Πώς τα Supreme έγιναν μέσα σε λίγα χρόνια το απόλυτο street fashion brand

Διονυσία Καλαποθαράκου

Kαι γιατί εσύ πρέπει να τα ξέρεις...

Τα Supreme αγαπήθηκαν από όλες τις fans του streetwear ήδη από τη δεκαετία του ’90, αποκτώντας ένα αφοσιωμένο κοινό, ωστόσο έγιναν ευρέως γνωστά τα τελευταία πέντε περίπου χρόνια. Οι λόγοι είναι πολλοί, αλλά ο βασικότερος μάλλον έχει να κάνει με την ολοένα και μεγαλύτερη εκτίμηση και προσοχή που λαμβάνει το urban style από τη βιομηχανία της μόδας.
Ειδικά όταν το brand από τη Νέα Υόρκη, συνεργάστηκε φέτος με το οίκο Louis Vuitton, ήταν η στιγμή που έκανε το επίσημο πέρασμα στο χώρο της υψηλής μόδας. Μάλιστα το πέπλο μυστηρίου που κάλυπτε την όλη συνεργασία, μέχρι και την ημέρα που έγινε το επίσημο launching θύμιζε κάτι από μυστικές υπηρεσίες στη διάρκεια του ψυχρού πολέμου και όχι τη συνεργασία δύο brands για μια ειδική συλλογή ρούχων.


Πολλοί παρομοιάζουν τα Supreme με μια «αίρεση», ενώ άλλοι σημειώνουν ότι οι καταναλωτές παθιάζονται μαζί με το brand όπως οι οπαδοί παθιάζονται με την αγαπημένη τους. Καθόλου άσχημα, δηλαδή, για μια μικρή επιχείρηση που πλέον έφτασε να κάνει τζίρους άνω του ενός εκατ. δολαρίων. Σίγουρα σημαντικό ρόλο σε αυτό τον παροξυσμό παίζει ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο το brand διαθέτει τα προϊόντα στο κοινό: σε πολύ περιορισμένα αποθέματα και για μία μόλις εβδομάδα. Αν είσαι ήδη fan θα γνωρίζεις ότι η σημαντικότερη μέρα της εβδομάδας είναι η Πέμπτη, τότε φτάνουν τα νέα κομμάτια στα καταστήματα. Στο Λονδίνο, για παράδειγμα, είναι σύνηθες το φαινόμενο πολλοί να ξεροσταλιάζουν έξω από την είσοδο του καταστήματος από το βράδυ της Τετάρτης για να προλάβουν να ψωνίσουν –είδες τι κάνει το hype;


«Δεν έχει να κάνει ακριβώς με κανόνες προσφοράς και ζήτησης. Δεν είναι ότι σχεδιάζουμε επίτηδες ελάχιστα προϊόντα, αλλά, ας πούμε, ότι θα σχεδιάσουμε 400 κι ας ξέρουμε ότι θα μπορούσαμε να είχαμε πουλήσει και 600», δήλωσε σε συνέντευξη της o ιδρυτής του brand, James Jebbia. Τα Supreme ξεκίνησαν το 1994 στη Νέα Υόρκη ως ένα κατάστημα για skaters και πωλούσαν μόνο σανίδες για skate και T-shirts. Διέθεταν όμως ένα twist: ο χώρος ήταν διαμορφωμένος με τέτοιο τρόπο ώστε μπορούσες να κάνεις τις αγορές σου σκεϊτάροντας, δεν χρειαζόταν δηλαδή να κατέβεις καν από τη σανίδα σου.


Από τότε, βέβαια, άλλαξαν πολλά και τα Supreme εδραιώθηκαν στο χώρο της μόδας μέσα από εμβληματικές συνεργασίες όπως Nike και Commes des Garçons. Όλα τα κομμάτια εξαντλούνται αμέσως κι αν είσαι τυχερός μπορείς να τα βρεις στο eBay ή σε ειδικά group στο Facebook που δημιουργήθηκαν για τους ορκισμένους fans. Ωστόσο, αν θα έπρεπε να ξεχωρίζαμε μία συνεργασία, αυτή θα ήταν αναμφίβολα με τον οίκο Louis Vuitton καθώς ήταν αυτή που τα μετέτρεψε σε super brand. Εξάλλου, τα συγκεκριμένα σχέδια τα όλες οι A-list fashion influnecers, από τη Victoria Beckham μέχρι τη Chiarra Ferragni.
Αυτή η επιτυχία είναι εκείνη που θα ανοίξει το δρόμο και για άλλες συνεργασίες με κορυφαίους οίκους. Άλλωστε, ποιος οίκος δεν θα ήθελε να αποκτήσει μέρος από το hype που τα Supremes έχουν δημιουργήσει τόσα χρόνια;

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης