Στην Κίνα συντρόφισσες, στην Kίνα

Στην Κίνα συντρόφισσες, στην Kίνα

Σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια η Κίνα θα είναι και επίσημα η νέα πολυέξοδη «ερωμένη» των πιο ακριβών και luxurious fashion labels.

Δεν το έβγαλα από το μυαλό μου. Η διευθύντρια της Vogue China έχει ήδη κλείσει τόσες πολλές έντυπες διαφημίσεις από οίκους και εταιρείες μόδας, που το νέο τεύχος της είναι ασήκωτο σε βάρος και σκέφτεται, μάλιστα, στο προσεχές μέλλον να το «σπάει» σε δύο έντυπα κάθε μήνα, ώστε να χωρέσουν όλες οι διαφημίσεις, χωρίς να αναγκάζεται να περικόπτει σελίδες, αλλά και εκατομμύρια σε εισπράξεις.

Και μπορεί οι γυναίκες στην Κίνα να μην κερδίζουν ακόμη τα ίδια χρήματα με τους άνδρες συναδέλφους τους, αλλά μία νέα στατιστική έδειξε ότι το 45% των Κινέζων ανδρών θεωρούν απαραίτητο, όχι μόνο να αγοράζουν στην γυναίκα τους τσάντες –τα έσοδα μόνο στην Κίνα είναι 1.200.000.000 ευρώ ετησίως από designer bags- αλλά να τις κρατάνε δημόσια οι ίδιοι, αν τους ζητηθεί, ως ένδειξη αφοσίωσης και λατρείας στη γυναίκα που αγαπούν, όταν αυτές τους το ζητήσουν. Chic!

Συμπληρωματικά, να πούμε ότι ήδη ο οίκος Ηermes παρουσίασε μία νέα σειρά αποκλειστικά και μόνο για την κινέζικη αγορά με την επωνυμία Shang Xia. Το μεγαθήριο Louis Vouitton έχει «φορτσάρει» σε promotion και δημιουργία νέων καταστημάτων, αλλά πρωτοπόρος, ειδικά μετά το πρόσφατο μεγαλειώδες υπέροχο show στο Πεκίνο, φαίνεται να είναι ο βρετανικός οίκος Βurberry που ετοιμάζεται να ανοίξει κάπου στα σαράντα τρία νέα καταστήματα μόνο στην Κίνα για να καλύψει την, ολοένα και περισσότερο, αυξανόμενη ζήτηση.

Το άρθρο αυτό έχει δύο ερμηνείες για αυτό και σας ενημερώνω με τόση λεπτομέρεια.

Πρώτον κάνετε την καρδιά σας πέτρα και αφήνετε το όνειρο για τον ψηλό μελαχρινό πρίγκιπα που θα σας «μαγέψει» για να ζήσετε μαζί του «happily ever after», παντρεμένη και με πολλά κουτσούβελα που ιδανικά θα βαφτίζατε με Burberry .Δεύτερον ακολουθήστε το μέλλον -δεν έχετε άλλη επιλογή- και βρίσκετε έναν Κινέζο –κι ας μην είναι και πρώτο μπόι- εκατομυριούχο που μετά από ρομαντικές διακοπές στο Πεκίνο τον παντρεύεστε σε χρόνο μηδέν και αποκτάτε πρόσβαση στα πιο υπέροχα, πανάκριβα και συγκλονιστικά ρούχα και αξεσουάρ που είχατε ονειρευτεί. Το μωρό σας φυσικά και θα το βαφτίσετε με Givenchy couture, είτε είναι αγοράκι είτε είναι κοριτσάκι (μην διευκρινίζουμε τα αυτονόητα).

Έτσι όχι μόνο φαίνεται ότι βλέπετε μπροστά, αλλά σε ένα συνολικό πληθυσμό 1.500.000.000 Κινέζων, όπου οι άνδρες καταλαμβάνουν το 45%, το ρητό «δεν υπάρχουν πια άντρες» πάει περίπατο. Μπορεί τώρα να σας ακούγονται «κινέζικα», αλλά μέχρι το τέλος της δεκαετίας μας βλέπω να μετοικίζουμε εκεί για να δουλέψουμε στην καλύτερη περίπτωση, στα χωράφια τους και μόνο.

Αλλιώς θα περιμένουμε και τη δική τους, αναπόφευκτη οικονομική κατάρρευση -το πρόσφατο παράδειγμα της Ιαπωνίας δεν φαίνεται να δίδαξε το μάθημα του μέτρου- για να βιώσουμε και πάλι την πίεση και την απαξίωση των ανθρωπίνων αξιών στο κυνήγι για δανεικό νεοπλουτίστικο glamour. Εμείς οι Έλληνες, άλλωστε, ακόμη δεν μπορούμε να πάψουμε να μουρμουράμε «στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα».