Η Alexa Chung όρισε τις influencers πριν καν αυτές υπάρξουν

Νατάσσα Σχοινά

Το It Girl που ποτέ δεν ήθελε τον τίτλο αλλά τον πήρε με συνοπτικές διαδικασίες.

Ζούμε στην εποχή των influencers. Των διάσημων ανθρώπων που, χάρη στον μεγάλο αριθμό των followers τους στα social media και ειδικά στο Instagram και στο TikTok, έχουν τη δύναμη να επηρεάζουν μεγάλη μερίδα του κόσμου με τη βοήθεια των αναρτήσεών τους και ό,τι αυτές περιλαμβάνουν. Άνθρωποι έχουν γίνει διάσημοι εν μία νυκτί. Γιατί εκπροσωπούν την αντίδραση στην καθημερινότητα, γιατί τη διακωμωδούν, γιατί αγαπούν το καλό φαγητό, γιατί ντύνονται ωραία. Πράγματα που ο καθένας μπορεί να κατέχει ως προσωπικά χαρακτηριστικά, αλλά, επειδή δεν τα δημοσιοποιεί, δεν αφορούν και κανέναν.

Αρκετά χρόνια πριν το Instagram γίνει η Νο1 πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης όσον αφορά στην προβολή των χρηστών του Internet, όμως, υπήρχαν εκείνοι που κατάφερναν να γίνουν γνωστοί χωρίς την αμεσότητα και το εύρος της σύγχρονης τεχνολογίας. Τότε, που το παραμικρό επονομαζόμενο νέο δεν έφτασε στη δημοσιότητα εκτός κι αν αυτό εξελισσόταν σε κάποιο μεγάλο γεγονός που θα το έγραφαν τα έντυπα ή ηλεκτρονικά περιοδικά. Το 2013, λίγο πριν το μεγάλο «μπαμ» των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, η Alexa Chung ήταν influencer χωρίς να το ξέρει.

H Chung ξεκίνησε την καριέρα της από τον χώρο του modelling. Το παρουσιαστικό της με τα κομψά χαρακτηριστικά του προσώπου της ευνόησε αυτήν την οδό. Πόζαρε για περιοδικά, έπαιρνε μέρος σε διαφημιστικές καμπάνιες και όλα έδειχναν πως υπήρχε μέλλον, όμως, μετά από τέσσερα χρόνια στον χώρο, αποφάσισε να το απορρίψει ως βάση της και να το κρατήσει για πιο περιστασιακές δουλειές. Βαθιά της επιθυμία αποδείχτηκε να είναι η δημοσιογραφία της μόδας και η καταγραφή του στυλ όχι μόνο στο γραπτό αλλά και με τα outfits που εκείνη δημιουργούσε στις καθημερινές της εμφανίσεις. Κάπως έτσι, προσθέτοντας σταδιακά στο βιογραφικό της συνεργασίες με brands, όπως DKNY, Lacoste, Superga και Stella McCartney, απέδειξε πως ο κόσμος «χρειάζεται» το street style της.



Το στυλ της Chung αναγνωρίστηκε κατευθείαν. Όταν οίκοι, όπως ο Mulberry με την Alexa bag, αποφασίζουν να λανσάρουν items με το όνομά σου, ξέρεις ότι κάτι έχεις κάνει σωστά. Όταν, δε, αυτά τα items ξεπουλιούνται μέσα σε μία εβδομάδα εν έτει 2010 που η βοήθεια στην προώθηση από το Instagram δεν υπάρχει, εκ των πραγμάτων νιώθεις τη σημασία του επιτεύγματος. Καθόλου απρόσμενα ή τυχαία, λοιπόν, η Alexa, μόλις συμπλήρωσε το 30ο έτος της ηλικίας της, εξέδωσε το βιβλίο «It» που, εκμεταλλευόμενο το trending του ονόματός της, περιλάμβανε πτυχές της ζωής της, περιστατικά που μνημονεύει, προσωπικά σημειώματα, ζωγραφιές και φωτογραφίες. Πράγματα που για έναν φαν αποτελούσαν κάτι σαν ένα one time show Instagram της εποχής. «Ήταν κάτι σαν το τέλειο κοκτέιλ για κάθε τι που το κοινό επιθυμούσε», έχει δηλώσει η κειμενογράφος Savannah Sicurella.

