Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Queen αποκλειστικό: Μάθε τα πάντα για τα αρώματα!

Μιλήσαμε με την expert του διάσημου site Perfume Shrine, Έλενα Βοσνάκη

Queen αποκλειστικό: Μάθε τα πάντα για τα αρώματα!

Λατρεύω τα αρώματα. Όλη τη διαδικασία, από την σύλληψη ενός concept μέχρι το κυνήγι των πιο ιδιαίτερων αρωματικών συστατικών, τα πειράματα στα κοκτέιλ μέχρι να βρεθεί το ένα και μοναδικό, το στροβίλισμα που συμβαίνει στις αισθήσεις κάθε φορά που δοκιμάζω ένα καινούριο ελιξίριο... και η λίστα δεν έχει τελειωμό! 

 

Ένα από τα πιο αγαπημένα μου sites- το οποίο συγκαταλέγεται ανάμεσα στα κορυφαία του είδους του παγκοσμίως- με εκπληκτική εξειδίκευση στην αρωματοποιία, είναι το Perfume Shrine. Πρόσφατα είχα την χαρά να κάνω μία από τις πιο απολαυστικές συνεντεύξεις ever, με την "ψυχή" του site, που είναι Ελληνίδα!

 

Η Έλενα Βοσνάκη μας ξεναγεί στον θαυμαστό κόσμο της υψηλής αρωματοποιίας, μας αποκαλύπτει τα μυστικά των αρωμάτων και μας εξηγεί πώς μυήθηκε σε αυτά αλλά και πώς κατάφερε να δημιουργήσει ένα από τα καλύτερα perfume sites στον κόσμο! Απολαύστε το 1ο μέρος της συνέντευξής μας- ναι, μιλήσαμε για όλα!! 

 

Το Perfume Shrine είναι ένα από τα πιο διάσημα sites "αφιερωμένο" στην αρωματοποιία. Πότε περάσατε από την επιστήμη σας στον κόσμο των αρωμάτων;

Προΰπήρχε το έντονο ενδιαφέρον μου για τα αρώματα και γενικά τον κόσμο της όσφρησης, μιας και από παιδί διάβαζα ό,τι έπεφτε στα χέρια μου σχετικό, κυρίως βέβαια στην γαλλική βιβλιογραφία -όπου υπάρχει μια παράδοση- ως έφηβη. Οπότε η ενασχόληση ήταν κάτι που "περίμενε να γίνει", όπως λέμε. Στο πανεπιστήμιο διδαχτήκαμε τον τρόπο προσέγγισης των ζητημάτων που άπτονται της ιστορίας και της αρχαιολογίας, την μεθοδολογία με λίγα λόγια, και αυτά εφάρμοσα στην αναζήτηση της ιστορίας των αρωμάτων αλλά και στην ταξινόμηση και περιγραφή των πιο μοντέρνων. Τα μαθήματα ιστορίας τέχνης επίσης με έκαναν να "βλέπω" με άλλο μάτι τις διαφημίσεις των αρωμάτων και με προκαλούσαν να τις αποδομήσω! Επιπλέον μ'αρέσει να μαθαίνω στοιχεία κι από άλλες επιστήμες, φερ'ειπείν ο σύζυγός μου είναι marketeer και έχω διδαχθεί πολλά που μου έχουν φανεί χρήσιμα στον κόσμο των αρωμάτων. Άλλωστε το άρωμα ως προϊόν είναι και design και εμπορικό είδος και δεν είναι ντροπή να το βλέπουμε και από αυτήν την σκοπιά!

 

Πώς προέκυψε η ιδέα του site και πώς το εξελίξατε σε ένα από τα κορυφαία στο είδος του;

Για λόγους προσωπικού ενδιαφέροντος συγκέντρωνα ήδη από την δεκαετία του '90 σε μία διαρκώς αυξανόμενη λίστα τις επιλογές αρωμάτων που προτιμούσαν διάσημοι του εξωτερικού και του εσωτερικού. Ένα είδος Μάκη Δελαπόρτα του αρώματος! :-) Κάποια στιγμή που ασχολήθηκα με το διαδίκτυο αποφάσισα να την αναρτήσω σε μια μη εμπορική ιστοσελίδα. Έγινε εξαιρετικά γρήγορα ένα είδος "σταθμός" για όσους είχαν ενδιαφέρον για τα αρώματα, πράγμα που μου έδωσε την ιδέα να αναπτύξω ένα μέσο πιο προσωπικό, πιο περιεκτικό και πιο διαδραστικό (χάρις στα σχόλια των αναγνωστών) μιας και υπήρχε ένα "κενό" στο θέμα και ένα ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον απο πλευράς κοινού. Αρχικά με την μορφή blog, αλλά με τον καιρό το site αποτελεί ένα σημείο αναφοράς (reference) όπου μπορεί καθένας που ενδιαφέρεται να βρει πληροφορίες για τα συστατικά και τους μεγάλους / μικρότερους οίκους, πρωτότυπες συνεντεύξεις με τους αρωματοποιούς, κριτικές με αυστηρά συγκεκριμένα κριτήρια αλλά και πάντα με μια προσωπική πινελιά, πρακτικές συμβουλές για να διαλέξουμε και να χαρούμε τα αρώματα περισσότερο καθώς και άγνωστες πληροφορίες για την βιομηχανία "από μέσα" χάρις σε επαφές που είχα με ανθρώπους της.

Όσο για την επιτυχία του (με πάνω από 7 εκατ. views για προσωπικό ιστολόγιο σε τόσο ειδικό θέμα) νομίζω ότι οφείλεται στο ότι συνδυάζει κάτι που δεν συνδυάζουν πολλοί: μια ολιστική προσέγγιση της αίσθησης της όσφρησης, με multimedia, μουσική και φιλμικά αποσπάσματα που συσχετίζω με το εκάστοτε θέμα, αναφορές σε βιβλία που μου κέντρισαν το ενδιαφέρον, ακόμα και συνταγές μαγειρικής που εμπνέεονται από τον κόσμο των αρωμάτων! Φιλοδοξία μου είναι να προσφέρω κάτι που να είναι αισθητικά άρτιο και ενδελεχώς ψαγμένο από πλευράς δημοσιογραφικής έρευνας, ώστε ο αναγνώστης να νιώθει ότι έχει αποκομίσει αξία. Είναι ένα site για "ψαγμένους" ή για όσους θέλουν να γίνουν!

Θα ήθελα το site μελλοντικά να λειτουργήσει ώς μια προσωποποιημένη πλατφόρμα συμβουλευτικής αρωμάτων που με κάποιο μικρό αντίτιμο να δίνει την δυνατότητα στον καθένα μας να έχει αυτό που στο εξωτερικό πληρώνεται αδρά ως μια πολυτέλεια που απολαμβάνουν κυρίως οι πλούσιοι και διάσημοι. Δηλαδή να μπορεί κάποιος να λάβει μια πλήρη ανάλυση του προφίλ του, συμβουλές για τα αρώματα που θα του ταίριαζαν καλύτερα, ίσως αποστολή δειγμάτων για να μπορεί να τα δοκιμάσει στην ησυχία του σπιτιού του αν το επιθυμεί, καθοδήγηση για να πάρει το σωστό δώρο για την κατάλληλη περίπτωση ή για κάποιο αγαπημένο πρόσωπο...δυνατότητες υπάρχουν πολλές, αν υπάρχει η διάθεση εκ μέρους του κοινού! Ή ίσως, αν υπάρχει πρόθυμος εκδότης, μιας και αναγνωστικό κοινό σίγουρα υπάρχει όπως αποδεικνύουν τα νούμερα, να πάρει την μορφή ενός βιβλίου/οδηγού! Για οποιαδήποτε διευκρίνηση/πληροφορία το email μου αναφέρεται ευκρινώς στην ιστοσελίδα του PerfumeShrine.com

 

Πώς εντρυφήσατε στην αρωματοποιία; Ποια βήματα θα συμβουλεύατε να ακολουθήσει κάποιος που ενδιαφέρεται να ασχοληθεί σε βάθος με το άρωμα; (δεδομένου πως στην Ελλάδα ο μοναδικός τρόπος να εξοικειωθείς είναι να επισκέπτεσαι συχνά τα καταστήματα καλλυντικών...)

