σωστό -, αυτή τη λέξη που μου έρχεται στο μυαλό, αλλά είναι όλοι απίστευτοι γιατί με κάνουν διαρκώς να γελάω.

Τόπος, χρόνος και όνειρο για το μέλλον;

Σίγουρα θέλω να κάνω κινηματογράφο, μικρές ή μεγάλες παραγωγές, δεν έχει σημασία. Επίσης θέλω να κάνω κάτι - οτιδήποτε - στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. Έχω μία περίεργη εμμονή με αυτό τον χώρο, τον λατρεύω, τον πονάω γιατί εκεί έκανα και την πρακτική μου. Σα να έχει «καρφωθεί» η ψυχή μου σε αυτή τη σκηνή. Θέλω πάντα να βρίσκομαι εκεί.