Παρά την αδιαμφισβήτητη αγάπη του κόσμου για την Chung και το βιβλίο, οι κριτικοί δεν ήταν επιεικείς. Κατέκριναν ό,τι το αφορούσε. Από την ικανότητα γραφής της κειμενογράφου μέχρι και την αιτία ύπαρξης του εν λόγω βιβλίου. Η Chung που δεν έγραψε το βιβλίο για να επιδείξει το συγγραφικό της ταλέντο αλλά για να «εκπαιδεύσει τη νέα γενιά» μέσω των δικών της εμπειριών προβληματιζόταν και αγχωνόταν που την ανέλυαν, ενώ δεν είχε προετοιμαστεί να βλέπει τα πλήθη κοριτσιών – αναγνωστριών που περίμεναν μία της υπογραφή στην πρώτη σελίδα. Έκτοτε, απέφευγε να ανοίξει ξανά το βιβλίο, μήπως και βρει κάποιες πλευρές του εαυτού της που μπορεί να την κάνουν να νιώσει άβολα. Όπως όταν διστάζουμε να ξαναδούμε φωτογραφίες από τα σχολικά μας χρόνια. «Προσπαθούσα να σκεφτώ γιατί δεν το έχω ανοίξει. Στη χρονική περίοδο που το έγραφα και με τη συναισθηματική κατάσταση μέσα στην οποία ήμουν, ανησυχώ ότι θα είναι σαν να δείχνεις σε κάποιον το συρτάρι με τα εσώρουχά σου και να σου λέει ‘Σε παρακαλώ, έλα και κοίτα τα βρώμικα ρούχα μου’», έχει σχολιάσει.

Έχοντας συμπληρώσει πάνω από μία δεκαετία από τότε που έλαβε τον τίτλο της contributing editor στη Vogue, έχοντας ιδρύσει το δικό της brand το 2017 και με σχεδόν 5 εκατομμύρια followers στο προφίλ της στο Instagram, η Chung είναι σήμερα το Girl Boss που όρισε τις influencers πριν αυτές ακόμα υπάρξουν ως έννοια. Σχολιάζει, παράλληλα, τη νέα πραγματικότητα και επαινεί την ελευθερία έκφρασης των γυναικών σε θέματα που παλιά θεωρούνταν ταμπού, ενισχύοντας την προσπάθεια με το να μιλάει ανοιχτά το 2019 για τη μάχη της με τη ενδομητρίωση. Με όρους της μόδας, η Alexa Chung είναι το πιο διαχρονικό It girl και η διαχρονικότητά της παραμένει ακόμα και τώρα που τον τίτλο διεκδικούν πια και χιλιάδες άλλα κορίτσια. Παρά το γεγονός ότι αρχικά δεν της άρεσε καθόλου να την αποκαλούν έτσι. «Η σημασία του It girl για εμένα εκείνη την εποχή στην παλαιότερη ερμηνεία του, ήταν ‘μία κοσμική που είχε κληρονομήσει χρήματα και δεν έκανε τίποτα για να ζήσει’. Δεν είχα χρήματα, έκανα τον δικό μου δρόμο και το βρήκα τρομερό», έχει πει η Chung.



Πλέον, η Chung έχει εστιάσει στο ομώνυμο brand της δημιουργώντας συλλογές που εκφράζουν την προσωπικότητά της και επεξεργάζεται κάποια στιγμή να γράψει κάποιο είδος απομνημονευμάτων της, παρουσιάζοντας στον λογαριασμό της στο Instagram ένα πιο καθημερινό και προσιτό lifestyle. Συνεχίζει να επηρεάζει το πιστό της κοινό, με τις γυναίκες να βλέπουν πια σε εκείνη μία στυλάτη περσόνα που εκτιμά την τέχνη και την καλαισθησία με την ίδια ένταση που απολαμβάνει το ζεστό της καφέ το πρωί ή τη γευσιγνωσία στα ταξίδια της.

«Συνειδητοποίησα ότι δε χρειάζεται όλα να είναι τέλεια. Όσο προχωράς, μαθαίνεις» - Alexa Chung

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Alexa Chung: Το cool girl που δεν ήθελε ποτέ να είναι τέλειο

Πόσο αγαπάς τα vintage slip dresses, Alexa Chung;

Η Alexa Chung φόρεσε πρώτη το πανωφόρι-κλειδί της φετινής Άνοιξης

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης