Είναι το «Ριφιφί» το ελληνικό Casa De Papel; Ο Σωτήρης Τσαφούλιας δεν συμφωνεί και μάς εξηγεί γιατί
Τι μας είπαν ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης, ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, η Ευαγγελία Μουμούρη, ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος και ο Δήμος Γιγαντάκης για τη νέα σειρά της Cosmote TV «Ριφιφί» και τι αποκάλυψε ο ίδιος ο Σωτήρης Τσαφούλιας.
Η σειρά που θα προβληθεί από την Cosmote TV στο τέλος του 2025, σε σκηνοθεσία του Σωτήρη Τσαφούλια και σε σενάριο του Βασίλη Ρίσβα και Δήμητρας Σακαλή, είναι εμπνευσμένη από το μεγάλο ριφιφί στην Τράπεζα Εργασίας το 1992 στον Νέο Κόσμο. Η τηλεοπτική ιστορία αφορά αυτό το γεγονός, χωρίς να έχει τη μορφή ντοκιμαντέρ και χωρίς να έχουμε μία πιστή απόδοση στα όσα συνέβησαν εκείνη την εποχή. Υπάρχει επίσης και μία δευτερεύουσα ιστορία που παίρνει επίσης αφορμή από ένα αληθινό γεγονός που συνέβη αρκετά χρόνια μετά, αλλά πάλι με αρκετές δόσεις μυθοπλασίας, χωρίς όμως να μας δίδονται προς το παρόν περισσότερα στοιχεία. Αυτό θέλησε να μας το κρατήσει μυστικό ο Σωτήρης Τσαφούλιας.
6 από τους ηθοποιούς που συμμετέχουν στη σειρά και αποτελούν εκείνη την ομάδα κρούσης που οργάνωσε και «εκτέλεσε» το ριφιφί, μας μίλησαν για την πρωτότυπη νέα σειρά των συνολικά έξι επεισοδίων. Βρεθήκαμε στα γυρίσματα που γίνονται αυτές τις ημέρες στην Καλλιθέα, στον χώρο που καταλήγει το μεγάλο τούνελ και ανοίγουν οι θυρίδες με την πολύτιμη λεία.
Τα πρώτα πλάνα από το «Ριφιφί» του Σωτήρη Τσαφούλια: Οι πρωταγωνιστές της νέας crime σειράς
«Δεν είναι το ελληνικό Casa De Papel»
Ονομάστηκε το «ριφιφί» του αιώνα και παραμένει μέχρι σήμερα ένα αστυνομικό μυστήριο που μετατράπηκε και σε νομικό θρίλερ. Οι δράστες διένοιξαν ένα τούνελ 25 μέτρων κάτω από την Τράπεζα Εργασίας στον Νέο Κόσμο και κατάφεραν να μπουν στο θησαυροφυλάκιο και να αφαιρέσουν χρήματα και πολύτιμα αντικείμενα από τις θυρίδες.
Η λεία τους, έφτανε το αστρονομικό ποσό των 5 δισεκατομμυρίων δραχμών. Η συνέχεια, υπήρξε ακόμη πιο περιπετειώδης, καθώς οι 5 κατηγορούμενοι για τη ληστεία (μεταξύ των οποίων και ο υποδιοικητής της Τράπεζας) αφέθηκαν τελικά ελεύθεροι, καθώς η καταγγελία από έναν κρατούμενο των φυλακών Κορυδαλλού που τους ενοχοποιούσε, αναιρέθηκε στη συνέχεια από τον ίδιο. Η υπόθεση μπήκε στο αρχείο λόγω έλλειψης στοιχείων και με διάφορα σενάρια συνομωσίας περί δράσης τρομοκρατικών οργανώσεων.
Στο τηλεοπτικό ριφιφί, έχουμε μία ομάδα που οργανώνει το μεγάλο «χτύπημα» στην Τράπεζα αλλά - και εδώ είναι η μεγάλη διαφοροποίηση - χωρίς να την ενδιαφέρει η λεία. Διαφορετικοί άνθρωποι που έχουν ζήσει βαριές απώλειες ενώνονται, αντιμετωπίζοντας ο καθένας ένα διαφορετικό συναισθηματικό «βάρος».
