Η ωμή αλήθεια του «The Pitt», μας έκανε να δούμε τις ιατρικές τηλεοπτικές σειρές με άλλο μάτι

Πατούλια Κατερίνα
Η ωμή αλήθεια του «The Pitt», μας έκανε να δούμε τις ιατρικές τηλεοπτικές σειρές με άλλο μάτι

Την αλήθεια να την πούμε! Ιατρικές σειρές έχουμε δει πολλές, από το Grey's Anatomy, το House και το ER μέχρι τον Γιατρό του Alpha και τον Good Doctor. Όταν όμως μπεις στο «The Pitt», θα δεις με άλλο μάτι και απόλυτο σεβασμό τις ιατρικές τηλεοπτικές σειρές.

Όλες αυτές οι ιατρικές τηλεοπτικές σειρέςω πριν το «The Pitt» είχαν ένα κοινό χαρακτηριστικό: όλες τους έμοιαζαν απίστευτα μη ρεαλιστικές.

Για παράδειγμα, αυτή η σκηνή σε κάθε ιατρικό τηλεοπτικό δράμα όπου ο ασθενής εκνευρίζεται και βγάζει τον ορό να φύγει από το νοσοκομείο, ξέρουμε καλά πόσο επώδυνη διαδικασία είναι, τέτοια που θα προκαλούσε μεγαλύτερο πρόβλημα στον ίδιο τον ασθενή.

Εκεί μπαίνει το «The Pitt» που διερευνά πόσο δύσκολο μπορεί να είναι για τους επαγγελματίες του ιατρικού κλάδου να αντιμετωπίσουν πιθανές απειλές.

Στην πρώτη του σεζόν, το «The Pitt» έχει ήδη αποδείξει ότι είναι αφοσιωμένο στο να δείχνει την σκληρή, ωμή πλευρά της ζωής σε ένα δωμάτιο εντατικής. Η εκπομπή έχει ήδη ξεπεράσει κατά πολύ αυτό που άλλες ιατρικές εκπομπές έχουν απεικονίσει όπως το αίμα που βλέπουμε στις επεμβάσεις απέχει κατά πολύ από εκείνο που βλέπαμε όσο χειρουργούσε ο George Clooney στην εντατική ή η Meredith Greys του Grey's Anatomy.

Κι όμως το αίμα ή οι σκληρές εικόνες των ζωτικών οργάνων δεν εξυπηρετούν το δίπολο επιτυχίας «αίμα- σπέρμα» αλλά στόχο έχουν να καταδείξουν την ευθραυστότητα του ανθρώπινου σώματος και τη μαγεία των περιπλοκών εσωτερικών λειτουργιών του.

Ορισμένες σκηνές σίγουρα δεν ήταν για τους ευαίσθητους ακόμα κι αυτή η απεικόνιση του φυσικού τοκετού στο επεισόδιο 11 είναι τόσο ωμή ακόμα και για όσους έχουν φέρει στον κόσμο παιδιά.

Το «The Pitt» δεν αποφεύγει επίσης να εμφανίσει τη σκληρή πραγματικότητα με την οποία το προσωπικό των επειγόντων περιστατικών έχει να κάνει καθημερινά. Υπάρχει η απογοητευτική εταιρική ανοησία που απαιτεί από όλους τους εργαζόμενους να λειτουργούν το νοσοκομείο ως επιχείρηση (και όχι ως ένα μέρος που επικεντρώνεται αποκλειστικά στη διάσωση ζωών). Αυτή η πραγματικότητα ζωντανεύει κάθε φορά που η επικεφαλής ιατρός Gloria Underwood (Michael Hyatt) πρέπει να μαλώσει τον Dr. Michael «Robby» Robinavitch (Noah Wyle) επειδή δεν εστιάζει στο μεγαλύτερο δυνατό κέρδος. Προφανώς, για τις ΗΠΑ αυτό είναι κάτι πρωτάκουστο αν σκεφτεί κανείς πως για να μπεις στο νοσοκομείο και να σε περιθάλψουν πρέπει να έχεις ιδιωτική ασφάλεια. Στα δικά μας εγχώρια δεδομένα, οι γιατροί που σώζουν ασθενείς με αυτοθυσία σε υποστελεχωμένα νοσοκομεία, είναι μια συνθήκη πιο οικεία.

