Πώς κατάφερε η σειρά για τον Άγιο Παΐσιο να ξεχωρίσει και να νικήσει σε 2 σημεία, όλες τις άλλες;
Ο Προκόπης Αγαθοκλέους κάνει τον δυσκολότερο τηλεοπτικό ρόλο της χρονιάς και έδωσε με το ταλέντο του άλλη μορφή στον Άγιο Παΐσιο από τα Φάρασα στον Ουρανό.
Είναι από τις λίγες φορές που φέτος ευτυχήσαμε να δούμε μία τηλεοπτική παραγωγή που είναι αντάξια μεγάλων παραγωγών του εξωτερικού. Δεν είναι καθόλου τυχαία η επιτυχία της σειράς «Άγιος Παΐσιος από τα Φάρασα στον Ουρανό». Σε επίπεδο τηλεθέασης, σε επίπεδο αισθητικής και αποδοχής του κοινού.
Και είναι από τις φορές που και η καλλιτεχνική αξία μίας σειράς επιβραβεύεται. Ποιος είπε ότι το εμπορικό είναι και «φθηνό»; Αυτή τη στιγμή η σειρά κατάφερε κάτι που άλλες δεν το έχουν καταφέρει τη φετινή τηλεοπτική σεζόν.
Η ζωή του Προκόπη Αγαθοκλέους άλλαξε μετά τον «Άγιο Παΐσιο»: Η πρεμιέρα της σειράς και τα δάκρυα του
Το μοναδικό ρεκόρ στην τηλεθέαση και όσα κάνουν αυτή τη σειρά τη μεγάλη έκπληξη της σεζόν
Μία ματιά μόνο στην τηλεθέαση των καθημερινών σειρών της μυθοπλασίας στη βραδινή ζώνη, είναι ενδεικτική για το τι συμβαίνει φέτος με την αποδοχή του κοινού.
Τουλάχιστον στο δυναμικό κοινό οι διαφορές είναι πολύ μικρές και συνήθως κυμαίνονται στο 1%. Χθες για παράδειγμα, με εξαίρεση το MasterChef που πήρε την πρωτιά με διαφορά επίσης κατά 1%, στο δυναμικό κοινό, ο Άγιος Έρωτας έκανε 14,8% μέσο όρο, το Grand Hotel 13,8%, τα Παιχνίδια Εκδίκησης 14,3% και ο Τιμωρός 13,4%.
Καμία από τις σειρές, καθημερινές ή εβδομαδιαίες δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει φέτος το όριο του 20% στο δυναμικό κοινό που είναι και το ζητούμενο εμπορικά και είναι διαρκώς μεταβαλλόμενο καθώς προτιμά τις πλατφόρμες.
Ο Άγιος Παΐσιος από τα Φάρασα στον Ουρανό την περασμένη Παρασκευή, όχι μόνο κέρδισε την πρώτη θέση στο γενικό σύνολο με το αξιοσημείωτο 22,5% αλλά έφτασε και στο 19,8% στο δυναμικό κοινό. Συνολικά 1.561.000 εκατομμύρια τηλεθεατές, παροκολούθησαν το συγκεκριμένο επεισόδιο.
Σε κάποιες κατηγορίες του γυναικείου κοινού, ξεπέρασε και το 30%. Άρα και πρακτικά, κατάφερε αυτό που δεν κατάφεραν φέτος όλες οι άλλες σειρές. Και ξεχώρισε και νίκησε τους αντιπάλους. Κέρδισε σε 2 σημεία. Στην τηλεθέαση και στην ποιότητα.
Η σειρά πραγματεύεται ένα δύσκολο θέμα, με τη ζωή της εμβληματικής μορφής της Ορθοδοξίας που εν ζωή πολεμήθηκε και αμφισβητήθηκε.
Ο Προκόπης Αγαθοκλέους που υποδύεται τον Άγιο Παΐσιο, λειτούργησε σε αυτόν τον ρόλο βαδίζοντας κυριολεκτικά στην κόψη του ξυραφιού, αλλά κατάφερε να του δώσει, χωρίς υπερβολές και ακρότητες, τη διάσταση που του αρμόζει. Τον μελέτησε πολύ για να μας τον χαρίσει στη συνέχεια λιτά.
Η εξαιρετική φωτογραφία της σειράς από τον Κώστα Τριανταφύλλου μας θύμισε κινηματογράφο, η προσωποκεντρική σκηνοθεσία του Στάμου Τσάμη απογείωσε το θέμα της σειράς και τα γυρίσματα (στο μεγαλύτερο μέρος τους) στην Κόνιτσα και την Ήπειρο, δεν θύμισαν απλά την εποχή που διαδραματίζεται ο βίος του Αγίου, αλλά ήταν ρεαλιστική απεικόνιση. Πολύ σημαντικός ήταν ο ρόλος της σκηνογράφου Μαρίας Καραθάνου σε αυτό.
Το σενάριο, που είναι και η βάση και το κύριο συστατικό επιτυχίας όλων των σειρών μυθοπλασίας, δημιουργήθηκε από τον Γιώργο Τσιάκκα, μετά από έρευνα που κράτησε 5 χρόνια, με προσοχή στη λεπτομέρεια και έτσι δημιουργήθηκαν αντίστοιχα οι διάλογοι των χαρακτήρων που είναι ουσιαστικοί. Και μία πλοκή που δεν είναι αφαιρετική ή διπλής ανάγνωσης.
Τα μηνύματα που περνούν στο κοινό μέσω του τηλεοπτικού λόγου, είναι ουσιώδη και πολύ σημαντικά.
Έγινε επίσης μία πολύ προσεκτική και πολύ πετυχημένη τελικά επιλογή των ηθοποιών είτε στους πρωταγωνιστικούς, είτε στους δεύτερους ρόλους. Δεν είναι μόνο ο Προκόπης Αγαθοκλέους, είναι και όλοι οι υπόλοιποι δίπλα του που έχουν οδηγήσει στην επιτυχία αυτή τη σειρά.
Ο δεύτερος και τελευταίος κύκλος της σειράς, θα ολοκληρωθεί σε τέσσερα επεισόδια από την προσεχή Παρασκευή. Και θα φτάσουμε μέχρι το τέλος του βίου του Αγίου Παΐσιου.