Έχει δημιουργηθεί ένα από τα καλύτερα καστ που έχουμε δει σε τηλεοπτική σειρά με τους: Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Ευαγγελία Μουμούρη, Πάνο Βλάχο, Προμηθέα Αλειφερόπουλο και Δήμο Γιγαντάκη στους βασικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Ο Σωτήρης Τσαφούλιας μας έδωσε το στίγμα της νέας του σειράς, μετά το Έτερος Εγώ και τις 17 Κλωστές: «Δεν έρχεται το ελληνικό Casa De Papel όπως γράφτηκε, αν και είναι πολύ τιμητικό. Με ιντριγκάρισε το γεγονός πως είναι μία αληθινή ανεξιχνίαστη ιστορία. Η δεύτερη ιστορία επίσης είναι μία ιστορία στην οποία είχα και προσωπική εμπλοκή γιατί είχα γνωρίσει τους ανθρώπους αυτούς. Έχει πολύ ενδιαφέροντα κωμικά στοιχεία η σειρά, έχει και βαριά, δραματικά συναισθηματικά στοιχεία. Η σειρά είναι ανθρωποκεντρική, αυτά που δε ξέρουμε για την ιστορία είναι το ποιοι, το γιατί και το πώς. Σε αυτά τα 3 ερωτήματα μπήκε η μυθοπλασία. Δεν θέλαμε να κάνουμε ένα ντοκιμαντέρ».
Ο σκηνοθέτης αναφέρθηκε και στη δυσκολία που αφορά στην αναπαράσταση και με φυσικά locations για τη δεκαετία του '90 αλλά και στη δημιουργία 3 εξωτερικών γυρισμάτων σε 3 διαφορετικές περιοχές, που εντάσσονται στην ιστορία διάνοιξης του τούνελ. Σε αυτό το σημείο μας έκανε και μία αντιπαραβολή με τα γυρίσματα για τις 17 Κλωστές στα Κύθηρα: «Σε εκείνη την περίπτωση μας βοήθησε πολύ το φυσικό περιβάλλον του νησιού».
Η ιστορία ξεκινά από την Ευαγγελία Μουμούρη και τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη. Θύματα και οι δύο της τράπεζας και με προσωπικές ιδιαίτερες ιστορίες, αποφασίζουν να «χτυπήσουν» το σύστημα και να οργανώσουν το ριφιφί. Θα πρέπει όμως να δημιουργήσουν μία ομάδα που έχει αντίστοιχα βιώματα με εκείνους, για να βοηθήσουν στο να ανοιχτεί το τούνελ που οδηγεί στις θυρίδες.
Ευαγγελία Μουμούρη: «Έχει υπάρξει μία καταστροφή στη ζωή μου λόγω της τράπεζας. Μετά από 10 χρόνια αποφασίζω και ψάχνω να βρω τρόπο να την εκδικηθώ. Ψάχνω να βρω αντίστοιχες ιστορίες με τη δική μου για να κάνουμε αυτό που τελικά κάνουμε με το ριφιφί. Βρίσκω 3 ανθρώπους που έχουν επίσης ιστορίες και εμπλοκή με αυτήν και ενώ είμαι η Όλγα, τους συστήνομαι με διαφορετικό όνομα κάθε φορά. Τους δίνω ένα ραντεβού και τους αποκαλύπτω και το πραγματικό μου όνομα, αλλά και το τι θα κάνουμε. Αναζητούμε άλλα δύο άτομα, για τα οποία να βάζουν το χέρι στους στη φωτιά (σ.σ για να τους εμπιστευτούν) και τους βρίσκουμε».
Η ηθοποιός, έκανε αναφορά και στη δεύτερη ιστορία χωρίς να μας την αποκαλύπτει: «Θα παίξω έναν αληθινό άνθρωπο, ξέρω ποια είναι και δεν είχα τίποτε παραπάνω σε αυτόν τον ρόλο, από το να καταθέσω τη ψυχή μου».
Δήμος Γιγαντάκης: «Εγώ στην ουσία πρότεινα στην Όλγα, τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη για να μπει στην ομάδα για το ριφιφί και τον Μιχάλη (Προμηθέα Αλειφερόπουλο)».
Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης, νεκροθάφτης στο επάγγελμα, εντάσσεται στην ομάδα του ριφιφί και βοηθά στο να γίνει η ληστεία με την κατασκευή του μεγάλου τούνελ: «Η σειρά θα αρέσει πάρα πολύ γιατί έχει συντονισμό και απίστευτη παραγωγή. Νομίζω ότι θα ευαισθητοποιηθούν πάρα πολλοί άνθρωποι από αυτό που θα δουν. Οι χαρακτήρες που φτιάξαμε έχουν κοινωνικό αντίκτυπο. Έχουν «πονέσει» από τις τράπεζες. Και όλοι αυτοί στη σειρά, ενώνονται γιατί θέλουν να πληγεί η τράπεζα. Οι προθέσεις τους δεν είναι να ληστέψουν για τα χρήματα. Πατά σε αλήθειες το σενάριο, δεν κάναμε μόνο μία σειρά δράσης, έχει απίστευτο χιούμορ και τρομερή συγκίνηση».
