Οι «Peace and Chaos» θέλουν οι άνθρωποι να έλκονται ενεργειακά από τα prints τους
Το αγαπημένο, ελληνικό brand που ξέρει να «χειρίζεται» τις αντιθέσεις και μας ταξιδεύει από τα έντονα prints μέχρι τη φιλοσοφία του stay grounded + true to your authentic self, δημιουργήθηκε από τη Νεφέλη και τον Δημήτρη, ένα ζευγάρι στη ζωή και στη μόδα που μιλάει αποκλειστικά στο Queen.
Τα ρούχα τους είναι τόσο χαρακτηριστικά όσο και ο τρόπος επικοινωνίας τους με το κοινό. Έχουν ουσία που αποτυπωνέται σε ευφάνταστα μοτίβα και κομψές, sporty γραμμές. Με έμπνευση από ταξίδια, πολιτισμούς και την ίδια τη ζωή, τα ρούχα τους δεν είναι απλώς κομμάτια της γκαρνταρόμπας αλλά statement του ποιοι πραγματικά είμαστε και του πώς θέλουμε να ζούμε. Στη συνέντευξη που ακολουθεί, μας μιλούν για το όραμα, την αισθητική και τις νέες συλλογές που μας προκαλούν να ντυθούμε με περισσότερη τόλμη και δημιουργικότητα. Μας ανοίγουν την πόρτα στον πολύχρωμο κόσμο τους εκεί που τα σύμβολα γίνονται μέρος της ζωής και της γκαρνταρόμπας μας.
Παίζετε από τη γέννηση του brand με τους όρους και τις έννοιες της «Ειρήνης» και του «Χάους». Πώς αποτυπώνεται αυτό στις συλλογές σας;
Ο όρος Peace & Chaos αποτυπώνεται στις συλλογές μας μέσα από την έννοια της αντίθεσης. Στο στυλ, όπως και στη μόδα γενικότερα, μας αρέσει να πειραματιζόμαστε, να αναμειγνύουμε στοιχεία που εκ πρώτης όψεως μοιάζουν ασύμβατα. Για παράδειγμα, μπορεί ένα πιο ρομαντικό κομμάτι να συνδυάζεται με κάτι πιο δυναμικό ή ακόμα και χαοτικό· αυτό το «mix & match» δημιουργεί πάντα ενδιαφέρον και ένταση. Πιστεύουμε ότι η έλξη των αντιθέτων λειτουργεί τόσο σε μια συλλογή όσο και στο στυλ, αλλά και στη ζωή συνολικά. Φέρνει ισορροπία, κρατά τα πράγματα ζωντανά και αναδεικνύει το καλύτερο στοιχείο του ενός μέσα από την αντίθεση με το άλλο.
Tι φοράμε σε ένα Victorian tea room; Ένα ελληνικό brand έχει την απάντηση
Ποιο ήταν το αρχικό σας όραμα πίσω από τη δημιουργία του brand και πόσο κοντά (ή μακριά) είστε σήμερα από αυτό;
Για μένα το όραμα είναι κάτι που εξελίσσεται μαζί σου, αναπτύσσεται οργανικά όσο προχωράς. Από την αρχή υπήρχε μια κατεύθυνση, όμως πιστεύω ότι αυτό που παίζει καθοριστικό ρόλο στο να γίνει το όραμα πραγματικότητα είναι οι άνθρωποι που συναντάς στην πορεία σου. Σε προσωπικό επίπεδο, είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε και ένας τον άλλον αλλά και κοντινούς ανθρώπους που μας στηρίζουν, μας εμπνέουν και μας βοηθούν να πιστεύουμε στον εαυτό μας και στις δυνατότητές μας.
Παράλληλα, σε επαγγελματικό επίπεδο, οι άνθρωποι που μπήκαν στην ομάδα μας από την πρώτη στιγμή, αλλά και εκείνοι που προστέθηκαν στη συνέχεια, έχουν συμβάλει καθοριστικά στο να υλοποιηθεί το όραμά μας. Με την εμπιστοσύνη τους στη δημιουργικότητά μας, με το πάθος και τη δουλειά τους, το όραμα παίρνει σάρκα και οστά. Γιατί στην πραγματικότητα, κανείς δεν μπορεί να το πετύχει μόνος του· το όραμα γίνεται πραγματικότητα μέσα από τους ανθρώπους που το στηρίζουν και το μοιράζονται μαζί σου.