Αρχικά μελετώντας. Ακούγεται βαρετό αλλά είναι το πρώτο βήμα για μια θεωρητική κατάρτιση, ώστε να κατανοήσει κανείς μερικούς βασικούς όρους και να επικοινωνεί στην ίδια "γλώσσα". Υπάρχει πλέον μια πλούσια βιβλιογραφία (δυστυχώς κυρίως στα αγγλικά και γαλλικά και όχι στα ελληνικά) που μπορεί κανείς να συμβουλευτεί. Και φυσικά το Perfume Shrine! Κατόπιν παρακολουθώντας σεμινάρια, πολλά από τα οποία είναι προσιτά και online. Τέλος πέρα από την γνωριμία με όσο το δυνατόν περισσότερα αρώματα (πράγμα που βοηθά την σύγκριση και την αποτίμηση) νομίζω είναι αναγκαία η γνωριμία με τα ίδια τα αρωματικά υλικά: το φυσικό εσάνς τραντάφυλλου πχ. μυρίζει πολύ διαφορετικά από το ζωντανό τριαντάφυλλο ή αυτό του αρωματοπωλείου, το absolute της νερατζιάς είναι πολύ πιο "βαρύ", "μελένιο" και "θηλυκό" από αυτό που μυρίζουμε από το άνθος του δέντρου, υπάρχουν πολλά και διαφορετικά είδη musk με διαφορές μεταξύ τους κλπ. Μπορεί να ξεκινήσει κανείς με αιθέρια έλαια από το φαρμακείο, με τα μπαχαρικά στις αγορές, να απομνημονεύει ευωδιές όπου τις συναντά και να επεκταθεί μέσω internet όπου μπορεί να αγοράσει κάποια συστατικά σε μικρές ποσότητες...Αλλά γενικά μπορούμε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στις μυρωδιες που υπάρχουν γύρω μας και να τις θυμόμαστε για να τις ανακαλούμε κατά βούληση. Υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι να εκπαιδεύσουμε την μύτη μας!

 

Ποια είναι τα δικά σας αγαπημένα αρώματα και γιατι; 

Θεωρώ ότι ένα πραγματικά συναρπαστικό άρωμα πρέπει να δημιουργεί ερωτηματικά και να σε κάνει να το ανακαλύπτεις συνεχώς με νέα μάτια, όπως άλλωστε κι ένα καλό βιβλίο ή μια καλή ταινία.
Mε συγκινούσε το παλιό Opium (Yves Saint Laurent), κυρίως γιατί έχει πολύ έντονη προσωπικότητα και είναι συνδεδεμένο με όμορφες αναμνήσεις. 'Ομως στην πορεία έχει τελείως αλλάξει, λόγω των νέων ρυθμίσεων της Ευρωπαΐκής Ένωσης για τα πιθανόν αλλεργιογόνα συστατικά, και είναι πλέον σκιά του εαυτού του. Eπίσης έχω μια αδυναμία στα κλασσικά αρώματα και την πλούσια ιστορία του οίκου Guerlain. Είναι αρώματα μιας άλλης εποχής όταν δεν χρειαζόταν να απολογηθεί κανείς για τις επιλογές του! Από πιο τελευταίες κυκλοφορίες θεωρώ πραγματικά αξιόλογα το Bottega Veneta, το Dior Homme, L'Ambre de Merveilles (Hermes) καθώς και πολλά που ανήκουν στην niche διανομή όπως πολλά του Serge Lutens (Fleurs d'Oranger, Tubereuse Criminelle, Muscs Kublai Khan), του Frederic Malle (Lys Mediterranee, Une Fleur de Cassie, L'Eau d'Hiver), Hermessences (αποκλειστικά στην boutique Hermes) κλπ.

 

** Στο επόμενο μέρος της συνέντευξής μας, η Έλενα Βοσνάκη μας δίνει συμβουλές για να διαλέξουμε και να χρησιμοποιήσουμε καλύτερα τα αρώματα- coming soon! 

ΣΧΟΛΙΑ

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης