Γιατί στις διαφημίσεις για την Black Friday υπάρχει τόσο κόκκινο χρώμα

Γιατί στις διαφημίσεις για την Black Friday υπάρχει τόσο κόκκινο χρώμα

Μόνο τυχαία δεν είναι η επιλογή του συγκεκριμένου χρώματος σύμφωνα με τους ειδικούς.

H Black Friday έγινε ευρέως γνωστή στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και έχει πλέον καθιερωθεί. O θεσμός ξεκίνησε στην Αμερική και άρχισε να εξαπλώνεται στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2015 και το 2016 άρχισαν να την εφαρμόζουν ολοένα και περισσότερα εμπορικά καταστήματα-εταιρίες.

Πότε είναι η Black Friday

Η Black Friday θα γιορταστεί φέτος στις 25 Νοεμβρίου 2022, δηλαδή την τελευταία Παρασκευή του μήνα. Ωστόσο αυτός ο θεσμός θα είναι διαφορετικός σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές καθώς δεν θα υπάρχουν φέτος οι καθιερωμένες ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου όπως ίσχυε έως τώρα.

Ο τρόπος με τον οποίο το γεύμα με τους αγαπημένους μας μπορεί να αλλάξει τη ζωή μας

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος με ανακοίνωση που είχε δημοσιεύσει συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές οι οποίες μπορεί να είναι παγίδα.

Πώς επιδρά στην ψυχολογία μας

Μελέτες δείχνουν ότι το να αρπάξουμε μια καλή προσφορά μας χαρίζει ένα ισχυρό αίσθημα επιτυχίας και ικανοποίησης. Οι «Προσφορές περιορισμένου χρόνου» απευθύνονται στη γνωστική μας προκατάληψη που ονομάζεται «Αποστροφή απώλειας» ή προσδοκώμενη λύπη. Σύμφωνα πάντα με τους ειδικούς λέξεις όπως πώληση, συμφωνία και παζάρι ενεργοποιούν τα φυσικά συστήματα ανταμοιβής στον εγκέφαλό μας.

Γιατί στις διαφημίσεις για την Black Friday κυριαρχεί το κόκκινο χρώμα

Οι περισσότερες προσφορές της Black friday αναγράφονται με κόκκινο χρώμα. Ο λόγος δεν είναι τυχαίος αφού το κόκκινο χρώμα τείνει να μας τραβά την προσοχή και συνδέεται άμεσα με διάφορα συναισθήματα. Δεν είναι λίγες οι φορές που ψωνίζουμε για ψυχολογικούς λόγους, μόνο και μόνο για να ξεφύγουμε από το άγχος της δουλειάς και της καθημερινότητας.

Το κόκκινο χρώμα ενισχύει την όρεξη για ψώνια και δημιουργεί μια αίσθηση επείγουσας ανάγκης, γι' αυτό και χρησιμοποιείται συχνά σε καταστήματα fast food και στις εκπτώσεις. Σε πείραμα όπου χρησιμοποιήθηκαν κόκκινα καρτελάκια για τη διαφήμιση ορισμένων προϊόντων σε κανονικές τιμές, τα προϊόντα αυτά πωλούνταν πιο συχνά, παρόλο που δεν υπήρχε πραγματική έκπτωση.

Κάθε φορά που μπαίνουμε σε ένα κατάστημα ερχόμαστε αντιμέτωποι με πολλά διαφορετικά ερεθίσματα που έχουν στόχο να πυροδοτήσουν την επιθυμία μας να ψωνίσουμε.

Πηγή κεντρικής: pexels.com