Τι φταίει που η Κλαυδία και η «Αστερομάτα» είναι στην 18η θέση των στοιχημάτων της Eurovision;

Τρεις βδομάδες πριν την Eurovision και τα προγνωστικά για την ελληνική συμμετοχή δεν είναι καθόλου καλά. Τι συνέβη και το τραγούδι που έκανε ακόμα και κάποιους να κλάψουν ίσως δεν βρεθεί στον τελικό στις 17 Μαΐου;
Το Πάσχα τελείωσε και πάντα μετά από αυτή τη γιορτή τι έρχεται; Mα φυσικά η περίοδος της Eurovision!
Είμαστε μόλις τρεις βδομάδες μακριά από το να δούμε ποιος θα είναι ο νικητής του 69ου διαγωνισμού μουσικής που θα διεξαχθεί στην Βασιλεία της Ελβετίας από τις 13 μέχρι τις 17 Μαΐου και οι φανατικοί του θεσμού ήδη έχουν δείξει μέσα από χιουμοριστικά βίντεό τους στα social media πως εκείνες τις μέρες θα «απουσιάζουν» από κοινωνικές υποχρεώσεις και ο λόγος θα είναι ο αγαπημένος μουσικός θεσμός.
Κλαυδία: Η αλήθεια για την αλλαγή στον στίχο της «Αστερομάτας» και η απάντηση στα αρνητικά σχόλια
Ας δούμε όμως τι συμβαίνει με την συμμετοχή της Ελλάδας.
Το βράδυ της Πέμπτης 30 Ιανουαρίου στον εθνικό μας τελικό, η Κλαυδία με την «Αστερομάτα» της κατάφεραν να πάρουν το εισιτήριο για την Eurovision. Για δεύτερη συνεχόμενη φορά ένα τραγούδι με ελληνικό στίχο θα ακουστεί σε όλο τον κόσμο.
Η «Αστερομάτα» από τη στιγμή που είχαν ανακοινωθεί οι 12 συμμετοχές του τελικού, είχε κερδίσει το κοινό. Ιδιαίτερα στα social media, πολλοί ήταν αυτοί που αποθέωναν το συγκεκριμένο τραγούδι και το ήθελαν για την εκπροσώπηση της χώρας μας. Δεν έλειψαν μάλιστα, και βίντεο με reactions στο πρώτο άκουσμά του που κάποιοι δάκρυσαν - ακόμα και ένας YouTuber από την Τουρκία.
Στο «Pop Too» η Σάττι απαντάει στα σχόλια για το «σχεδόν 40 χωρίς παιδί» και δηλώνει Mother των fans
Η «Αστερομάτα» μιλάει για ξεριζωμό, μιλάει για αποχωρισμό, μιλάει στις καρδιές είτε είσαι Έλληνας είτε όχι και με την εξαιρετική φωνή της μόλις 22 χρονών Κλαυδίας, για πολλούς η συμμετοχή μας ήταν δεδομένο πως θα βρεθεί στο τοπ 10 του διαγωνισμού.
Οι εικόνες μάλιστα, του βιντεοκλίπ του τραγουδιού αποδίδουν με τον καλύτερο τρόπο όλα τα παραπάνω, ενώ μάς έχουν προδιαθέσει και για μια δυνατή και αν μη τι άλλο συγκινητική παρουσία στην Βασιλεία.
Και η αλήθεια είναι, πως όταν ανακοινώθηκε η συμμετοχή της Ελλάδας τα στοιχήματα μάς είχαν στην 10-11η θέση.
Τι συνέβη όμως, και κινδυνεύει να βρεθεί ακόμα και εκτός τελικού;
Αυτό πλέον, δεν ισχύει και η Κλαυδία φαίνεται πως θα ζοριστεί για να περάσει ακόμα και στον τελικό.
Τα στοιχήματα αυτή τη στιγμή που γράφεται το κείμενο δίνουν την Ελλάδα στην 18η θέση, ενώ για όσους τα παρακολουθούσαμε καθ' όλη τη διάρκεια αυτών των μηνών, οι θέσεις που φιγουράριζε η Ελλάδα ήταν από την 16η μέχρι την 19η.
«Μην ακούς κανέναν» λέει η Καλομοίρα στην Klavdia: Τα δάκρυα και το παράπονο για τη Eurovision
.jpg?t=kZELqQm3HUtS5oBY8ixBtg)
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Σύμφωνα με τα προγνωστικά η ελληνική συμμετοχή προβλέπεται να περάσει 10η από τον Β' Ημιτελικό στον οποίο διαγωνίζεται - μια πολύ οριακή θέση αν σκεφτούμε ότι μόνο 10 χώρες θα περάσουν από τις 15 της βραδιάς.
