Οργασμική παραφερνάλια

Οργασμική παραφερνάλια

Αν κι έχουν περάσει τριάντα χρόνια από την πρώτη κολεξιόν του Βέλγου σχεδιαστή Walter Van Beirendonck ο όρος αναδόμηση και μινιμαλισμός απαγορεύονται ρητά από το σχεδιαστικό του λεξιλόγιο.

Η μόδα είναι ένας πολύπλευρος τρόπος επαγγελματικής δραστηριότητας που ώρες ώρες μου θυμίζει ηθοποιό που παίζει κατά καιρούς διαφόρους ρόλους. Άλλοι σχεδιαστές παρουσιάζουν ρούχα που φοριούνται, άλλοι ρούχα που δεν βλέπονται, άλλοι αντιγράφουν άλλους και άλλοι που κάνουν το δικό τους, χρόνια τώρα, συνεισφέροντας σημαντικά στον όρο τέχνη στη μόδα αλλά και δίνοντας ένα σβουριχτό χαστούκι στον ορθολογικό και καλά καθωσπρεπισμό.

Ένας εξ αυτών –και ιδρυτικό μέλος των «Antwerp Six» μαζί με την Ann Demelemeester και τον Dries Van Noten- είναι ο Walter Van Beirendonck γνωστός και ως W & LT. Τα αιωνίως έντονα χρώματα στα ρούχα του, η ειρωνεία του απέναντι σε ανδρικά στερεότυπα που τον κατατάσσει στην ίδια σχολή με αυτή των Jean Paul Gaultier, Vivienne Westwood, Jean Charles de Castelbajak και Moschino -όταν ακόμη ζούσε ο ίδιος ο Franco-, τα τεράστια μούσκουλα ραμμένα ή τυπωμένα πάνω στα ρούχα του καθώς και τα αμέτρητα «πακέτα» από πέη με όρχεις, επίσης ραμμένα με αριστοτεχνική αρτιότητα στο σημείο που βρίσκονται τα αληθινά, είναι ελάχιστα από τα πολλά που έχει να πει ένας αληθινός καλλιτέχνης, όπως ο Walter.

Πρόσφατα θαυμάσαμε δείγματα της δουλειάς του στην καταπληκτική έκθεση που επιμελήθηκε η Atopos στο Μουσείο Μπενάκη στην Πειραιώς με τίτλο «Arghhh!! Σημεία και τέρατα στη Μόδα». Γιατί μόδα δεν είναι μόνο το τελευταίο τακούνι και η ξενέρωτη βραδινή τουαλέτα σε βαρετό και αδιάφορο χρώμα. Μόδα είναι το μεδούλι ιδεών και σημειολογίας που έρχεται από αυθεντικούς καλλιτέχνες, με βαθιά γνώση και δουλειά που χαρακτηρίζεται από ποιότητα, που μπαίνοντας σε μουσεία επιβεβαιώνονται ως η κινητήρια δύναμη μίας βιομηχανίας που αργοπεθαίνει στην παλαιά της μορφή, ενώ θέτονται καινούργιοι κανόνες με μία νέας εποχής λογική.

Το Middelheim Museum στο Βέλγιο θα κάνει μία τρομερή αναδρομική έκθεση για τον Walter και θα σας πρότεινα να τον ψάξετε στο διαδίκτυο γιατί η αισιοδοξία και η παιδικότητα της δουλειάς του φαντάζουν με θάλαμο οξυγόνου πολύ απαραίτητο για τον «στυγνό» χώρο της σημερινής μόδας, όπου τα οικονομικά budgets αντικατέστησαν το χαρτί και το μολύβι για δημιουργικά σκίτσα αριστοτεχνικής και διαχρονικής μόδας.