Ο δεκάλογος που μας μαθαίνει πώς θα αποκτήσουμε μία καλύτερη σχέση με το σώμα μας

Ομολογουμένως, το καλοκαίρι θα μπορούσε όντως να είναι η πιο ξέγνοιαστη και αισιόδοξη εποχή του χρόνου, αν δεν χρειαζόταν να πάμε στην κοντινότερη παραλία για να δροσιστούμε. Διότι για αρκετές από εμάς, μία εξόρμηση στη θάλασσα μπορεί να εξελιχθεί στον χειρότερο εφιάλτη, αφού για μία ακόμη φορά ξέρουμε πως θα έρθουμε αντιμέτωπες με τα χαριτωμένα σχόλια των γύρω μας, τα οποία μπορεί να μην είναι πάντα κακοπροαίρετα, όμως αναπόφευκτα επηρεάζουν σημαντικά τη σχέση που έχουμε με το σώμα μας.

Επίμονα βλέμματα που διαπερνάνε το σώμα μας, κεφάλια που γυρίζουν στο πέρασμά μας, ψίθυροι από τη διπλανή ξαπλώστρα, απερίσκεπτες φράσεις όπως «μην πάρεις άλλο βάρος, δείχνεις στα καλύτερά σου» ή «δεν τρως καθόλου έχεις μείνει μισή» -αθάνατη Ελληνίδα μάνα-, σηκώνουν μονίμως έναν καθρέφτη «κριτή» μπροστά μας, χωρίς να το θέλουμε ή να είμαστε σε θέση να το διαχειριστούμε. Καλώς ή κακώς, δεν μπορούμε πάντα να γκρεμίσουμε αυτόν τον καθρέφτη, μπορούμε όμως να επενδύσουμε περισσότερο στη σχέση που έχουμε με το σώμα μας.

Παρακάτω, λοιπόν, έχουμε συγκεντρώσει έναν δεκάλογο, ο οποίος θα μας βοηθήσει να γνωρίσουμε καλύτερα το σώμα μας και να γίνουμε μία «αγκαλιά» φροντίδας, η οποία θα το προστατεύει από την επιρροή των ανθρώπων που μας περιβάλλουν.

1. Για αρχή, ας κάνουμε ένα αποφασιστικό και αμετάκλητο unfollow στις influencers και τα online περιοδικά που μας βομβαρδίζουν καθημερινά με παράλογα πρότυπα ομορφιάς, με αποτέλεσμα να μας προκαλούν ανασφάλεια κάθε φορά που scrollάρουμε και πέφτουμε πάνω σε κάποια ανάρτησή τους. Δεν αξίζουν το like, το follow, το subscribe μας. Ας γίνουμε πιο επιλεκτικές με τις σελίδες που ακολουθούμε, διακρίνοντας ποιες από αυτές είναι όντως body positive και βοηθητικές για εμάς.

2. Αφιερώνοντας χρόνο μπροστά από τον καθρέφτη, θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα το σώμα μας. Χαϊδεύοντας τις ατέλειές μας, τον «χάρτη» του σώματός μας, παρατηρώντας την υφή που έχει η επιδερμίδα μας και πως αυτή αλλάζει, πως γίνεται πιο απαλή ή πιο τραχιά σε κάποια συγκεκριμένα σημεία, θα έρθουμε πιο κοντά με τα σημεία που μας προκαλούν ανασφάλεια. Χρησιμοποιώντας όλες μας τις αισθήσεις, μπορούμε να έρθουμε πιο κοντά με το σώμα μας, ανακαλύπτοντας τις ιδιαιτερότητες που το κάνουν μοναδικό.

3. Μπορούμε να πατήσουμε «play» σε μία ξεσηκωτική λίστα τραγουδιών και μην σταματήσουμε να χορεύουμε ξέφρενα, μέχρι να αρχίσει ο ιδρώτας να στάζει από το μέτωπο και τη μύτη μας. Ξεδιπλώνοντας το ταλέντο μας στον χορό σαν να μην μας βλέπει κανείς, τραγουδώντας δυνατά τα αγαπημένα μας κομμάτια, θα ανακαλύψουμε τις δυνατότητες που έχει το σώμα μας, καθώς και καινούργιες πτυχές του εαυτού μας που δεν γνωρίζαμε. Νιώθοντας στο 100% κάθε μας κίνηση, θα συναισθανθούμε περισσότερο το σώμα μας, θα το αφήσουμε να μας οδηγήσει σε μοναδικές, απρόβλεπτες χορευτικές φιγούρες, τις οποίες υπό άλλες συνθήκες δεν θα τολμούσαμε να παρουσιάσουμε μπροστά σε άλλους ανθρώπους.

4. Εξίσου ωφέλιμο θα ήταν να πραγματοποιήσουμε έναν περίπατο κάτω από το ζεστό «χάδι» του ήλιου. Αφήνοντας το κινητό και την τσάντα στο σπίτι, φορώντας ένα ζευγάρι άνετα αθλητικά παπούτσια και περπατώντας στην πόλη μέχρι να αισθανθούμε πως βρισκόμαστε σε απόλυτη σύνδεση με το σώμα μας, θα ενισχύσουμε την παραγωγή ενδορφινών στον εγκέφαλο, θα αισθανθούμε ακόμη πιο όμορφα. Παραμένοντας προσηλωμένες στη διαδικασία, στις κινήσεις που κάνουν τα πόδια ενώ βηματίζουμε, στις κινήσεις των χεριών, θα μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε ένα mindful session με το σώμα μας. Συγκεντρώσου στην αναπνοή σου, πάρε μερικές βαθιές ανάσες καθαρού αέρα από την περιοχή της κοιλιάς και απόλαυσε τις ευεργετικές ιδιότητες της βιταμίνης D στη διάθεσή σου.

5. Την επόμενη φορά που θα μπoύμε στην μπανιέρα για να κάνουμε ένα γρήγορο ντους, ας αφήσουμε το σφουγγάρι στη θέση του. Μπορούμε να απλώσουμε μία γενναία ποσότητα αφρόλουτρου στα χέρια μας και με απαλές κυκλικές κινήσεις να χαϊδέψουμε και να προσφέρουμε φροντίδα σε κάθε μικρή σπιθαμή του σώματός μας, για όσο χρόνο επιθυμούμε. Η συγκεκριμένη διαδικασία, όχι μόνο θα μας δώσει την ευκαιρία να γνωριστούμε καλύτερα με το σώμα μας, αλλά θα μας βοηθήσει να αποβάλλουμε το στρες που συσσωρεύσαμε κατά τη διάρκεια της ημέρας, χαρίζοντας στον εαυτό μας μία χαλαρωτική «ιεροτελεστία» περιποίησης.

6. Μήπως ήρθε η ώρα να πειραματιστούμε λίγο περισσότερο με τα κομμάτια που υπάρχουν στη ντουλάπα μας; Μήπως ήρθε η ώρα να ξεκρεμάσουμε από την κρεμάστρα εκείνο το βραδινό φόρεμα που μας κάνει να αισθανόμαστε όμορφες, σέξι, γεμάτες αυτοπεποίθηση αλλά δεν το φοράμε όσο συχνά θα θέλαμε; Γενικότερα, μήπως ήρθε η στιγμή να επανοικειοποιηθούμε την γκαρνταρόμπα μας, χωρίς να μας απασχολούν οι «άγραφοι» κανόνες; Βγάζοντας selfie με τα ρούχα που θα δοκιμάσουμε, θα μπορέσουμε να διαπιστώσουμε πως τα μπράτσα μας, το μέγεθος των γλουτών ή της κοιλιάς μας, δεν είναι κριτήρια για να καθορίσουν τις στυλιστικές μας επιλογές.

7. Ας γράψουμε -επιτέλους- λίγα λόγια αγάπης στον εαυτό μας, ακόμη και αν μας φαίνεται μία κλισέ πρακτική. Ας γράψουμε ένα γράμμα γεμάτο καλοσύνη και αγάπη, όπως θα γράφαμε στην κολλητή μας. Δεν είναι κακό να επιβραβεύουμε πού και πού τον εαυτό μας για όσα έχει καταφέρει, να τον συμβουλεύουμε για όσα θέλουμε να καταφέρουμε στο μέλλον, να του θυμίσουμε τα λάθη που κάναμε αλλά μέσα από αυτά διδαχτήκαμε πολλά, πλησιάσαμε τη γυναίκα που ονειρευόμαστε να γίνουμε. Έτσι και αλλιώς, όπως είχε πει κάποτε και ο Barack Obama, «You should be your number one fan».

8. Μπορούμε να περάσουμε μία ολόκληρη ημέρα κυκλοφορώντας στο σπίτι γυμνές ή, αν δυσκολευόμαστε -που είναι απόλυτα θεμιτό και φυσιολογικό-, φορώντας ένα σετ εσώρουχα που μας κάνει να νιώθουμε άνετα. Με αυτόν τον τρόπο, θα εξοικειωθούμε με τη θέα του γυμνού σώματος και την επιδερμίδας, θα παρατηρήσουμε σημεία του κορμιού μας που δεν βλέπουμε τόσο συχνά. Μάλιστα, σύμφωνα με μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Goldsmiths από τον ψυχολόγο Dr Keon West, ο γυμνισμός μας βοηθά να απενοχοποιήσουμε το σώμα μας και να νιώσουμε μεγαλύτερη ικανοποίηση με αυτό, ενώ μας δίνει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε με μεγαλύτερη ευκολία τα κακόβουλα σχόλια των γύρω μας.

9. Ένας ακόμη τρόπος για να βελτιώσουμε τη σχέση με το σώμα μας, είναι να ετοιμάσουμε ένα λαχταριστό σπιτικό γεύμα για τον εαυτό μας. Μπορούμε να τολμήσουμε μία ψαγμένη συνταγή που λαχταράμε να δοκιμάσουμε και η οποία θα μας δώσει την ευκαιρία να ανακαλύψουμε ξανά την απόλαυση του φαγητού, έτσι ώστε να αναιρέσει τις ενοχές ή άγχος που μας προκαλεί η κατανάλωσή του. Αν έχουμε αντιμετωπίσει στο παρελθόν κάποια διατροφική διαταραχή, ίσως αυτό το γεύμα είναι για εμάς μία πρόκληση, μία δοκιμασία, στην οποία αξίζει να ενδώσουμε, για να χαρίσεις ένα απολαυστικό «δώρο» στον εαυτό μας.

10. Τέλος, ας γίνουμε μία «αγκαλιά» για τα σώματά μας και μία απροσπέλαστη ασπίδα, η οποία θα τα προστατεύει και θα αντικρούει τα κακόβουλα σχόλια των άλλων. Τα σώματά μας δεν είναι αψεγάδιαστα, είναι όμως ξεχωριστά και αυτό είναι που τα κάνει όμορφα. Ας μην αφήνουμε την κριτική των άλλων να μας πείθει για το αντίθετο, αφομοιώνοντας και «φορώντας» την απόψή τους, γιατί τα σώματά μας ανήκουν και είναι μόνο δικά μας.

227 SHARES