Κανόνες που πρέπει να ακολουθείς αν θέλεις να πετύχεις επαγγελματικά

Κανόνες που πρέπει να ακολουθείς αν θέλεις να πετύχεις επαγγελματικά

Η σωστή η εργαζόμενη από τη δουλειά της φαίνεται

Τα πτυχία δεν κάνουν τον άνθρωπο, πόσο μάλλον τη σωστή manager. Όσα πτυχία κι αν έχουν εκδοθεί που να υποστηρίζουν το αντίθετο, η αλήθεια δεν κρύβεται μέσα σε αυτά (δυστυχώς ή ευτυχώς). Διότι μπορεί να σπουδάσεις πρακτικές σωστού management, όμως κανείς δεν θα σου υποσχεθεί πως θα τις εφαρμόσεις σωστά. Με λίγα λόγια, πρέπει να καείς από τον χυλό για να φυσήξεις το γιαούρτι φίλη μου. Εμείς θα σου δώσουμε μερικές απλές συμβουλές για το πώς θα ανεβείς στην ιεραρχία -όχι μεταξύ των παρακάτω συμβουλών δεν περιλαμβάνεται το «γλείψιμο».

1. Δούλεψε σκληρά day1

Εντάξει, δεν είναι πρωτότυπο αυτό που σου λέμε, όμως ίσως πρέπει να στο εξηγήσουμε λίγο περισσότερο. Δεν αρκεί να έχεις 3 πτυχία και 2 μεταπτυχιακά για να σε πληρώνει κάποιος εργοδότης day1 με τα χρήματα που θεωρείς εσύ ότι αξίζεις για να κάνεις… αποπληρωμή των σπουδών σου. Δεν σου λέμε να μην διεκδικείς όσα αξίζεις, όμως ίσως στην αρχή πρέπει να κάνεις λίγη περισσότερη υπομονή από όσο πίστευες. Ίσως να δουλέψεις και λίγο… τσάμπα. Ναι, τελείωσες τις σπουδές σου και έχεις κουραστεί να μην έχεις χρήματα στο πορτοφόλι σου, όταν έχεις τόσο καλό βιογραφικό, όμως ενδέχεται να χρειαστεί να αποδείξεις για λίγο καιρό πως όλα όσα σπούδασες μπορείς πράγματι να τα εφαρμόσεις. Ο εργοδότης σου δεν σε γνωρίζει και θέλει λίγο χρόνο για να δει αν θα επενδύσει πάνω σου τα ωραία του χρήματα. Για παράδειγμα, δώσε περιθώριο ένα τρίμηνο και αν δεις ότι δεν ανταμείβεσαι όπως θα ήθελες, τότε ναι, μπορείς να θίξεις το οικονομικό. Πίστεψέ μας, αν έχεις αποδείξει ότι αξίζεις, κανείς εργοδότης δεν θα θέλει να σε χάσει.

2. Μίλα καλά, μίλα ωραία

Η καλή συμπεριφορά είναι η απόδειξη ότι έχεις αρχές και όλοι στο γραφείο θέλουν να συναναστρέφονται με μία γλυκομίλητη κοπέλα. Να λες πάντοτε καλημέρα στους συναδέλφους σου και να μην ξεχνάς να φοράς το πιο όμορφο χαμόγελό σου. Το αν εσύ μάλωσες στο σπίτι με τον φίλο σου ή αν δεν κοιμήθηκες καλά, πίστεψέ μας, δεν ενδιαφέρει κανέναν. Εκεί βρίσκεσαι για να εργαστείς και αυτό πρέπει να το κάνεις με χαρά. Όσο κι αν δεν το πιστεύεις. Πάρε μια βαθιά ανάσα και όταν ανοίξεις την πόρτα του γραφείου άσε πίσω σου όλα τα προβλήματα.

