Η εικόνα της JLo στο trailer της νέας της ταινίας ξεπερνά σχόλια «Η Harlow συναντά τη Gwen Stefani»
«Jean Harlow meets Gwen Stefani» διότι στο βλέμμα υπάρχει η γοητεία του Old Hollywood, αλλά και η pop punk αυθάδεια των zeros, αλλά η Jenny from the Block είναι πολλά περισσότερα από -εύστοχα ή μη- σχόλια. Η Lopez μοιάζει να συνομιλεί με όλες τις εκδοχές της γυναίκας που φοβήθηκε ο κόσμος: τη μοιραία, την ελεύθερη, τη γυναίκα με θράσος. Η εικόνα της στο viral επίσημο trailer του Kiss of the Spider Woman είναι σημείωση στο περιθώριο μιας κουλτούρας που προσπαθεί να βάλει timestamp στις γυναίκες άνω των -ήντα. Στα 56 της δεν είναι «σε απίστευτη φόρμα για την ηλικία της». Είναι σε απίστευτη φόρμα για το μέλλον της. Και όσο τα timelines γεμίζουν με hashtags «aging gracefully», εκείνη εμφανίζεται με πλατινέ vague, κόκκινο κραγιόν και βλέμμα που μοιάζει να λέει: «Φάτε τη σκόνη μου».
Υπάρχουν στιγμές που μια εικόνα δεν είναι απλώς promo, αλλά statement. Το πρώτο επίσημο trailer για το μιούζικαλ Kiss of the Spider Woman είναι μία από αυτές. Jennifer Lopez, στα 56 της, με πλατινέ retro hair look τύπου Veronica Lake, φρύδια σχεδόν ανύπαρκτα, κόκκινο κραγιόν που θυμίζει εποχές που ο κινηματογράφος ήταν υπόθεση μεγάλων πράξεων και ακόμα μεγαλύτερων σκιών. Μια Lopez αγνώριστη, σαν να παίζει με τον χρόνο, σαν να έχει αποφασίσει ότι το επόμενο κεφάλαιο της ζωής της θα είναι πιο θεατρικό από ποτέ.
JLo: «Περίμενα αυτή τη στιγμή όλη μου τη ζωή. Αυτός ο άντρας έκανε το όνειρό μου πραγματικότητα»
«Πότε τα προλαβαίνει όλα;»
Τα προλαβαίνει όλα γιατί, την ώρα που ο κόσμος ασχολείται με το αν έχει νέα σχέση, αν χώρισε, αν ξαναμίλησε με τον Ben Affleck, εκείνη αδιαφορεί και κοιτάει μπροστά. Παράγει. Επανασχεδιάζει τον εαυτό της και μοιράζεται το trailer για το πρώτο της κινηματογραφικό μιούζικαλ.
Το rebranding μιας σταρ που δεν ζητά επιβεβαίωση
Προφανώς και η Lopez στα 56 της δεν προσπαθεί να μοιάσει με εικοσάχρονη. Για την ακρίβεια δεν προσπαθεί να μοιάσει με καμία. Το platinum blonde στην προκειμένη περίπτωση μοιάζει με δήλωση. Είναι το comeback της Jean Harlow μέσα από το σώμα μιας γυναίκας που έμαθε να διαχειρίζεται τη δημοσιότητα σαν να παίζει σκάκι. «Jean Harlow meets Gwen Stefani» διότι στο βλέμμα υπάρχει η γοητεία του Old Hollywood, αλλά και η pop punk αυθάδεια των zeros αλλά η Jenny from the Block είναι πολλά περισσότερα από -εύστοχα ή μη- σχόλια.
Κι αν αναρωτιέσαι πώς γίνεται να χτίζει παράλληλα ταινία, παραγωγή, περιοδεία, προσωπικό brand και να εμφανίζεται πάντα με κάτι καινούριο, η απάντηση είναι απλή: δεν περιμένει ποτέ την «κατάλληλη στιγμή». Την κατασκευάζει. Όσο τα media ψάχνουν αν «πέρασε κρίση στον γάμο», εκείνη βουτάει στα γυρίσματα, κάνει πρόβες, υπογράφει deals. Όταν κάποιοι αναρωτιούνται «πότε προλαβαίνει;», ίσως η σωστή απάντηση είναι: «Δεν κάνει scroll αγάπη μου αλλά σχέδια».
