Πώς να επηρεάσεις κάποιον υποσυνείδητα και να καταφέρεις αυτό που θες

Κωνσταντίνος Ρωμανός
Πώς να επηρεάσεις κάποιον υποσυνείδητα  και να καταφέρεις αυτό που θες

Με ποιους τρόπους θα διεκδηκείτε πάντα αυτό που θέλετε!

Όσο και να δυσκολευόμαστε να το πιστέψουμε ή να το παραδεχτούμε, πολύ συχνά οι άνθρωποι με τους οποίους ερχόμαστε σε επαφή αδιαφορούν για την άποψη μας. Το γεγονός αυτό αποκτά ιδιαίτερες διαστάσεις όταν αφορά τον προϊστάμενο, το αφεντικό, ή κάποιον με ιδιαίτερη σημασία στη ζωή μας.

Επομένως, η αναζήτηση τρόπων ανάδειξης ή επιβολής της άποψής μας στις περιπτώσεις αυτές, αποδεικνύεται καθοριστική για την επαγγελματική ή κοινωνική μας προβολή και επιτυχία.

Ακριβώς γι΄ αυτό θα σας υποδείξω ορισμένες τεχνικές και μεθόδους ικανές να δώσουν στις απόψεις σας το αναγκαίο κύρος και σε εσάς τη δυνατότητα επιρροής στους άλλους, προκειμένου να επιτυγχάνεται τους στόχους σας.

2 απλοί τρόποι για τη στήριξη των απόψεων σας είναι οι εξής:

Όταν θέλεις να προτείνεις κάτι και να το λάβει σοβαρά υπόψιν του ο άλλος, αντί να πεις “πιστεύω ότι … “, επικαλέσου την βοήθεια της αυθεντίας. Πες δηλαδή “οι ειδικοί πιστεύουν ότι … “ .

Ένας άλλος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσεις την επιρροή που ασκεί στην κοινή γνώμη η δύναμη της πλειοψηφίας. Χρησιμοποιώντας, λοιπόν, φράσεις όπως “οι 9 στους 10 προτιμούν το …” ή “το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού πιστεύει ότι … “, θα έχεις σίγουρα περισσότερες πιθανότητες να περάσεις την άποψη σου.

Όσον αφορά τώρα τις τεχνικές επιρροής, ο χρυσός κανόνας που ισχύει γι αυτές, είναι ο εξής:

“Οι άνθρωποι αρέσκονται στο να συναναστρέφονται με ανθρώπους που τους μοιάζουν” .

Αυτή είναι και η βάση πάνω στη οποία μπορείτε να χτίσετε μια σχέση συμπάθειας του άλλου προς εσάς, βασική προϋπόθεση για να μπορέσετε στη συνέχεια να τον επηρεάσετε. Γιατί, όπως ήδη θα έχετε διαπιστώσει, όταν γνωρίζεστε με κάποιον με τον οποίο μοιράζεστε κοινά ενδιαφέροντα, νιώθετε μια οικειότητα που εύκολα μετεξελίσσεται σε συμπάθεια. Αυτή η συμπάθεια ή χημεία ονομάζεται “συμβατότητα”.

Πώς όμως μπορούμε να δημιουργήσουμε συμβατότητα με κάποιον που δεν γνωρίζουμε καλά; Πολύ απλό. Τον κάνουμε να νιώσει ότι εκείνος και εμείς είμαστε ίδιοι.

Ας δούμε λοιπόν μερικές τεχνικές δημιουργίας συμβατότητας:

Σε πρώτη ευκαιρία κάντε στον άλλον ερωτήσεις σχετικά με τον εαυτό του. Δείξτε ειλικρινές ενδιαφέρον γι’ αυτά που σας λέει. Στη συνέχεια συζητήστε μαζί του αυτά ακριβώς τα θέματα που διαπιστώσατε ότι ενδιαφέρουν αυτόν και όχι απαραίτητα εσάς. Στο βιβλίο του ο Dale Carnegie λέει ότι όταν πας για ψάρεμα δεν χρησιμοποιείς σοκολάτα για δόλωμα. Όσο και να σου αρέσει η σοκολάτα, δεν αρέσει στο ψάρι, γι΄ αυτό χρησιμοποίησε σκουλήκι!

Επίσης στη διάρκεια της συζήτησης σας, επιδιώξτε να κρατάτε άμεση οπτική επαφή με τον συνομιλητή σας. Η οπτική επαφή λειτουργεί υποσυνείδητα σαν ένα συμβόλαιο εμπιστοσύνης, γι΄ αυτό και δεν επιχειρείται εύκολα με ένα άτομο που μόλις συναντήσατε. Παρ’ όλα αυτά σας ενθαρρύνω να το επιδιώξετε έστω και εάν όπως θα διαπιστώσετε ο νέος σας συνομιλητής θα δυσκολεύεται να σας κοιτάει στα μάτια όσο εσείς.