3. Γίνε οργανωτική

Η οργάνωση είναι η μισή αρχοντιά της εργαζόμενης. Προμηθεύσου ένα ημερολόγιο ή ακόμη καλύτερα μία ατζέντα και κάθε μέρα ενημέρωνέ τη με τα to do. Με σωστή οργάνωση θα έχεις υπόψη σου όλα τα deadlines και θα μπορείς να διαχειρίζεσαι σωστά το χρόνο σου. Και μην ξεχνάς: «Ποτέ μην αναβάλεις για αύριο κάτι που μπορείς να κάνεις σήμερα», όπως είπε ο Βενιαμίν Φραγκλίνος. Αύριο θα προστεθούν νέες υποχρεώσεις στο ήδη βεβαρυμμένο πρόγραμμα κοκ. Προς Θεού, δεν θα καθίσεις μέχρι τις 23.00 στο γραφείο για να τελειώσεις όλες σου τις υποχρεώσεις.

4. Να λες και «όχι»

Σε συνέχεια από το προηγούμενο, αν βλέπεις ότι εργάζεσαι με πυρετώδεις ρυθμούς και παρόλα αυτά φεύγεις κάθε μέρα από το γραφείο μετά από 10 και 12 ώρες, τότε, φίλη μου, «όχι». Αυτό πρέπει να πεις στον προϊστάμενο ή/και εργοδότη σου. Μην μαζεύεις ευθύνες απλά για να της μαζεύεις ή επειδή θέλεις να δείξεις το καλό σου πρόσωπο, διότι κανείς δεν θα σκεφτεί πως έχεις επιφορτιστεί με πολλά και διαφορετικά θέματα. Όλοι θα σκεφτούν πως απλά δεν μπορείς να τα φέρεις βόλτα και αυτό δεν είναι κάτι που θέλεις. Προτού αφήσεις το άγχος να σε κυριεύσει, μίλα. Πες απλά: «Δεν μπορώ να το κάνω, δεν βγαίνει με τους χρόνους». Δεν είναι κακό. Είναι τίμιο.

5. Να είσαι τίμια

Και πάλι σε συνέχεια από το παραπάνω, δεν αρκεί η πολλή δουλειά, ένα λαμπερό χαμόγελο, οι καλοί τρόποι και τα πολλά πτυχία για να μακροημερεύσεις σε μία θέση που αγαπάς. Θα πρέπει ταυτόχρονα να ξεχωρίσεις για το ήθος σου. Να είσαι τίμια, ειλικρινής και προπάντων δίκαιη. Με το «γλείψιμο» ποτέ και κανείς δεν πήγε μπροστά και οι εξαιρέσεις δεν είναι φωτεινά παραδείγματα. Να μην παίρνεις άδειες εις βάρος άλλων συναδέλφων (δεν γίνεται κάθε ΜΑ ΚΑΘΕ Παρασκευή να αρρωσταίνεις, ούτε γίνεται να παίρνεις πάντοτε εσύ άδεια τον Δεκαπενταύγουστο και την Πρωτοχρονιά). Να σέβεσαι και τις ανάγκες των υπολοίπων συναδέλφων και να κάνεις υποχωρήσεις. Η υπομονή είναι αρετή, όπως και η δικαιοσύνη και η τιμιότητα.

Careerwoman 90s GIF from Careerwoman GIFs

Τέλος, να σου υπενθυμίσουμε κάτι πολύ πολύ απλό αλλά πάρα πολύ σημαντικό. Αν τηρείς στο 90% όλα τα παραπάνω και ταυτόχρονα κάνεις ΣΩΣΤΑ τη δουλειά σου, οι μικρές αποκλίσεις πάντοτε θα συγχωρούνται. Και αν δεν φοράς πάντοτε το καλύτερό σου χαμόγελο και αν καμία φορά αντιμιλήσεις και αν κάτι δεν προλάβεις να τελειώσεις. Όταν δίνεις τον καλύτερό σου εαυτό 9 στις 10 φορές, η μία που δεν θα τα καταφέρεις, είναι πάντα δικαιολογημένη. Μόνο κάνε σωστά τη δουλειά σου.