https://www.instagram.com/reel/DCo63gfBrOo/

Και έπειτα υπάρχει και η πραγματικά τρομακτική έλλειψη ασφάλειας που θέτει σε κίνδυνο κάθε επαγγελματία ιατρό που εργάζεται στο The Pitt, όπως φαίνεται στη βίαιη επίθεση εναντίον της νοσηλεύτριας Dana Evans (Katherine LaNasa) στο επεισόδιο 9. Αυτά τα ζητήματα είναι, δυστυχώς, πολύ αληθινά στην πραγματική ζωή, αλλά δεν είχαμε δει ποτέ άλλοτε αμερικάνικες ιατρικές σειρές να τα απεικονίζουν με τόσο ειλικρινή τρόπο.

Κι ας μιλήσουμε λίγο και για το στρες γιατρών και νοσηλευτών

Πριν παρακολουθήσω το The Pitt, δεν είχα σκεφτεί πολύ το έντονο στρες που βιώνουν καθημερινά οι γιατροί και το προσωπικό των επειγόντων περιστατικών. Η εκπομπή έχει κάνει τόσο εντυπωσιακή δουλειά με τους επαγγελματίες αυτούς που εργάζονται σε τόσο ακραίες, καταστάσεις ζωής ή θανάτου και κρατούν τις ζωές των ανθρώπων στα χέρια τους. Η αλήθεια είναι ότι μερικές φορές ένας ασθενής πεθαίνει, ακόμη και αν ο γιατρός τα κάνει όλα σωστά.

Ακόμα κι αν ένας γιατρός έχει κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν βιώνει ακόμα και βαθιά θλίψη όταν δεν μπορεί να σώσει έναν ασθενή.

Αυτό το τραύμα δεν απεικονίζεται τόσο ρεαλιστικά σε άλλες ιατρικές σειρές, όσο στο «The Pitt» και είναι σαφές ότι καθένας από αυτούς τους επαγγελματίες υγείας δεν έχει ιδέα όταν πηγαίνει στη δουλειά του τι είδους φρίκη και τραγωδίες θα αντιμετωπίσει κατά τη διάρκεια της βάρδιας του.

Όλα αυτά γίνονται ακόμα πιο βαθιά όταν γνωρίζουμε τον χαρακτήρα του Dr. Robby και τον βλέπουμε να ξετυλίγεται από τα συμπτώματα μετατραυματικού στρες που βιώνει μέχρι την διάδρασή του με τους νέους και παλαιότερους γιατρούς στα επείγοντα.

Πώς να επιστρέψεις στα ερωτικά ιατρικά δράματα;

Ο Dr. Robby και οι συνάδελφοί του δεν είναι απλώς καλοί συνάδελφοι, όπως συνήθως απεικονίζεται στις ιατρικές σειρές αλλά έχουν έναν δεσμό μεταξύ τους που βασίζεται στο κοινό τραύμα που έχουν βιώσει και επιβιώσει.

Το άλλο κακό με το Pitt είναι πως μετά την ωμή αυτή αλήθεια του, δύσκολα θα αντέξεις να επιστρέψεις σε φτηνιάρικες ερωτικές ιστορίες στα επείγοντα. Όσο διασκεδαστικοί και αν είναι οι χαρακτήρες στο Grey 's και όσο δραματικά και αν πλασάρονται τα ερωτικά τρίγωνα στο New Amsterdam, το σοκ που θα σου προκαλέσει το Pitt είναι αξεπέραστο.

