Οι πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικοί προορισμοί για το καλοκαίρι του 2025, βάσει booking
Το καλοκαίρι του 2025 διαμορφώνεται ως μια μεγάλη ταξιδιωτική σεζόν, με σχεδόν τους μισούς (48%) ταξιδιώτες να σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα για τα επερχόμενα ταξίδια τους σε σχέση με το 2024.
Τα ταξίδια παραμένουν μια σταθερή αξία για όλους μας και καθώς οι εποχές αλλάζουν και είμαστε επίσημα πια στο καλοκαίρι, ο ενθουσιασμός για εξερευνήσεις συνεχίζεται.
Τα travel trends για το καλοκαίρι 2025
Η πλατφόρμα ταξιδιών Booking.com σε πρόσφατη έρευνά της αποκάλυψε ότι το φετινό καλοκαίρι διαμορφώνεται με μεγάλα ταξιδιωτικά σχέδια, μακρύτερα ταξίδια και σημαντικές αποδράσεις.
Τι δείχνουν τα στοιχεία:
Το 77% των ταξιδιωτών αναψυχής σε όλο τον κόσμο είναι ενθουσιασμένοι με την προοπτική να εξερευνήσουν τον κόσμο τους επόμενους μήνες.
Σχεδόν οι μισοί (48%) αναμένουν να ξοδέψουν περισσότερα για ταξίδια σε σχέση με το 2024.*
Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί παγκοσμίως για το καλοκαίρι του 20251
- Χουργκάντα,Αίγυπτος
- Σαρμ Ελ Σέιχ, Αίγυπτος
- Τόκιο, Ιαπωνία
- Ντουμπάι, ΗΑΕ
- Μπανγκόκ, Ταϊλάνδη
- Αλικάντε, Ισπανία
- Νίκαια, Γαλλία
- Μαλάγα, Ισπανία
- Ρίμινι, Ιταλία
- Ντουμπρόβνικ, Κροατία
Πού θα πάνε οι οικογένειες
Με το 53% των γονιών να θέτουν τα ταξίδια ως κορυφαία προτεραιότητα για το έτος, οι οικογενειακές διακοπές αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο αυτό το καλοκαίρι.
Οι σημερινές οικογένειες αναζητούν κάτι περισσότερο από ήλιο και χαλάρωση: το 85% των γονέων δηλώνει ότι αναζητά ταξίδια που θα εκθέσουν τα παιδιά τους σε μια ποικιλία πολιτισμών και εμπειριών.*
Είτε αυτό σημαίνει εξερεύνηση αρχαίων ναών και φουτουριστικής τεχνολογίας στο Τόκιο είτε απόλαυση της ζωντανής γαστρονομικής σκηνής της Αλικάντε, οι οικογένειες αναζητούν ταξίδια που θα εμπνεύσουν την περιέργεια και θα δημιουργήσουν δεσμούς.
Ο τρόπος με τον οποίο οργανώνονται αυτά τα ταξίδια γίνεται επίσης ευκολότερος και πιο έξυπνος, χάρη στην τεχνολογία. Οι οικογένειες πρωτοπορούν στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για την απλοποίηση του σχεδιασμού των ταξιδιών, με το 85% να δηλώνει επίσης ότι τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης καθιστούν τη διαδικασία ταχύτερη και πιο αποτελεσματική, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο τύπο ταξιδιώτη.*
Οι πιο δημοφιλείς καλοκαιρινοί προορισμοί για οικογένειες
- Χουργκάντα, Αίγυπτος
- Παρίσι, Γαλλία
- Ντουμπάι, ΗΑΕ
- Τόκιο, Ιαπωνία
- Αλικάντε, Ισπανία
Ναι στα ομαδικά ταξίδια
Τα ομαδικά ταξίδια κερδίζουν έδαφος αυτό το καλοκαίρι, με 1 στους 5 ταξιδιώτες παγκοσμίως να προγραμματίζει ταξίδια με φίλους.* Στην κορυφή αυτής της τάσης βρίσκεται η Gen Z, με το 33% να επιλέγει ομαδικές αποδράσεις. Αυτοί οι νεότεροι ταξιδιώτες αναζητούν εμπειρίες που συνδυάζουν την κοινωνική σύνδεση με τη φύση, καθώς το 36% δίνει προτεραιότητα σε δραστηριότητες όπως η παρατήρηση των άστρων και οι υπαίθριες περιπέτειες. Αυτό συνάδει με μια ευρύτερη τάση, όπου το 48% των ταξιδιωτών παγκοσμίως εκφράζει την επιθυμία να εξερευνήσει φυσικά τοπία όπως λίμνες, βουνά και εθνικά πάρκα.
