Τέσσερις λόγοι για τους οποίους αξίζει να πεις «όχι» σε ένα job offer

Τέσσερις λόγοι για τους οποίους αξίζει να πεις «όχι» σε ένα job offer

Η αλήθεια είναι πως η αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος δεν είναι πάντα μία εύκολη διαδικασία.

Όσο και εάν είσαι έτοιμη να κάνεις το επόμενο «βήμα» στην επαγγελματική σου σταδιοδρομία, πάντα υπάρχουν τα «υπέρ» και τα «κατά» που οφείλεις να συνυπολογίσεις πριν δώσεις την τελική σου απάντηση στον επόμενο εργοδότη σου.

Τι σημαίνει αυτό; Πως ακόμη κι αν το εργασιακό περιβάλλον στο οποίο βρίσκεσαι τη δεδομένη χρονική στιγμή δεν είναι το ιδανικό για εσένα, είναι σημαντικό να θυμάσαι πως ο σκοπός μίας συνέντευξης για εργασία, είναι να εξελιχθείς και όχι να μείνεις στάσιμη ή να υποβιβαστείς. Επομένως, αν και μπορεί να είναι δελεαστικό να αποδεχθείς το πρώτο job offer που θα δεχθείς, ακολουθούν τέσσερις περιπτώσεις, στις οποίες η απάντηση πρέπει να είναι «όχι».

#1 Θα είσαι σε χειρότερη οικονομική κατάσταση απ’ ό,τι τώρα εάν δεχθείς;

Σίγουρα, για εσένα που δεν εργάζεσαι καθόλου, η συγκεκριμένη περίπτωση δεν σε αφορά. Ωστόσο, εάν σκέφτεσαι να αφήσεις τη δουλειά σου για μια νέα, είναι σημαντικό να συνυπολογίσεις τον οικονομικό παράγοντα. Εκτός λοιπόν από τον μισθό, μην παραλείψεις να δώσεις προσοχή στις αποζημιώσεις, τα πακέτα διακοπών, τον ελεύθερο χρόνο, αλλά και το κόστος των μεταφορών. Αφού έχεις κατά νου όλα τα παραπάνω, τότε μπορείς να υπολογίσεις εάν η συγκεκριμένη εργασία θα έχει θετικό «πρόσημο» στον μηνιαίο και ετήσιο προϋπολογισμό σου και να κινηθείς αναλόγως προς τη σωστή κατεύθυνση.

#2 Θα διακυβεύεται η προσωπική σου ζωή περισσότερο απ’ όσο θα ήθελες;

Σχεδόν σε κάθε αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος, ο χρόνος προσαρμογής απαιτεί από την πλευρά σου να αφιερώνεις περισσότερες εργατοώρες, απ’ όσες είχες συνηθίσει μέχρι τώρα στην τρέχουσα εργασία σου. Ο λόγος «πηγάζει» κυρίως από το γεγονός πως θα θέλεις να δείξεις τον καλύτερο εαυτό σου, την εργατικότητά σου, αλλά και τη διάθεσή σου να μάθεις. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζεις εκ των προτέρων ποια είναι τα ωράρια όσων εργάζονται ήδη εκεί, εάν υπάρχουν εργασιακές εκκρεμότητες για τα Σαββατοκύριακα και εάν το τηλέφωνό σου θα «χτυπάει» 24 ώρες το 24ωρο. Με δύο λόγια, βεβαιώσου ότι η νέα σου εργασία δεν θα θέσει «σε δεύτερη μοίρα» την προσωπική σου ζωή.

#3 Το περιβάλλον εργασίας είναι τοξικό;

Λένε πως πολλές φορές το εργασιακό περιβάλλον είναι εξίσου ή και περισσότερο σημαντικό από τις οικονομικές απολαβές και το αντικείμενο της εργασίας που θα επιλέξεις. Και εάν θέλεις τη γνώμη μου, η συγκεκριμένη τοποθέτηση είναι απολύτως δικαιολογημένη. Ένα τοξικό περιβάλλον με φωνές από τους εργοδότες, τσακωμούς μεταξύ συναδέλφων ή κλάματα στις τουαλέτες, σίγουρα αποτελεί red flag για την εργασιακή σου πορεία. Γι’ αυτό, σε μία ενδεχόμενη συνέντευξη εκεί, προσπάθησε να αντιληφθείς εάν υπάρχει ευχάριστο «κλίμα» ή αν το περιβάλλον εργασίας είναι τοξικό.

#4 Ταιριάζεις με τα άτομα που θα συνεργαστείς;

Ναι, η επαφή και η σχέση που θα αναπτύξεις με τους συναδέλφους σου είναι το «Α και το Ω». Και μπορεί εάν δεν έχεις λάβει κάποιο feedback από πρώην συνεργάτες και συναδέλφους για τα εν λόγω άτομα, να μην είναι ιδιαιτέρως εύκολο να αντιληφθείς εάν ταιριάζεις ή όχι μαζί τους, εκείνο που μπορείς να κάνεις, ωστόσο, προτού αποδεχθείς μια νέα εργασία, είναι να γνωρίσεις τους μελλοντικούς συναδέλφους σου από τα SoMe τους. Θα περνάς αρκετό από τον χρόνο σου με αυτούς τους ανθρώπους, επομένως μπορείς να γνωρίζεις εκ των προτέρων τα «δυνατά» και τα «αδύναμα» σημεία τους, κάνοντας scroll στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής τους.

Κι όμως, το να πεις «όχι» σε μία προσφορά εργασίας, όταν αισθάνεσαι ότι δεν πληροί κάποιες βασικές προϋποθέσεις, είναι η καλύτερη πολιτική που μπορείς να ακολουθήσεις. Ωστόσο, εκείνο που δεν πρέπει να ξεχνάς είναι πως όταν καλείσαι να ανακοινώσεις τη συγκεκριμένη απόφαση, οφείλεις να το κάνεις με ευγένεια και αξιοπρέπεια. Ένα απλό «ευχαριστώ πολύ για την προτίμησή σας, αλλά αποφάσισα να στραφώ προς άλλη κατεύθυνση. Ελπίζω στο μέλλον να συνεργαστούμε» είναι ειλικρινές, ενώ συγχρόνως βοηθάει στη διατήρηση μίας καλής επαφής με τον συγκεκριμένο εργοδότη στο μέλλον.