Χρήστος Χατζηπαναγιώτης: «Χαίρομαι πάρα πολύ που είμαι σε αυτή τη δουλειά, γιατί είναι ένα υπέροχο σενάριο. Είναι και ο Σωτήρης που ξέρει τι θέλει και έχει έναν μαγικό τρόπο να παίρνει αυτό που θέλει. Είναι η ιδανική συνθήκη για έναν ηθοποιό. Τον ρώτησα τον Σωτήρη βέβαια για το που θα γίνουν τα γυρίσματα με τα τούνελ, γιατί είμαι κλειστοφοβικός. Με «έψησε» όμως. Θα δείξει (γελάει)».
Βασίλης Χαραλαμπόπουλος: «Υποδύομαι τον ρόλο του Νίκου, ενός γραφίστα ο οποίος «έχασε» τη γυναίκα και με βασικό πυρήνα την Όλγα, γνωρίζομαι με όλους τους υπόλοιπους. Είναι όλοι αντι - ήρωες σε αυτή τη σειρά και είναι ένα ελληνικό δικό μας θέμα. Δύσκολο ήταν το κομμάτι με το ότι έχουμε να διαχειριστούμε τις απώλειες που έχουν βιώσει οι άνθρωποι αυτοί. Ο κόσμος θα χαρεί να τους δει, γιατί είναι άνθρωποι της διπλανής πόρτας».
Προμηθέας Αλειφερόπουλος: «Το μεγάλο twist σε αυτή την ιστορία είναι πως όλοι λένε πως δεν κάνουν τη ληστεία για τα λεφτά. Αυτό είναι και το νόημα της μυθοπλασίας, αλλιώς θα κάναμε ντοκιμαντέρ. Για αυτό και ασχολούμαστε με τις προσωπικές ιστορίες του κάθε χαρακτήρα, το σκοτάδι και τη ζημιά που έχει «φάει» στη ζωή του ο καθένας και τον έχουν φέρει σε αυτή την κατάσταση. Είναι ευτύχημα όταν έχεις να διηγηθείς μία ιστορία που έχει και την περιπέτεια μέσα της με σκηνές δράσης, αλλά έχεις και σκηνές όπου μπορείς να «ακουμπήσεις» με έναν άλλο ηθοποιό, να συνδεθείς προσωπικά».
Ενώ θα παρακολουθούμε το σχέδιο της Όλγας και της ομάδας της να γίνεται πράξη με το μεγάλο ριφιφί, θα βλέπουμε παράλληλα και τις προσωπικές ιστορίες των ηρώων μας, όπου δε λείπουν οι έρωτες αλλά και οι άνθρωποι που έπαιξαν βασικό ρόλο στις ζωές τους.
Ξέρουμε ήδη το κίνητρο των πράξεών τους, αλλά θα δούμε και το πώς αντιμετωπίζει ο καθένας τους το μεγάλο σχέδιο. Θα δούμε όμως και το τι θα συμβεί μετά, όταν το ριφιφί θα γίνει πρωτοσέλιδο και μία από τις πιο μυστηριώδεις αστυνομικές ιστορίες της δεκαετίας του '90. Πώς θα αντιδράσουν ως ομάδα και ως μονάδες.
Κανείς μας όμως προς το παρόν δεν μπορεί να φανταστεί το τέλος της σειράς, γιατί θα εξαρτηθεί από τη νέα ιστορία που θα μπει εμβόλιμα και θα αφορά επίσης πραγματικό γεγονός. Ο Σωτήρης Τσαφούλιας άλλωστε δεν μας έχει συνηθίσει σε φινάλε που αποτελούν τηλεοπτικά πυροτεχνήματα και απλά «κορυφώνουν» μία τηλεοπτική πλοκή. Υπάρχει πάντα ένα κοινωνικό και συχνά διαχρονικό κοινωνικό αποτύπωμα.
Από όλες τις απόψεις, αυτή η σειρά είναι διαφορετική στο σύνολό της. Και μία σειρά που όπως μας είπαν οι συντελεστές της στο τέλος, μπορεί να σταθεί και σε τηλεοπτικές πλατφόρμες του εξωτερικού.
