Tολμηρή «H Μεγάλη Χίμαιρα»: Είδαμε τα 2 πρώτα επεισόδια της σειράς πριν τη δεις το 1ο λεπτό του 2026

Κατερίνα Μπούσιου
Tολμηρή «H Μεγάλη Χίμαιρα»: Είδαμε τα 2 πρώτα επεισόδια της σειράς πριν τη δεις το 1ο λεπτό του 2026

Η απόφαση για την πρεμιέρα, το πρώτο λεπτό μετά την Πρωτοχρονιά. Και η σειρά δεν είναι τολμηρή μόνο λόγω των ερωτικών σκηνών του Ανδρέα Κωνσταντίνου και της Φωτεινής Πελούζο. To βιβλίο του Μ. Καραγάτση εκτός από λογοτεχνικό αριστούργημα, γίνεται τηλεοπτικό σημείο αναφοράς μίας άλλης αισθητικής στην εικόνα, το περιεχόμενο, το καλλιτεχνικό όραμα. 

«Η Μεγάλη Χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση είναι ένα έργο βαθιά ψυχογραφικό και σταθμός για την ελληνική λογοτεχνία. Η μεταφορά του στην τηλεόραση σε μία διεθνή παραγωγή της ΕΡΤ ήταν περισσότερο και απο αναγκαία για να μας θυμίσει τι αποτελεί ουσιαστικό στην τηλεόραση, ως τέχνη, ως κείμενο, ως συναίσθημα, ως αισθητική.

Η νέα σειρά της ΕΡΤ, όπως μας ανακοινώθηκε χθες στην ειδική δημοσιογραφική προβολή των 2 πρώτων επεισοδίων, θα κάνει πρεμιέρα ένα λεπτό μετά την αλλαγή του χρόνου, μόλις ημερολογιακά περάσουμε στην Πέμπτη 1η Ιανουαρίου του 2026. Αρχικά από το Ertflix και στις 4 Ιανουαρίου από την ΕΡΤ στις 22.00 το βράδυ. Η σειρά των 6 επεισοδίων, αποτελεί τη μεγαλύτερη τηλεοπτική παραγωγή από καταβολής της ελληνικής τηλεόρασης.

Στα δύο πρώτα επεισόδια θα καταλάβεις γιατί όταν μιλάμε για μία μεγάλη παραγωγή, δεν εννοούμε απαραίτητα το οικονομικό της εύρος. Αλλά το μεγάλο όραμα μίας ομάδας ανθρώπων να εξελίξει την τηλεόραση. Και αυτή η ομάδα τα κατάφερε.

Όσα είδαμε στο φινάλε της Μεγάλης Χίμαιρας στη Δήλο και όσα μας είπαν οι 3 πρωταγωνιστές της

Η εκθαμβωτική Πελούζο, το εκτόπισμα της Καραμπέτη, το θαύμα του Μαρινάκη

Η ελληνοιταλίδα ηθοποιός Φωτεινή Πελούζο, σε λίγο διάστημα θα αποτελεί το πρόσωπο της σεζόν στη μυθοπλασία και είναι η πρωταγωνίστρια της σειράς ως Μαρίνα. Εκείνη που θα κυνηγήσει τη χίμαιρα, το άπιαστο όνειρο της ευτυχίας και του έρωτα.

https://www.instagram.com/reel/DSffY6FAc2r/

Στο πρώτο επεισόδιο μας γίνεται μία εισαγωγή στη ζωή της Ιταλίδας Μαρίνας που ζει στην Τεργέστη (στο βιβλίο είναι ωστόσο γαλλικής καταγωγής). Κόρη ενός αξιωματικού που πέθανε όταν εκείνη ήταν σε μικρή ηλικία - και αυτή η απώλεια την τραυμάτισε γιατί αναζητούσε ένα στήριγμα σε εκείνον - αλλά και κόρη μίας πόρνης πολυτελείας που είχε μετατρέψει το αρχοντικό τους σε οίκο ανοχής σε πλούσιους και αριστοκράτες. Τη μίσησε τη μητέρα της, αλλά τη συγχώρεσε μετά θάνατον και όχι λόγω της μεγάλης πειρουσίας που της κληροδότησε.

https://www.instagram.com/reel/DPRL9AqCZ3I/

Η Μαρίνα θα σπουδάσει, θα πάρει ντοκτορά στην ιταλική φιλοσοφία, θα μελετήσει τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, θα ψάξει να βρει τον αληθινό έρωτα και το πάθος. Σα να θέλει να γνωρίσει την αγνότητα του έρωτα, για να ξορκίσει τον επί πληρωμή έρωτα της μητέρας της. Αρχικά θα αποτύχει.

Στο λιμάνι της Τεργέστης θα γνωρίσει τον νεαρό καπετάνιο και πλοικτήτη της Μεγάλης Χίμαιρας Γιάννη Ραίζη και σε μία παρόρμηση της στιγμής θα ξεκινήσει το μεγάλο ταξίδι του έρωτα μαζί του και το μεγάλο ταξίδι για μία νέα ζωή. Με κατάληξη στο σπίτι του στην Σύρο όπου και θα παντρευτούν.

Η χημεία του Ανδρέα Κωνσταντίνου και της Φωτεινής Πελούζο είναι εμφανής στην κάθε τους σκηνή, χωρίς επιτήδευση. Τους χαρίζει και υπέροχα πλάνα ο σκηνοθέτης της σειράς Βαρδής Μαρινάκης.

Στη Σύρο η Μαρίνα, αντιμετωπίζει την μερική ψυχρότητα της μητέρας του άντρα της που υποδύεται η μέγιστη Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Δεν χρειάζεται να σου περιγράψω την ερμηνεία της ηθοποιού. Και μόνο η παρουσία της δίνει άλλη οντότητα στη σειρά. Σεναριακά, δεν έφερε αντίρρηση στη θέληση του γιου της, αλλά την αντιμετωπίζει με καχυποψία γιατί για εκείνη θα είναι πάντα μία ξένη. Μία ξένη όμως που θα γίνει συνέταιρος του άντρα της στο καράβι του και θα τον βοηθήσει να μεγαλώσει την περιουσία του και το δικό του όραμα.

Ο Δημήτρης Κίτσος υποδύεται τον αδελφό του Γιάννη που σπουδάζει Νομική στην Αθήνα, αλλά στα 2 πρώτα επεισόδια είναι ακόμη χαλαρός ο ρόλος του. Πριν αναζητήσει και εκείνος τη δική του χίμαιρα. Πριν αυτή η «ξένη» καταστρέψει τη δική της ζωή και όλων των άλλων.

Ο σκηνοθέτης Βαρδής Μαρινάκης με την κινηματογραφική του ευφυία και τις αντίστοιχες περγαμηνές του γενικότερου έργου του, δημιούργησε ένα τηλεοπτικό θαύμα. Μία σειρά 6 επεισοδίων, με αισθητική ταινίας. Ταύτιση στο απόλυτο στα σκηνικά της εποχής του 1930, εξωτερικά γυρίσματα σε Τεργέστη, Σύρο, Αθήνα, Μύκονο και Δήλο, με πληθώρα κομπάρσων και επίσης ακριβή (όχι μόνο σε χρήματα) ενδυματολογική προσέγγιση.

Για την ακόμη πιο πιστή αναπαράσταση της εποχής, δημιουργήθηκαν ειδικά σκηνικά και χώροι εμπνευσμένοι από τη δεκαετία του 1930 ενώ χρησιμοποιήθηκε η σύγχρονη τεχνολογία VFX των οπτικών εφέ για την αναδημιουργία περιοχών που έχουν αλλάξει από εκείνη την εποχή ή έχουν εξαφανιστεί.

Μαζί με τον σεναριογράφο Παναγιώτη Ιωσηφέλη τόλμησαν να μπουν στην ψυχή του Καραγάτση, χωρίς να είναι επιδερμική η μεταφορά του έργου του.

Η συνεχής αφήγηση της Μαρίνας ενδιάμεσα των σκηνών, μπορεί σε κάποια σημεία να είναι υπερβολική, αλλά μας χαρίζει και στοιχεία της γλώσσας του συγγραφέα που χρειάζεται να υπάρχουν. Για να μην πούμε πως επιβάλλεται.

Υπάρχουν επίσης αρκετές τολμηρές ερωτικές σκηνές με τη Μαρίνα και σε μεγάλη ένταση, που σκόπιμα προβάλλονται - αν και είναι τολμηρή η απόφαση της ΕΡΤ να μεταδώσει τη σειρά στις 22.00 το βράδυ - για να υπάρξει και η αντίστοιχη ένταση στην ανατροπή της ιστορίας στη συνέχεια. Έχει επιλεγεί από την παραγωγική ομάδα, ο ρεαλισμός και η διαρκής συναισθηματική ενδοσκόπηση και λιγότερο ο ρομαντισμός.

Είναι όμως απαραίτητο να σου θυμίσω τι είχε πει στο Queen.gr η Φωτεινή Πελούζο όταν βρέθηκα στη Δήλο για τα τελευταία γυρίσματα της σειράς, το καλοκαίρι. Περιγράφει την ηρωίδα της και δίνει μία κατεύθυνση που χρειάζεται να έχεις, πριν δεις τη σειρά.

«Για εμένα, ο έρωτας ως έννοια είναι καταστροφικός από την αρχή. Αλλά εδώ πάμε προς μία κατεύθυνση που είναι πιο διαφορετική, προσαρμοσμένη στη ζωή της Μαρίνας που ζει όλα της τα συναισθήματα δυνατά και κάπως άγρια. Δεν είναι μόνο ο έρωτας και η αγάπη, αλλά και η σεξουαλικότητα της, η νοοτροπία της, η οικογένειά της. Η Μαρίνα πάντα περπατά σε ένα μεταίχμιο. Αυτή την ανεξαρτησία που ψάχνει σε όλη της τη ζωή, τη βρίσκει μετά στα βιβλία, στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό τον οποίο θαυμάζει. Με συγκινεί πάντα πως πρέπει να ψάξουμε στο παρελθόν για να καταλάβουμε κάτι για το παρόν».

Παρόντες και συγκινημένοι στη δημοσιογραφική προβολή που έγινε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, ήταν όλοι οι ηθοποιοί της σειράς και τα μέλη της παραγωγής από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Και μία μικρή λεπτομέρεια: Όταν ο παραγωγός της σειράς και Ceo της Foss Productions Στέλιος Κοτιώνης, μετά την προβολή έδωσε τον λόγο πρώτα από σεβασμό στην Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, εκείνη έδωσε απευθείας το μικρόφωνο για να μιλήσει η νεαρή πρωταγωνίστρια, γιατί ήταν η δική της μέρα. Αυτό σημαίνει ήθος.

Η νέα μεγάλη συμπαραγωγή της ΕΡΤ, της Foss Production, της Boo Production και δύο κορυφαίων ευρωπαϊκών εταιρειών παραγωγής της Mompracem Films και της Beta Film, δημιουργήθηκε για να «ταξιδέψει» την ελληνική μυθοπλασία σε όλον τον κόσμο. Η σειρά μετά την μετάδοσή της στην Ελλάδα θα προβληθεί και σε ευρωπαϊκές χώρες.

Στο καστ της σειράς, εκτός από τους προαναφερόμενους πρωταγωνιστές συμμετέχουν οι: Γιάννος Περλέγκας, Δημήτρης Τάρλοου, Βάσω Ιατροπούλου, Κονδυλένια Κωνσταντελάκη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Γιώργος Μιχαλάκης, Νικόλας Χανακούλας, Γιώργος Φριντζήλας, Νικόλας Παπαγιάννης, Γιάννης Νταλιάνης, Χριστίνα Κυπραίου, Λεωνίδας Χρυσομάλλης, Ελισσαίος Βλάχος.

DPG Network