«The Pitt»: Τι πρέπει να ξέρεις;

Το «The Pitt» αναπτύσσει την πλοκή του μέσα από την οπτική γωνία των γιατρών και των νοσηλευτών, στη διάρκεια μιας 15ωρης βάρδιας. Η αφήγηση εκτυλίσσεται σε πραγματικό χρόνο, με κάθε επεισόδιο να καλύπτει περίπου μία ώρα αυτής της βάρδιας.

Το σύνολο των ηθοποιών διευθύνεται από τον Noah Wyle, γνωστό από τον ρόλο του στο «ER», ο οποίος υποδύεται τον Dr. Michael «Robby» Robinavitch, έναν ανώτερο επιμελητή που παλεύει με τις ψυχολογικές συνέπειες της πανδημίας COVID-19. Στην ομάδα συμμετέχουν επίσης, μεταξύ άλλων, οι ανώτεροι ειδικευόμενοι Dr. Heather Collins (Tracy Ifeachor) και Dr. Frank Langdon (Patrick Ball). Οι χαρακτήρες αντιμετωπίζουν όχι μόνο ιατρικά επείγοντα περιστατικά αλλά και συστημικά ζητήματα εντός του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης, όπως οι ελλείψεις προσωπικού και οι περιορισμένοι πόροι.

Η σειρά έχει επαινεθεί για τη ρεαλιστική απεικόνιση της νοσοκομειακής ζωής, προκαλώντας συγκρίσεις με το «ER», ενώ παράλληλα δημιουργεί τη δική της ταυτότητα χωρίς αυτή η προϋπηρεσία του Noah Wyle να μην φέρνει προβλήματα νομικών μαχών.

Τον Αύγουστο του 2024, η κληρονόμος του δημιουργού του «ER» Michael Crichton, Sherri Crichton, κατέθεσε αγωγή ισχυριζόμενη ότι το «The Pitt» ήταν μια αντιγραφής της προγραμματισμένης συνέχειας του «ER» η οποία βγήκε στον αέρα χωρίς την άδειά της, ισχυριζόμενη παραβίαση της σύμβασης και υποστηρίζοντας ότι ο σύζυγός της θα έπρεπε να αναφερθεί ως δημιουργός και σε αυτή. Ο Noah Wyle που είναι εκτελεστικός παραγωγός, εξέφρασε τη θλίψη του για αυτή τη νομική διαμάχη τονίζοντας ότι η πρόθεση ήταν να ακολουθηθεί μια διαφορετική δημιουργική κατεύθυνση.

Ο Wyle δήλωσε στο Variety ότι αισθάνεται βαθύτατα λυπημένος και απογοητευμένος από την αγωγή.

Ένα reboot του ER ήταν στα σκαριά, αλλά η Warner Bros. Television δεν μπόρεσε να έρθει σε συμφωνία με την κληρονόμο σχετικά με αυτό, γεγονός που έβαλε τέλος σε εκείνο το project. Ως αποτέλεσμα, ο Wyle φρόντισε να δημιουργηθεί ένα project που δεν θα είχε σχέση με το παλιό ER.

Ο Wyle αναγνωρίζει ότι ένα στοιχείο του ER μεταφέρθηκε στο The Pitt: οι σχέσεις που δημιουργήθηκαν μεταξύ του cast και του συνεργείου.

«Βλέπουμε ο ένας τον άλλον να ερωτεύεται, να παντρεύεται, να κάνει παιδιά, να παίρνει διαζύγιο. Αυτές οι σχέσεις ξεπερνούν την οθόνη και γίνονται αισθητές στο κοινό που θέλει να γίνει μέρος αυτής της οικογένειας. Προσπάθησα να το δημιουργήσω αυτό σε κάθε δουλειά που έκανα, αλλά με διαφορετικό βαθμό επιτυχίας».

https://www.instagram.com/p/Cp5pTL1veho/

Ο Wyle, ο οποίος υποδύθηκε τον Dr. John Carter στο ER για 13 σεζόν και θέλησε να υποδυθεί ξανά έναν γιατρό μετά τα μηνύματα που πήρε στη διάρκεια του covid19.

https://www.instagram.com/p/DIDFMAMRCsh/