Ποια είναι τα βασικά στοιχεία που καθορίζουν την αισθητική του brand;
Τα βασικά στοιχεία που καθορίζουν την αισθητική του brand είναι εμφανή οπτικά, αλλά έχουν και ένα πιο βαθύ υπόβαθρο. Μας αρέσει να ερευνούμε, να αντλούμε έμπνευση από παραδόσεις, πολιτισμικά στοιχεία, σύμβολα, το σύμπαν· όλα αυτά μεταφράζονται με διαφορετικούς τρόπους στις συλλογές μας. Τα prints, ειδικά, λειτουργούν σαν ένα δημιουργικό «κανάλι» μέσα από το οποίο εκφράζουμε όσα μελετάμε γύρω από τη ζωή, την κληρονομιά, τις παραδόσεις, τη συμβολική γλώσσα, τις ιδέες, την πίστη και γενικότερα το νόημα και το βάθος των πραγμάτων. Παράλληλα, κάτι που μας χαρακτηρίζει από την πρώτη στιγμή είναι το μότο μας:«Stay grounded + true to your authentic self.» Αυτό ακολουθούμε και αυτό εκφράζουμε, να μένουμε πιστοί σε αυτό που πραγματικά είμαστε.
Από πού αντλείτε έμπνευση για τα prints και τα σχέδιά σας; Υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο πολιτισμικό υπόβαθρο;
Αντλούμε έμπνευση πραγματικά από παντού. Όπως ανέφερα και στην προηγούμενη ερώτηση, η ιστορία, οι παραδόσεις και οι διαφορετικοί πολιτισμοί αποτελούν βασικές αναφορές για εμάς. Παράλληλα, μας εμπνέει όσα βλέπουμε στις πασαρέλες αλλά και στο street style, τα ταξίδια μας σε διάφορους προορισμούς, οι επισκέψεις σε μουσεία, γκαλερί και εκθέσεις τέχνης. Στην ουσία, αντλούμε έμπνευση από τους ανθρώπους και από την ίδια τη ζωή.
Σε ποιους απευθύνεται το Peace & Chaos, δώστε μας το προφίλ της γυναίκας που τα φοράει.
Πιστεύουμε ότι απευθυνόμαστε σε όποιον πραγματικά ταυτίζεται μαζί μας. Συχνά βλέπουμε ότι οι άνθρωποι έλκονται ενεργειακά από συγκεκριμένα prints της συλλογής μας, το καθένα για τους δικούς του λόγους. Θεωρούμε ότι τα prints μας γίνονται ένας τρόπος να εκφράσει κάποιος τον εαυτό του. Όπως έχει πει και ο Pharrell: «τα ρούχα σου πρέπει να είναι προέκταση της προσωπικότητάς σου, όχι μια μάσκα» και συμφωνώ απόλυτα.
Γι’ αυτό δεν θα έλεγα ότι στοχεύουμε σε ένα συγκεκριμένο γκρουπ ή τύπο γυναίκας. Θα έλεγα ότι απευθυνόμαστε στη γυναίκα που είναι ανοιχτή να δοκιμάσει νέα πράγματα, να πειραματιστεί, να εκφραστεί, να είναι δυναμική και να συντονιστεί με όσα πρεσβεύουμε ως brand.
Σε έναν μονόχρωμο κόσμο πόσο print χωράει;
Θα έλεγα ότι ένας μονόχρωμος κόσμος είναι αρκετά μακριά από το brand μας. Ένας μονόχρωμος κόσμος ανήκει περισσότερο στη λογική του μινιμαλισμού, ενώ εμείς είμαστε το αντίθετο, μαξιμαλιστές. Σε έναν μινιμαλιστικό κόσμο, αρκεί να “ανεβάσεις την ένταση” και να προσθέσεις χρώμα, ζωή, οπτικές αναφορές, μνήμες και πολιτισμούς πάνω σε έναν λευκό καμβά, ώστε να τον ζωντανέψεις!!