Ο λόγος είναι ότι στο μυαλό του είστε ακόμα ξένος. Παρ’ όλα αυτά μην τα παρατήσετε και συνεχίστε να κρατάτε επαφή, φροντίζοντας να είστε συγχρόνως χαμογελαστός. Ο λόγος είναι πολύ απλός. Ο συνομιλητής σας επειδή δυσκολεύεται να σας κοιτάει στα μάτια, κατά τη διάρκεια όλης της συζήτησης, χαμηλώνοντας το βλέμμα του το ρίχνει αυθόρμητα στα χείλη σας. Ο συνδυασμός διατήρησης οπτικής επαφής μαζί με ένα κριμένο ελαφρύ χαμόγελο, θα οδηγήσει ασυνείδητα τον συνομιλητή σας , αν σας κοιτάξει τελικά στα μάτια. Η στιγμή αυτή εφόσον επιτευχθεί, σηματοδοτεί τη αρχή συμβατότητας με το συγκεκριμένο άτομο που καλλιεργώντας την,

θα είστε σε λίγο σε θέση να το επηρεάσετε.

Μια ακόμη βασική τεχνική υποσυνείδητης επιρροής είναι και ο λεγόμενος καθρεπτισμός. Έχει πράγματι παρατηρηθεί ότι όταν δυο άνθρωποι έχουν καλή χημεία, τείνουν ασυνείδητα να μιμούνται ο ένας τις κινήσεις του άλλου. Από τη στιγμή λοιπόν που το γνωρίζουμε, μπορούμε και να το χρησιμοποιήσουμε. Την επόμενη φορά που θα θέλετε να προσεταιριστείτε κάποιον, ξεκινήστε μιμούμενοι τις κινήσεις του. Αυτό θα δημιουργήσει μια υποσυνείδητη αίσθηση συμπάθειας. Μη το παρακάνετε φυσικά, γιατί αν το καταλάβει θα έχετε τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα. Προκειμένου εξάλλου να είστε πιο αποτελεσματικοί στον τρόπο προσέγγισης του άλλου, φροντίστε να εντοπίσετε το συντομότερο, εάν πρόκειται για οπτικό, ακουστικό ή κιναισθητικό τύπο. Η κατηγοριοποίηση αυτή συνοψίζει τους τρεις τρόπους με τους οποίους ο εγκέφαλος μπορεί ασυνείδητα να επεξεργάζεται πληροφορίες.

Επομένως αν κάποιος είναι σε θέση να αντιληφθεί ποιον από αυτούς τους τρεις τρόπους προτιμά το μυαλό του συνομιλητή του, θα μπορούσε να διευκολύνει την επικοινωνία ανάμεσα τους, να βοηθήσει στην δημιουργία άμεσης και δυνατής συμβατότητας και να εισβάλει στο υποσυνείδητο του.

Μία αποτελεσματική μέθοδος για να καταλάβετε τον τρόπο με τον οποίο ένα άτομο επεξεργάζεται νοητικά πληροφορίες, είναι κοιτάζοντας τα μάτια του! Ο ευκολότερος τρόπος για να σας το εξηγήσω είναι ο εξής. Κάντε μια εύκολη ερώτηση στον συνομιλητή σας, που θα τον αναγκάσει να φέρει στο νου του, μια ανάμνηση (πχ τι έκανες το προηγούμενο ΣΚ). Στη συνέχεια παρατηρήστε τις κινήσεις των ματιών του.

α) Αν αυτός κοιτάξει προς τα πάνω και προς τα αριστερά, σημαίνει ότι προσπαθεί να φέρει στο μυαλό του εικόνες (οπτικός τύπος) .

β) Εάν όσο σας περιγράφει μια κατάσταση κοιτάει ευθεία και ελάχιστα προς τα αριστερά, τότε ο εγκέφαλος του επεξεργάζεται ήχους που συνδέει με την ανάμνηση που ανακαλεί (ακουστικός τύπος).

γ) Τέλος αν κοιτάξει κάτω και αριστερά , προσπαθεί να θυμηθεί σωματικά ερέθισμα που συνδέονται με την ανάμνηση τους (κιναισθητικός τύπο).

Έχοντας λοιπόν εντοπίσει το τρόπο με τον οποίο το μυαλό του συνομιλητή σας επεξεργάζεται ευκολότερα τις πληροφορίες, θα πρέπει με τη σειρά σας, να προσαρμόσετε τον προφορικό σας λόγο σε αυτόν. Πχ εάν θέλετε να τραβήξετε τη προσοχή του στην ομορφιά ενός νησιού θα επιμείνετε στις καταγάλανες παραλίες και τη γραφικότητα της αρχιτεκτονικής του σε έναν οπτικό τύπο, στην απόλυτη ησυχία του πρωινού ή την βραδινή θορυβώδη κοινωνική ζωή του στον ακουστικό, και στις ποικίλες δυνατότητες θαλάσσιων σπορ, ή τα προσόντα της τοπικής κουζίνας στον κιναισθητικό.

Κωνσταντίνος Ρωμανός Ζησιμόπουλος

PhD (c) Psychology

PgCert Clinical Hypnosis

Bsc Psychology

Certfied Life coach