H ισορροπημένη διατροφή από το... καροτσάκι του super market φαίνεται!

Δες τα πιο έξυπνα tips για να φροντίσεις την σιλουέτα σου


Πολλές φορές έχεις ακούσει ότι η καλή διατροφή από το πρωινό φαίνεται. Όμως μάθε ότι η ισορροπημένη διατροφή από το... καροτσάκι του super market φαίνεται! Γιατί αυτά που θα αγοράσεις αυτά και θα καταναλώσεις!


Πάμε μαζί με την Ελπινίκη Καπίρη, Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο, MSc, μια βόλτα στο σούπερ μάρκετ να δούμε τι θα αγοράσουμε;


Πρώτα απ' όλα, βγάλε από την τσάντα σου τη λίστα με τα ψώνια που έφτιαξες χθες βράδυ. Τι; Δεν την έφτιαξες; Πρώτο λάθος! Δεν πάμε να ψωνίσουμε χωρίς λίστα. Είναι "παχυντικό" αλλά και αντιοικονομικό!


1ος διάδρομος. Αμυλούχα – Δημητριακά

Δεδομένου ότι τα αμυλούχα – δημητριακά βρίσκονται στη βάση της Μεσογειακής Πυραμίδας και πρέπει να καταναλώνεις 5 – 8 μερίδες καθημερινά, σίγουρα θα χρειαστεί να μείνεις λίγη ώρα παραπάνω σε αυτό το διάδρομο. Σκέψου τα 5 - 6 γεύματα που θα πρέπει να κάνεις μέσα στην ημέρα και προμηθεύσου με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης, μακαρόνια ολικής άλεσης, πλιγούρι, ρύζι, χυλοπίτες, τραχανά, παξιμάδια ολικής άλεσης και μπάρες δημητριακών ολικής άλεσης για τα ενδιάμεσα γεύματά σου.
Επίλεξε τα καλύτερα συγκρίνοντας τις ετικέτες τροφίμων των παραπάνω προϊόντων. Για παράδειγμα στα δημητριακά διάλεξε αυτά που είναι ολικής άλεσης, πιο χαμηλά σε λιπαρά, και πλούσια σε βιταμίνες και ασβέστιο. Κοίτα καλά τα στοιχεία που αναγράφονται πάνω στις συσκευασίες! Ότι είναι μαύρο... δεν είναι και ολικής άλεσης!
Σε μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό φάνηκε ότι μόνο το 40% διαβάζει τις ετικέτες τροφίμων και ότι άλλες διατροφικές πληροφορίες αναγράφονται πάνω στη συσκευασία. Γίνε μέρος αυτού του ποσοστού.


2ος διάδρομος: Κρεατικά – Αλλαντικά και τυριά

Εδώ δε χρειάζεται να ξοδέψεις και πάρα πολύ χρόνο. Σκέψου ότι κόκκινο κρέας θα πρέπει να καταναλώνεις 1 φορά την εβδομάδα ή αραιότερα, οπότε πάρε τις ποσότητες που χρειάζεσαι σε χοιρινό, μοσχάρι ή κατσίκι και πήγαινε πιο δίπλα. Σίγουρα θα χρειαστείς κάποιο πουλερικό για μέσα στην εβδομάδα αλλά και τυρί. Προτίμησε όμως, να είναι χαμηλό σε λιπαρά και νάτριο. Θυμήσου ότι τα τυριά αν δεν τα επιλέξεις σωστά μπορεί να αποτελέσουν παγίδα, αφού ορισμένα έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και αλάτι. Στα αλλαντικά μπορείς να κάνεις τα στραβά μάτια και να τα παραλείψεις.


3ος διάδρομος. Γλυκές και αλμυρές λιχουδιές

Άσε κάτω αυτό που μόλις σήκωσες. Ξέρεις ότι το παίρνεις από λαιμαργία και όχι από πραγματική ανάγκη. Αν θες κάτι γλυκό, σκέψου καλύτερα πιο ισορροπημένες επιλογές όπως γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με μέλι, μπάρες δημητριακών ολικής αλέσεως με γεύσεις όπως σοκολάτα ή φρούτα και ξηρούς καρπούς, γλυκίσματα που η ζάχαρη έχει αντικατασταθεί με κάποιο γλυκαντικό συστατικό ή ακόμα και δημητριακά πρωινού ολικής αλέσεως με γεύσεις όπως μαύρη ή λευκή σοκολάτα. Έτσι, και την επιθυμία σου για γλυκό θα ικανοποιήσεις και τη διατροφή σου δε θα χαλάσεις, αφού και λιγότερες θερμίδες θα προσλάβεις αλλά και περισσότερες βιταμίνες και φυτικές ίνες.


Βέβαια, όσο καλά οχυρωμένοι κι αν πάμε για ψώνια, σίγουρα η καταναλωτική μας μανία κάπου θα ξεσπάσει. Άλλωστε και τα σούπερ μάρκετ είναι η απόλυτη εφαρμογή της επιστήμης του μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί τα γαλακτοκομικά, παρ' όλο που είναι ευρείας χρήσης τρόφιμα, βρίσκονται συνήθως στο πίσω μέρος των πολυκαταστημάτων; Μα φυσικά για να διασχίσετε όλους τους διαδρόμους πρώτα και να γεμίζετε το καλάθι σας και με άλλα πράγματα.


Γι' αυτό δώστε βάρος στα παρακάτω... tricks για έξυπνα ψώνια


- Μην ψωνίζετε πεινασμένοι καθώς έτσι είναι πολύ πιθανό να γεμίσετε το καρότσι σας με πλούσια σε θερμίδες τρόφιμα που δεν τα ζητάει ο οργανισμός αλλά η λαιμαργία!
- Οι λιχουδιές και τα προϊόντα που θέλει το εκάστοτε κατάστημα να πουλήσει βρίσκονται συνήθως στο ύψος των ματιών μας, οπότε όταν βρίσκεστε μπροστά στο ράφι ψάξτε τι υπάρχει και πέρα από το οπτικό πεδίο του ύψους των ματιών σας.
- Μην παρασύρεστε από τα προϊόντα που βρίσκονται γύρω από το ταμείο. Γι' αυτό βρίσκονται εκεί, για να τα αγοράσετε χωρίς να τα έχετε πραγματικά ανάγκη!
- Περάστε πρώτα από το μανάβικο. Έτσι, εκτός του ότι δε θα παραλείψετε να πάρετε φρούτα και λαχανικά, θα γεμίσετε και το καρότσι σας μειώνοντας το διαθέσιμο χώρο για περιττά ψώνια!

 

COMMENTS

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