Όλα τα πρόσωπα της Martini

Όλα τα πρόσωπα της Martini

Η λαμπερή ιστορία των «πρεσβευτών» του διάσημου ιταλικού βερμούτ, από τον Τζορτζ Κλούνεϊ και την Σαρλίζ Θερόν μέχρι την επόμενη κοπέλα που θα επιλεγεί μέσω Facebook και μπορεί να είναι μια Ελληνίδα!

Από τον Παναγιώτη Χριστόπουλο

«Luck is an attitude»: Αυτό είναι το μότο του πιο διάσημου ιταλικού βερμούτ. «Η τύχη είναι μια στάση ζωής», ή –όπως θα λέγαμε εμείς στην Ελλάδα- «Πάρε την τύχη στα χέρια σου». Και μπορεί να είναι μόλις η δεύτερη φορά που η Martini θα επιλέξει το νέο της «πρόσωπο» μέσω ενός διαγωνισμού όπου μπορούν να ψηφίσουν όλοι (οπότε, παίρνοντας την τύχη στα χέρια μας, θα προσπαθήσουμε κι εμείς να αναδείξουμε μια Ελληνίδα -δείτε πώς εδώ-, ωστόσο όλα τα μοντέλα, όλοι οι ηθοποιοί, όλες οι προσωπικότητες που έχουν παίξει στο παρελθόν αυτόν τον ρόλο για την ιταλική εταιρεία, έχουν επιλεγεί με αυτήν ακριβώς την φιλοσοφία.

Τι εννοούμε; Επειδή οι Αλεσαντέρο Μαρτίνι και Λουίτζι Ρόσι, οι δύο ιδρυτές της εταιρείας, τις συνταγές τους τις έβγαζαν με λίγη τύχη και με αρκετό πειραματισμό, πέρασαν στις οικογένειές τους την νοοτροπία του να μην είναι όλα απολύτως ελεγχόμενα. Δηλαδή, έλεγαν «ναι» στην πολλή δουλειά, αλλά δεν έλεγαν και «όχι» και στη μοίρα. Το αυθόρμητο ήταν ένα στοιχείο που το ενθάρρυναν έντονα. Ακόμη και στην επικοινωνία του προϊόντος του. Φτιαγμένο ως επί το πλείστον για την καλή κοινωνία, φρόντισαν να το διαφημίσουν με τρόπους αντισυμβατικούς: Μέσα από τη μουσική και τα σπορ. Ήδη από το 1934 η Martini ήταν χορηγός αγώνων ταχύτητας. Σε ένα ράλι τίποτε δεν μπορεί να είναι ελεγχόμενο. Ο καλύτερος έχει περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει, αλλά η τύχη –ή η ατυχία- παίζει πάντα ρόλο!

Μη βιαστείτε να πείτε ότι είναι ένας απλός, άνευ σημασίας, διαγωνισμός ομορφιάς. Διότι η Martini δεν ψάχνει απλά μια ωραία κοπέλα για να προωθήσει τα προϊόντα της. Οι καμπάνιες της εν λόγω εταιρείας έχουν πάντοτε ένα συγκεκριμένο concept, το οποίο στέλνει ένα μήνυμα σε όλη την υφήλιο.

Με αυτό τον τρόπο, θα δώσουμε την καλύτερη απάντηση στα σαρκοβόρα διεθνή media που αναζητούν κάθε ευκαιρία να ταπεινώσουν την Ελλάδα, με αφορμή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που αντιμετωπίζει η χώρα μας. Στο χέρι μας είναι. Να στείλουμε μια Ελληνίδα στον τελικό και να στείλουμε ένα μήνυμα σε όλο τον κόσμο!

Όμως, το ζήτημα για την Ελλάδα –σε σχέση με την καμπάνια της Martini- δεν σταματά εδώ. Στην όλη υπόθεση υπάρχει και παρασκήνιο, το οποίο έχει και εθνική χροιά. Η πρωτιά της Ελλάδας θα αποτελέσει διπλή νίκη, αφού η κοπέλα που φλερτάρει προς το παρόν με την πρώτη θέση έχει -σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες- ένα μέρος της καταγωγής από τα Σκόπια! Η Asta Valentaite μπορεί να εμφανίζεται ως Λιθουανή, αλλά έχει ρίζες από τη γειτονική μας χώρα, η οποία εποφθαλμιά τη Μακεδονία μας και χρησιμοποιεί κάθε μέσο για να προωθήσει τις ανιστόρητες διεκδικήσεις της σε βάρος της Ελλάδας. Μάλιστα, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι οι Σκοπιανοί έχουν κάνει μεγάλο ντόρο στη χώρα τους για να στηρίξουν τη «δική τους» και έχουν κατευθύνει μαζικά ψήφους στο facebook, χαρίζοντας στην Valentaite τη μέχρι σήμερα πρωτιά της και την απόσταση από τις υπόλοιπες κοπέλες. Μάλιστα, από τα Σκόπια καλλιεργείται –υπογείως, για να μην εκτεθούν- και η αντιπαράθεση με τις Ελληνίδες υποψήφιες, ώστε να εξαφθούν τα εθνικιστικά ένστικτα των γειτόνων (που δε θέλει και... πολύ!) και να κερδίσει περισσότερες ψήφους η «δική τους», ενώ λέγεται ότι ανάλογη καμπάνια έχουν κάνει και στην Τουρκία για να προμοτάρουν τη Λιθουανο-Σκοπιανή, σε βάρος των κοινών «εχθρών», των Ελληνίδων! Στο χέρι μας είναι. Οι Έλληνες, μπορούμε να οργανωθούμε καλύτερα από τους Σκοπιανούς (άλλωστε, είμαστε και πολύ περισσότεροι) και να φέρουμε στην κορυφή την Ελλάδα.

Ποπ κουλτούρα και διασημότητες

Την δεκαετία του '50, η μακρά παράδοση στις διαφημίσεις της Martini και τη σχέση τους με την τέχνη, συνεχίζεται με τον πιο αυθόρμητο, τον πιο απρόβλεπτο τρόπο: Από τον Άντι Γουόρχολ και τον Αρμάντο Τέστα. Τον ορισμό, δηλαδή, των αντισυμβατικών καλλιτεχνών.

Και όταν, την επόμενη δεκαετία, ίδρυσε τα Martini Terraza, μια σειρά από κοσμοπολίτικα μπαρ στις πιο μεγάλες μητροπόλεις του κόσμου, τότε άρχισε να σχηματίζεται στο μυαλό των ανθρώπων της και η ιδέα του πρεσβευτή. Ακόμη κι αυτό, όμως, έγινε κάπως κατά τύχη. Όταν στα Martini Terraza άρχισαν να εμφανίζονται όλο και πιο συχνά διάσημοι, όπως ο Σων Κόνερι, η Σοφία Λώρεν, ο Πωλ Νιούμαν, ο Πελέ, ο Λουτσιάνο Παβαρότι και ο Φεντερίκο Φελίνι, άνθρωποι που από μόνοι τους ένιωθαν την επιθυμία να συνδεθούν με την φιλοσοφία της Martini, τότε η ιταλική εταιρεία αποφάσισε ότι θα μπορούσε να προσλάβει «πρεσβευτές» της εικόνας της.

Διαβάστε περισσότερα στο newsbomb.gr