Η αισθητική της μεταμόρφωσης
Ας μιλήσουμε για εικόνες. Το trailer είναι μια ωδή στο πώς η μεταμόρφωση γίνεται αφήγηση. Platinum κύματα τύπου Veronica Lake, λεπτά φρύδια, κόκκινα χείλη –μια γυναίκα που ξέρει να παίζει με το βλέμμα του κοινού, όχι για να το ευχαριστήσει, αλλά για να το εκπαιδεύσει. Η Colleen Atwood (τέσσερα Oscars, από το Chicago ως το Memoirs of a Geisha) υπογράφει κουστούμια που δεν είναι απλώς styling, αλλά δοκίμια εξουσίας. Liquid gold gown. Acid green mini με emerald κολιέ. Φράντζες κοφτές, spiky, σαν να βγήκαν από ασπρόμαυρο frame των ‘20s, αλλά με νεύρο που θυμίζει Winona Ryder στο Beetlejuice.
Η Lopez μοιάζει να συνομιλεί με όλες τις εκδοχές της γυναίκας που φοβήθηκε ο κόσμος: τη μοιραία, την ελεύθερη, τη γυναίκα με θράσος. Δεν είναι σαφώς μια σταρ που αλλάζει μαλλιά αλλά εκείνη που παίζει με την έννοια της ταυτότητας, την κάνει υλικό και την πετάει στο πρόσωπο μιας κοινωνίας που θέλει ακόμα να αριθμεί candles και likes. Και ναι, οι συγκρίσεις με Madonna στον Blond Ambition γύρο δεν είναι τυχαίες. Το platinum ήταν πάντα σύμβολο ρήξης, ποτέ αθωότητας.
Η φιλοσοφία Lopez
«Ήταν μια από τις πιο όμορφες εμπειρίες της ζωής μου, σε μια δύσκολη περίοδο», είπε η Lopez σε δήλωσή της. Και ξέρεις ότι το εννοεί. Γιατί η τέχνη έχει πάντα τον τρόπο να γίνεται θεραπεία για όποιον δεν τη βλέπει σαν content, αλλά σαν νόημα.
Η JLo ίσως τελικά δεν είναι το κλισέ «γυναίκα που τα προλαβαίνει όλα» αλλά το αντίθετο: δεν τα προλαβαίνει όλα, γιατί δεν προσπαθεί να τα προλάβει. Επιλέγει τι αξίζει. Και όταν το επιλέγει, το κάνει απόλυτα. Από το Hustlers ως το This Is Me… Now, κάθε της βήμα είναι ένας συνδυασμός art και business.
Επομένως, η εικόνα της Lopez στο viral trailer δεν είναι απλώς glam αλλά σημείωση στο περιθώριο μιας κουλτούρας που προσπαθεί να βάλει timestamp στις γυναίκες άνω των -ήντα. Στα 56 της δεν είναι «σε απίστευτη φόρμα για την ηλικία της». Είναι σε απίστευτη φόρμα για το μέλλον της. Και όσο τα timelines γεμίζουν με hashtags «aging gracefully», εκείνη εμφανίζεται με πλατινέ vague, κόκκινο κραγιόν και βλέμμα που μοιάζει να λέει: «Φάτε τη σκόνη μου».
Για την ιστορία, το Kiss of the Spider Woman βασίζεται στο μυθιστόρημα του Manuel Puig (1976) και στο βραβευμένο μιούζικαλ του Broadway (1993), με μουσική των Kander & Ebb και βιβλίο του Terrence McNally. Η κινηματογραφική του εκδοχή φέρει την υπογραφή του βραβευμένου με Όσκαρ Bill Condon, ενώ πίσω από την παραγωγή βρίσκεται η Artists Equity του Ben Affleck και του Matt Damon, με την Jennifer Lopez να συμμετέχει ως συμπαραγωγός και πρωταγωνίστρια. Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Sundance και θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες στις 10 Οκτωβρίου.
