2023 Ελευσίς: Οι Στέρεο Νόβα και το μεγάλο μυστήριο της Eλευσίνας

Η πρώτη εμφάνιση του συγκροτήματος, μετά το 2018, μας γέμισε νοσταλγία για μία περίοδο της ζωής μας που κανένα «μυστήριο» δεν ήταν άλυτο.

1985: Η Μελίνα Μερκούρη είναι Υπουργός Πολιτισμού και μία από τις βασικές της εισηγήσεις στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αφορούσε τη δημιουργία ενός θεσμού που να ενσαρκώνει τον συνδυασμό κοινών δυνάμεων σε μία πόλη της Ευρώπης, με πολλές διαφορετικές πτυχές. Kάπως έτσι δημιουργήθηκε η «Πολιτιστική Πρωτεύουσα» και για το 2023 αυτός ο τίτλος ανήκει στην Ελευσίνα. Το Σάββατο (4/2) έγινε η Τελετή Έναρξης, το «Μυστήριο Ο», τα «Μυστήρια Μετάβασης», όπως έλεγε και το πρόγραμμα.

Παρά τις όχι και τόσο προσφιλείς καιρικές συνθήκες, με τα κινητά να χτυπούν από τα μήνυμα της πολιτικής προστασίας εν όψει χιονιά και το ψιλόβροχο να πέφτει ανά διαστήματα στην παραθαλάσσια πόλη, εκατοντάδες κόσμου μαζεύτηκε από όλη την Αττική για να δει την Ελευσίνα να παίρνει το σκήπτρο της «Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης». Η Φιλαρμονική του δήμου έπαιζε σε διάφορα σημεία της πόλης αλλά και μέσα στο νερό πάνω σε καΐκια, performing arts, βιντεοεγκαταστάσεις, εικαστικά δρώμενα, χορευτικά με την υπογραφή του Κωνσταντίνου Ρήγου είχαν κάνει για μία μέρα ολόκληρη την Ελευσίνα ένα χωνευτήρι τέχνης και πολιτισμού, απτού σε όλους του επισκέπτες.

Ευεξία, φύση και έμπνευση επιτάσσουν τα κορυφαία travel trends του 2023

Ένα μεγάλο μέρος του κόσμου έφτασε στο παράκτιο μέτωπο, όχι για τις 21 ταυτόχρονες δράσεις, αλλά για τη μία και μοναδική. Για να περπατήσει στις 21.30, μέσα στη βροχή που έπεφτε νωχελικά κατά διαστήματα, προς το Πρώην Εργοστάσιο ΙΡΙΣ. Εκεί στον προαύλιο χώρο του, ο «Στέρεο» και ο «Νόβα» ενώθηκαν ξανά μετά την τελευταία τους συναυλία το 2018 στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Πριν από δύο μήνες επανακυκλοφόρησε και ο πρώτος, «ιστορικός» δίσκος τους, αυτός που βγήκε το 1992 και έμαθε στον ελληνικό κοινό τι σημαίνει techno ambient ήχος.

Οι εμφανίσεις του συγκροτήματος, που επισήμως έχει διαλυθεί εδώ και 25 χρόνια με τον Μιχάλη Δέλτα και τον Κωνσταντίνο Βήτα να χαράσσουν ο καθένας την προσωπική καλλιτεχνική τους πορεία -πορείες που μας χάρισαν «Πάρτι» και μας ταξίδεψαν στα «Κύματα»- είναι πάντα σημείο αναφοράς μιας ολόκληρης γενιάς που γέλασε με «Ηλίθια Αστεία» και τόλμησε να «Πετάξει το Παζλ στον Αέρα», κόντρα στις συμβατικές μουσικές επιλογές των 90s. Η αστική ποίηση των Στέρεο Νόβα «έντυσε» τους ηλεκτρικούς ήχους μιας δεκαετίας που μας διαμόρφωσε κοινωνικά, πολιτικά και αισθητικά.

Η εμφάνισή τους το βράδυ του Σαββάτου είχε σίγουρα γερές δόσεις νοσταλγίας και προσμονής για μία, έστω και κλεφτή ματιά, στο «τότε» σε σχέση με το «τώρα». Το live τους ήταν περισσότερο ορχηστρικό από όσο θα περίμενε ο κόσμος και η έναρξη, αλά Daft Punk με τους καλλιτέχνες να έχουν καλυμμένα τα πρόσωπά τους με δύο μάσκες-τσιμεντόλιθους στέρησε την άμεση επαφή με το κοινό, δημιουργώντας μία στιγμιαία αίσθηση αμηχανίας. Ίσως όταν κάτι είναι τόσο σπάνιο, όσο η ζωντανή επανένωσή τους, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη ανυπομονησία και αυξάνει τις απαιτήσεις που θέλουν να συνδυάσεις συναίσθημα και hype σε μία ώρα και 30 λεπτά.

Στο προτελευταίο τους live, εκείνο που έγινε πριν το βράδυ της δολοφονίας του Γρηγορόπουλου, με αφορμή το πάρτι της LIFO, μπορεί να είχαν πει μόνο 5 τραγούδια αλλά είχαν πιάσει τον παλμό μίας ηλεκτρισμένης ατμόσφαιρας, μίας ηλεκτρισμένης εποχής, και τον είχαν μεταφέρει στη σκηνή του stage στην Πέτρου Ράλλη. Στα «Μυστήρια Μετάβασης» δεν νιώσαμε το ίδιο ρίγος, αλλά και πάλι ήταν όμορφα να βλέπεις πάλι «χρώματα αγάπης» και να ακούς «οικείες λέξεις στο σκοτάδι». Μέχρι την επόμενη φορά…

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης