Μπορεί το καθημερινό ντύσιμο να γίνει μία επαναστατική πράξη; Ένας ιστορικός Οίκος μόδας λέει «ναι»
Η Trussardi επιστρέφει δυναμικά στο ελληνικό κοινό μέσα από μινιμαλιστικές γραμμές που αποτελούν τον ορισμό του quiet luxury.
Σε μια εποχή που η μόδα δοξάζει τα logos και τα meta-quotes, η Trussardi επιλέγει να επιστρέψει στην «ησυχία» με το πιο αφοπλιστικά, stylish τρόπο. Με τη νέα συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας ’25, ο ιταλικός οίκος δεν παρουσιάζει απλώς ρούχα, αλλά μια στάση ζωής που αντιστέκεται στο εφήμερο, επιστρέφοντας στις ρίζες της δεξιοτεχνίας, στην ουσία της ταυτότητας στο ντύσιμο και στην αξία του καθημερινού ρούχου που σε συντροφεύει για μια ζωή. Στον κόσμο της Trussardi, το «everyday look» δεν είναι ρουτίνα. Είναι επανάσταση.
Από το 1911 στο Μπέργκαμο, όταν ο Dante Trussardi ίδρυσε την εταιρεία ως εργαστήριο δερμάτινων γαντιών, μέχρι σήμερα, η μάρκα παραμένει αφοσιωμένη σε μια σχεδιαστική φιλοσοφία που δεν εντυπωσιάζει βασισμένη σε εφήμερα trends αλλά με συνέπεια. Αυτή ακριβώς η συνέπεια είναι που κάνει τη νέα συλλογή να ξεχωρίζει: δερμάτινες και denim υφές που φέρουν το γενετικό αποτύπωμα του οίκου επαναπροσδιορίζουν την απλότητα, μετατρέποντάς την σε έναν καμβά σύγχρονων γραμμών που δεν φοριούνται απλώς πάνω στο σώμα, το αγκαλιάζουν. Είναι μια μόδα που δεν διεκδικεί να σε μεταμορφώσει. Διεκδικεί να σε αναδείξει.
Το iconic λογότυπο επανέρχεται όχι ως διακοσμητική υπογραφή, αλλά ως δήλωση. Τα total looks για άντρες και γυναίκες δεν λειτουργούν ως ολοκληρωμένα στιλιστικά πακέτα, αλλά ως ολοκληρωμένες αφηγήσεις: η Trussardi προτείνει μια αισθητική καθολικότητα που δεν ακυρώνει την προσωπικότητα, την ολοκληρώνει. Σε κάθε ραφή, σε κάθε κόψιμο, σε κάθε υφή, αντιλαμβάνεται κανείς πως ο οίκος δεν σχεδιάζει για τις τάσεις, αλλά παραμένει σταθερά στο all time classic ύφος της.
Κάτω από τον τίτλο «A Gentle Society», η καμπάνια που συνοδεύει τη συλλογή δεν στηρίζεται σε απλή διαφημιστική εικόνα, αλλά συγκροτεί ένα οπτικό μανιφέστο. Η Eva Herzigová και ο Fernando Lindez ενσαρκώνουν δύο όψεις μιας νέας ευγένειας: εκείνης που δεν σχετίζεται με την ευγένεια της καταγωγής, αλλά με την ευγένεια της προσέγγισης. Η Herzigová, style icon με διαχρονική λάμψη, και ο Lindez, σύμβολο μιας σύγχρονης αρρενωπότητας απαλλαγμένης από στερεότυπα, συναντιούνται για να προτείνουν μια κοινωνία όπου η ήπια δύναμη υπερισχύει της επίδειξης, όπου το συναίσθημα δεν αδυνατίζει τον δυναμισμό, αλλά τον επαναπροσδιορίζει.
Η Trussardi μιλά για cultural αναγέννηση όχι ως αφηρημένη ιδέα, αλλά ως πρακτική στο ρούχο. Τα καθημερινά σύνολα, ποτισμένα με ιταλική φινέτσα, υψηλή ποιότητα και υποδειγματική τεχνική, δεν στοχεύουν να εντυπωσιάσουν με το υπερβολικό, αλλά να υπενθυμίσουν την αξία του ουσιαστικού. Η αισθητική τους μετατρέπεται σε φορέα πολιτισμού, όχι ελιτίστικου, αλλά προσιτού, φορέσιμου, ανθρώπινου.
Δεν είναι τυχαίο ότι το short-film-manifesto της καμπάνιας προβλήθηκε στη Βενετία, κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Η πόλη αυτή, σταυροδρόμι τέχνης, ρομαντισμού και υποδόριας μελαγχολίας, δεν είναι απλώς σκηνικό, είναι σύμβολο δημιουργικότητας. Όπως η Βενετία διατηρεί την ταυτότητά της παρά τον χρόνο, έτσι και η Trussardi επιλέγει να αποφύγει τις σειρήνες της στιγμιαίας επιτυχίας, επενδύοντας σε αξίες που επιμένουν: ωριμότητα, κομψότητα, συνέπεια, σεβασμός στην ύλη και την ανθρώπινη παρουσία.
Η νέα συλλογή μάς προσκαλεί σε μια κοινωνία που δεν χρειάζεται να φωνάξει για να αλλάξει τον κόσμο. Αρκεί να ντυθεί σωστά και να τον περπατήσει με σιγουριά. Αυτό είναι το «Gentle Society». Και ίσως, τελικά, να είναι η πιο ριζοσπαστική πράξη πολυτέλειας της εποχής μας.