Οι πιο δημοφιλείς καλοκαιρινοί προορισμοί για ομάδες
- Αγία Νάπα, Κύπρος
- Αλικάντε, Ισπανία
- Αλμπουφέιρα, Πορτογαλία
- Παρίσι, Γαλλία
- Μαρακές, Μαρόκο
Mόνο για Ζευγάρια
Το 2025, τα ζευγάρια εκτιμούν όλο και περισσότερο τις αξέχαστες εμπειρίες σε σχέση με τα υλικά δώρα.
Μια σημαντική πλειοψηφία κάθε γενιάς — το 73% των millennials, το 74% της Gen Z και το 69% των boomers — προτιμά τα ταξίδια ως δώρο αντί για υλικά δώρα.*
Αυτή η αλλαγή συνάδει με το 45% των ταξιδιωτών που σχεδιάζουν να κάνουν ένα ταξίδι με τον σύντροφό τους φέτος.**
Για όσους σκέφτονται δημοφιλείς προορισμούς όπως το Μιλάνο και το Αλικάντε, αλλά και πιο ιδιαίτερες επιλογές όπως η Τεργέστη και η Βιγιατζόγια και τα δύο περιλαμβάνονται στους προορισμούς που θα είναι στη μόδα το 2025 βάσει Booking- προσφέρουν πλούσιες πολιτιστικές εμπειρίες και γραφικά τοπία, καθιστώντας τα ιδανικά συμπληρώματα για ένα ρομαντικό ταξίδι.
Οι κορυφαίοι προορισμοί για ζευγάρια που θα είναι στη μόδα το καλοκαίρι
- Σαρμ Ελ Σέιχ, Αίγυπτος
- Τόκιο, Ιαπωνία
- Μιλάνο, Ιταλία
- Ντουμπάι, ΗΑΕ
- Αλικάντε, Ισπανία
Τρόποι εναλλακτικής διαμονής
Οι εναλλακτικές διαμονές γνωρίζουν ραγδαία άνοδο στη δημοτικότητα, με αύξηση 10% στις αναζητήσεις σε σύγκριση με το περασμένο καλοκαίρι, γιαυτό και στην πλατφόρμα αναζήτησης υπάρχουν τουλάχιστον 8,1 εκατομμύρια καταχωρήσεις σε σπίτια, διαμερίσματα και άλλα μοναδικά μέρη για διαμονή, όπως σκάφη, δεντρόσπιτα, εξοχικές κατοικίες και μπανγκαλόου μπροστά στη θάλασσα.
Ενώ τα διαμερίσματα και οι ξενώνες παραμένουν οι κορυφαίες εναλλακτικές επιλογές διαμονής αυτό το καλοκαίρι, προσφέροντας άνεση, ευκολία και τοπική γοητεία, οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο άλλες επιλογές.
Οι δημοφιλείς τύποι καταλυμάτων ποικίλλουν ανάλογα με την ομάδα των ταξιδιωτών:
- Οι ομαδικοί ταξιδιώτες δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα ριάντ και τις εξοχικές κατοικίες, με αύξηση των αναζητήσεων κατά 16% και 12% αντίστοιχα.
- Οι οικογένειες προτιμούν τις βίλες και το κάμπινγκ, με αύξηση 19% και 16%.
- Τα ζευγάρια προτιμούν τα καταλύματα με σκηνές και τα σαλέ, τα οποία σημείωσαν αύξηση 16% και 13%.
- Οι εναλλακτικές διαμονές συνεχίζουν να είναι δημοφιλείς στους ταξιδιώτες, με αύξηση 10% στις αναζητήσεις για μοναδικά καταλύματα σε σύγκριση με το περασμένο καλοκαίρι. Φέτος, οι ταξιδιώτες αναζητούν περισσότερο χώρο, άνεση και αυθεντικότητα — οι βίλες και οι εξοχικές κατοικίες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή.
1 Δημοφιλείς προορισμοί που προέκυψαν από αναζητήσεις καταλυμάτων για ημερομηνίες μεταξύ 15 Φεβρουαρίου 2025 και 15 Απριλίου 2025 με ημερομηνίες check-in από 1 Ιουνίου 2025 έως 31 Αυγούστου 2025, σε σύγκριση με τις ημερομηνίες αναζήτησης από 15 Φεβρουαρίου 2024 έως 15 Απριλίου 2024 με ημερομηνίες check-in από 1 Ιουνίου 2024 έως 31 Αυγούστου 2024
*Η έρευνα «Travel Trends 2025» ανατέθηκε από την Booking.com και διεξήχθη ανεξάρτητα σε ένα δείγμα ενηλίκων που είχαν πραγματοποιήσει ταξίδι αναψυχής τους τελευταίους 12 μήνες με διανυκτέρευση και σχεδιάζουν να ταξιδέψουν το 2025.
** Έρευνα «Travel Predictions 2025» που ανατέθηκε από την Booking.com και διεξήχθη σε δείγμα ενηλίκων που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς ή ψυχαγωγικούς λόγους τους επόμενους 12-24 μήνες.
