Πώς θα κερδίσεις το σεβασμό των συναδέλφων σου

Πώς θα κερδίσεις το σεβασμό των συναδέλφων σου

Με πέντε απλούς τρόπους

Έχεις πάρει απόφαση να περάσεις το Σάββατό σου διαβάζοντας ένα κείμενο που θα σε βοηθήσει να συνεχίσεις με σιγουριά τα επόμενα «επαγγελματικά σου βήματα; Τότε έχεις ανοίξει το σωστό κείμενο. Εμείς είμαστε εδώ, για αν σε βοηθήσουμε με 5 απλά tips να τους κάνεις στο γραφείο όλους να σε σέβονται.

Κανόνας πρώτος: Δώσε για να πάρεις

Αν δεν δώσεις σεβασμό, δεν πρόκειται να πάρεις. Τουτέστιν αν δεν δείξεις εσύ πρώτη στους συναδέλφους σου ότι τους εκτιμάς και τους σέβεσαι, γιατί να το κάνουν εκείνοι; Ναι, μπορείς να έχεις την προσωπικότητά σου αλλά η Γη δεν γυρίζει (μόνο) γύρω από εσένα. Και ναι, θα πρέπει να μιλάς στον πληθυντικό στους μεγαλύτερους σε ηλικία, όπως και στους προϊσταμένους σου. Καλώς ή κακώς όταν δεν σέβεσαι τον άνθρωπο που έχεις απέναντί σου, αυτό γίνεται ευθύς αντιληπτό από τον συνομιλητή σου. Μην ξεκινάς αρνητικά και μέχρι αποδείξεως του εναντίον, δώσε τον απαιτούμενο σεβασμό σε όλους σου τους συναδέλφους, προϊσταμένους, junior και «ορακτικάριους». Σεβασμό σου ζητήσαμε να δώσεις στην τελική, μην αντιδράς από τώρα!

Κανόνας δεύτερος: Το παν είναι η εργατικότητα

Η αλήθεια είναι πως όσο «ανάποδος» χαρακτήρας κι αν είσαι, αν εργάζεσαι σκληρά, στην τελική όλοι σε σέβονται. Για τη δουλειά σου, αλλά σε σέβονται. Δεν είπαμε να πηγαίνει στο γραφείο και να τους «στολίζεις» όλους με την κακή σου συμπεριφορά, επειδή γνωρίζεις πως κάνεις πολύ καλά τη δουλειά σου, γιατί -guess what: Ουδείς αναντικατάστατος (στην τελική). Επίσης, μην διατυμπανίζεις την εργατικότητά σου, για να καλύψεις οποιοδήποτε πρόβλημα συμπεριφοράς μπορεί να έχεις με τους συναδέλφους σου. Το θέμα είναι να σέβονται για την καλή δουλειά που κάνεις -αλλά όχι μόνο για αυτή.

Κανόνας τρίτος: Μια καλή κουβέντα

Μπορεί να μην είναι το στυλ σου και το καταλαβαίνω, αλλά θα πρέπει να προσπαθήσεις να έχεις μια καλή κουβέντα για όλους. Και ένα χαμόγελο. Δεν γίνεται να πηγαίνεις στο γραφείο μουτρωμένη. Ούτε είναι δίκαιο για τους συναδέλφους σου, ούτε μπορούν να σε ανέχονται όταν έχεις μόνιμα μία αρνητική συμπεριφορά. Προσπάθησε να χαμογελάς, να είσαι ευγενική, να κάνεις και ένα κομπλιμέντο όταν κρίνεις εσύ -χωρίς να καταντήσεις να κατηγορηθείς ότι «γλύφεις». Δεν κάνουμε κομπλιμέντα μόνο στην προϊσταμένη μας, κάνουμε σε όλους. Όχι κάθε μέρα, ένα rotation είναι μια καλή λύση.

Extra tip: Μάθε να δέχεσαι κι εσύ τα κομπλιμέντα των συναδέλφων σου. Απάντα με ένα «ευχαριστώ πολύ». Οι φιλοφρονήσεις είναι πάντα παραπάνω από ευχάριστες.

Κανόνας τέταρτος: Σςςς! Ησυχία!

Τον συνάδελφο που είναι αθόρυβος, όλοι τον αγαπούν. «Τον σέβονται όμως;» θα με ρωτήσεις -και λογική η απορία. Όχι απαραίτητα, θα σου απαντήσω. Όμως, τον συνάδελφο που κάνει φασαρία, μιλάει διαρκώς (και δυνατά) στο τηλέφωνο, για άσχετα (ή σχετικά) θέματα, μασουλάει το φαγητό του ή ρουφάει με δύναμη τον ελληνικό καφέ, κάνει τσιχλόφουσκες, ή ό,τι άλλο μπορεί να βάλει ο ανθρώπινος νους, δεν τον θέλει κανείς για διπλανό. Ούτε για παραδιπλανό. Γενικά, τους περισσότερους τους εκνευρίζει, καθώς τους αποσπά, άρα τείνουν και να μην τον σέβονται. Απλό; Απλούστατο.

Κανόνας πέμπτος: Εκφράσου (και μοιράσου)

Πες «ευχαριστώ», ζήτα βοήθεια, αναγνώρισε τη συμβολή κάποιου. Δεν εννοούμε να τους «ζαλίσεις» όλους με τις απορίες σου. Όμως, καλό θα ήταν να μην είσαι ο… ξερόλας της υπόθεσης. Να ζητάς τις συμβουλές των συναδέλφων σου, αυτό θα τους κάνει να νιώσουν πως τους σέβεσαι κι έτσι θα σου επιστρέψουν το σεβασμό τους. Επίσης, μην τους «γειώνεις» όταν σου λένε τη γνωμη τους για ένα θέμα (επί της δουλειάς). Όσο κι αν δεν βρίσκεις σωστή την τοποθέτησή τους, πες απλώς: «Ωραία ιδέα, αλλά σκέφτομαι μήπως το πάμε λίγο παραπέρα, με τον τάδε τρόπο». Τέλος, μην ξεχνάς να λες «ευχαριστώ» και «συγγνώμη» όταν πρέπει. Δυο λέξεις που πρέπει να είναι ψηλά, γενικά στο λεξιλόγιό σου.