Τι φταίει όμως, που ένα τραγούδι που συγκίνησε τον κόσμο -Έλληνες και ξένους- κι έγινε viral ξαφνικά δεν «ακούγεται» πουθενά;
Ο μοναδικός λόγος που μπορούμε να το αποδώσουμε ίσως είναι η εξωστρέφεια της ελληνικής συμμετοχής που δεν ήταν αυτή που θα περιμέναμε.
Ναι η Κλαυδία έχει συμμετάσχει σε κάθε απαραίτητο ποστ του επίσημου λογαριασμού της Eurovision για να την γνωρίσουν οι Eurofans, αλλά αυτό ήταν κάτι απαραίτητο που θα έπρεπε να γίνει απ' όλους τους διαγωνιζόμενους.
Αντίστοιχα έχει κάνει βίντεο για τον ελληνικό λογαριασμό της Euorvision στα social media, που αφορούν τις γνώσεις της για τον διαγωνισμό ή απορίες που μπορεί να έχουν οι Έλληνες Eurofans.
Είναι αυτό όμως, αρκετό; Φαίνεται πως όχι.
Η Κλαυδία δεν έδωσε το παρών σε κανένα από τα Pre - Eurovision πάρτι που γίνονται σε διάφορες χώρες (Μαδρίτη, Λονδίνο, Ολλανδία), στα οποία -μάντεψε- οι εκπρόσωποι των χωρών που φιγουράρουν στις 10 πρώτες θέσεις στα στοιχήματα έδωσαν το παρών.
Για την ακρίβεια όχι απλά το έδωσαν, αλλά πολλοί ξένοι Eurofans τους αποκαλούσαν και «Class of 2025».
Fun βίντεο, οι Kaj από τη Σουηδία -που τα στοιχήματα τους θέλουν νικητές- να χοροπηδούν στις bouncing balls μαζί με την Miriana Conte της Μάλτας και γενικότερα ένα feed ιδίως στο TikTok γεμάτο με τους εκπροσώπους των άλλων χωρών και όχι της Ελλάδας.
Μέχρι και η Sirusho, η εκπρόσωπος της Αρμενίας το 2008 εμφανίστηκε σε ένα από αυτά.
Μιλώντας για τα πάρτι η Κλαυδία στην εκπομπή του Γρηγόρη Αρναούτογλου είχε αναφέρει πως δεν είναι υποχρεωτικά.
Αυτό είναι σωστό.
Ωστόσο, σε μια εποχή που τα social media κυριαρχούν το να μην εμφανίζεται σε κανένα από αυτά τα fun βίντεο η Ελλάδα, ίσως είναι και ο λόγος που η συμμετοχή μας έχει κάπως ξεχαστεί.
Ας το σκεφτούμε απλά, όσο πιο πολλές φορές ακούει κανείς ένα τραγούδι στο ραδιόφωνο τόσο πιο πολύ το γνωρίζει και του αρέσει και μαθαίνει και τους στίχους. Μπορεί κανείς να φανταστεί τι γίνεται όταν συνεχώς στα social media βλέπεις το ίδιο βίντεο, το ίδιο χορευτικό που γίνεται και trend, τα ίδια πρόσωπα.
Τα ξέρεις, τους ξέρεις και αυτούς θα ψηφίσεις.
Και η Μαρίνα Σάττι δεν είχε δώσει το παρών σε κάποιο από τα Pre - Eurovision πάρτι, όμως είχε άλλη ενεργητικότητα στα δικά της social media.
Για να μην προδικάζουμε πάντως, κανένα αποτέλεσμα, τόσο στους ημιτελικούς όσο και στον τελικό ο νικητής θα βγει από την ψηφοφορία του κοινού, αλλά και από την ψηφοφορία των κριτικών επιτροπών. Οπότε τα δεδομένα μπορεί να ανατραπούν.
Άλλωστε, δεν έχουμε δει τη σκηνική παρουσία που θα έχει κάθε χώρα - ούτε η Ελλάδα. Να θυμηθούμε πως η Ελένη Φουρέιρα βρισκόταν στις αντίστοιχες θέσεις με την Κλαυδία το 2018 και μετά την πρώτη πρόβα η Κύπρος εκτοξεύθηκε προς τα πάνω και τελικά βγήκε 2η μετά το Ισραήλ.