5 τρόποι που θα σου επιτρέψουν να αφιερώνεις λιγότερο χρόνο κοιτάζοντας μια οθόνη

2 SHARES

Κι όμως, μπορούμε να αποτοξινωθούμε από την οθόνη μας!

Δεν είναι μυστικό ότι η τεχνολογία έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, ειδικά τον τελευταίο χρόνο όπου η πανδημία έχει κάνει όλο τον κόσμο σε παγκόσμιο επίπεδο να είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους. Ο μόνος τρόπος λοιπόν για να επικοινωνούμε μεταξύ μας, να εργαζόμαστε και να ενημερωνόμαστε είναι οι οθόνες μας. Tablet, τηλεόραση, κινητά, όλες οι συσκευές έχουν κληθεί να μας βγάζουν συνεχώς από τον μικρόκοσμό μας!

Χρησιμοποιούμε τις συσκευές μας για να μείνουμε συνδεδεμένοι με φίλους και συγγενείς, για να εκπαιδεύσουμε και να εκπαιδευτούμε, για να ψυχαγωγηθούμε (κι εμείς και τα παιδιά μας) αλλά και για να βγάλουμε τα προς το ζην.  Αλλά οι ατελείωτες εικονικές αλληλεπιδράσεις έχουν οδηγήσει στο λεγόμενο Zoom Fatigue, σύμφωνα με τους επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ.

Για να αποφευχθεί η ψηφιακή εξουθένωση, οι εταιρείες τεχνολογίας προσπαθούν τώρα να σχεδιάσουν τεχνολογικές λύσεις για να ενθαρρύνουν την παραγωγικότητα και τη δημιουργικότητά μας αλλά και να μας επιτρέψουν να αφιερώνουμε λιγότερο χρόνο κοιτάζοντας μια οθόνη.

Πώς; Παρακάτω έχουμε 5 τρόπους που θα μας βοηθήσουν να το πετύχουμε:

1. Κάνοντας διαλλείματα.

Η Microsoft εισήγαγε ένα νέο εργαλείο στο Outlook που ενθαρρύνει τους ανθρώπους να κάνουν συντομότερες συναντήσεις με πολλά διαλείμματα. Το εργαλείο δημιουργήθηκε ως απάντηση στην έρευνα της Microsoft, η οποία διαπίστωσε ότι οι εικονικές συναντήσεις back-to-back μπορούν να κάνουν τους ανθρώπους να αγχωθούν και να αποσπάσουν την προσοχή τους. 

othoni4

2.Βάζοντας όρια.

«Εάν είμαστε προσεκτικοί για τη συμπεριφορά μας και καθορίσουμε σαφή όρια και χρονοδιαγράμματα, μπορούμε να επιλέξουμε να λειτουργήσει η τεχνολογία υπερ μας», λέει η Naz Beheshti, πρώην βοηθός του συνιδρυτή της Apple, Steve Jobs. Στο νέο της βιβλίο, υπογραμμίζει τη σημασία της οριοθέτησης, ένα μάθημα που έμαθε από τον κ. Jobs για να ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα. «Την επόμενη φορά που θα έχετε ένα κενό χρόνου στην ημέρα σας, αποφύγετε να τον γεμίσετε», λέει στο βιβλίο της. «Αντισταθείτε στο να πάρετε το τηλέφωνό σας ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές, οι οποίες θα μπορούσαν να σας διασκεδάσουν προσωρινά».

3. Επιτρέποντας να πούμε stop.

Η Apple και η Google προσπάθησαν και οι δύο να ενδυναμώσουν τους χρήστες smartphones, με τη λειτουργία Screen Time της Apple και το εργαλείο Digital Wellbeing του Android. Με αυτές τις λειτουργίες μπορεί κανείς να ορίσει ημερήσια όρια και χρονικά πλαίσια και να προσαρμόσει τις ειδοποιήσεις του.  Χωρίς ειδοποιήσεις, ακόμη και η παρουσία ενός τηλεφώνου μπορεί να μειώσει την ικανότητά σoυ να συγκεντρωθείς, σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Σικάγο.

4. Κάνοντας ψηφιακή αποτοξίνωση.

Για όσους δεν έχουν τη θέληση να απενεργοποιήσουν τις ειδοποιήσεις, υπάρχουν λύσεις. Το Light Phone είναι ένα απλό κινητό τηλέφωνο, το οποίο στοχεύει στην εξάλειψη των περισπασμών που προκαλούνται από τα smartphones. Έχει πολύ βασικές δυνατότητες και δεν επιτρέπει να περιηγηθείς στο διαδίκτυο, να δεις email, ειδήσεις ή διαφημίσεις.

5. Κάνοντας παύση ειδοποιήσεων την ώρα που εργάζεσαι.

Το να δουλεύουμε χωρίς περισπασμούς από mails, ειδοποιήσεις κλπ είναι κάτι που μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητά μας. Βέβαια υπάρχει ένα λεπτό ζήτημα σε όλο αυτό καθώς αν απομονωθείς από τις ειδοποιήσεις της καθημερινότητας, ίσως έχει αντίκτυπο στη δουλειά σου. Επομένως αυτές οι περίοδοι πρέπει να χρησιμοποιούνται με σύνεση και οι ειδοποιήσεις να απενεργοποιούνται κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων. Ωστόσο, παρόλο που αυτό μπορεί να είναι πιο παραγωγικό, τέτοια πρότυπα εργασίας μπορεί να μην είναι κατάλληλα για όλους. 

2 SHARES
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