Βιώνετε αθέμητο ανταγωνισμό στην Ελληνική αγορά που μπορεί ενδεχομένως να σας φρενάρει σε κάποια πράγματα ή πιστεύετε πως όλα λειτουργούν προς την εξέλιξή σας;
Όχι, δεν αισθανόμαστε ότι υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά. Πιστεύουμε και βλέπουμε ότι κάθε brand έχει τη δική του πορεία, το δικό του όραμα και το δικό του στυλ, και εξελίσσεται με τον δικό του τρόπο. Σε καμία περίπτωση δεν νιώθουμε ότι κάτι στην ελληνική αγορά, η γενικότερα μπορεί να μας κρατήσει πίσω.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που έχετε αντιμετωπίσει ως brand και πώς τις ξεπεράσατε;
Προκλήσεις θα υπάρχουν πάντα δεν υπάρχει «μεγαλύτερη» ή «μικρότερη». Είναι μια συνεχής διαδικασία, υπάρχουν οι προκλήσεις, αλλά υπάρχουν και οι συνεχείς επιτυχίες. Δεν εστιάζουμε στις δυσκολίες απλώς τις αντιμετωπίζουμε. Ένα από τα αγαπημένα μου quotes είναι: «where your focus goes, energy flows». Έτσι το βλέπουμε, οι προκλήσεις είναι μέρος της πορείας και δεν μπορεί να υπάρξει το ένα χωρίς το άλλο. Τις αποδεχόμαστε, τις διαχειριζόμαστε και συνεχίζουμε, για να μπορούμε να απολαμβάνουμε και τις δημιουργικές μας κατακτήσεις.
Πρόσφατα ανοίξατε και φυσικό κατάστημα στην Αθήνα, ποια είναι τα επόμενα βήματα για το Peace & Chaos;
Θα σας κρατήσουμε σε αγωνία γι’ αυτό… stay tuned! Έρχονται καινούρια και μεγάλα πράγματα.
Brands του εξωτερικού που θαυμάζετε και γιατί.
Είναι πραγματικά πάρα πολλά τα brands που θαυμάζουμε, τόσα που θα ήταν δύσκολο να τα απαριθμήσουμε. Μας εμπνέουν όχι μόνο τα μεγάλα brands αλλά και τα μικρότερα, ανεξάρτητα brands. Αρκεί ένα ταξίδι στο Λονδίνο και μια βόλτα πχ στο Liberty’s, για να συναντήσεις υπέροχα και εμπνευστικά brands.
Είστε ζευγάρι στη ζωή αλλά και στη μόδα. Ως μονάδες έχετε διαφορετικές, σχεδιαστικές προσεγγίσεις;
Ναι, έχουμε διαφορετικές σχεδιαστικές προσεγγίσεις, όμως με τον καιρό έχουμε δει ότι η αισθητική μας είναι πολύ κοντά. Σαφώς υπάρχουν διαφορές, αλλά πιστεύουμε ότι όπως ακριβώς και στη ρίζα του brand ο ένας συμπληρώνει τον άλλον. Ο ένας αναδεικνύει και εξελίσσει τον άλλον, κι έτσι προχωρά το brand, το design και τα prints μας.
Αν δεν κάνατε αυτήν τη δουλειά τι θα θέλατε ιδανικά να κάνετε;
Σίγουρα κάτι δημιουργικό. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μας αρέσουν και μας ενθουσιάζουν, και πιστεύουμε ότι το πιο σημαντικό σε ό,τι κι αν κάνει κανείς είναι να το κάνεις με πάθος. Αυτό είναι κάτι που έχουμε και οι δύο και μας καθοδηγεί. Μας ενδιαφέρουν και μας εμπνέουν πολλά, από διάφορες πλευρές του δημιουργικού τομέα ίσως ακόμα και η μουσική, που είναι μια μορφή έκφρασης που μας συναρπάζει και θα μπορούσε να είναι μια δημιουργική μας διέξοδος.
Πού σας βρίσκει δημιουργικά ο φετινός Σεπτέμβριος; Μιλήστε μας για τη νέα σας συλλογή.
Αυτή τη στιγμή ο Σεπτέμβριος είναι για εμάς ένας μήνας νέας αρχής, τόσο προσωπικά όσο και επαγγελματικά. Απολαμβάνουμε να βλέπουμε τη νέα μας συλλογή να βγαίνει στα καταστήματα και να λαμβάνουμε όλη αυτήν την υπέροχη ανταπόκριση από το κόσμο. Είναι πραγματικά μοναδικό να βλέπεις πόσο ανυπομονούν και πόσο ενθουσιάζονται με την κυκλοφορία της συλλογής, νιώθουμε πως όλο το πάθος που βάζουμε στη διαδικασία του σχεδιασμού αντανακλάται και φτάνει σε εκείνους τη στιγμή που αποκτούν τα ρούχα.
Παράλληλα, ο Σεπτέμβριος είναι και η περίοδος που σχεδιάζουμε την επόμενη καλοκαιρινή συλλογή, οπότε υπάρχει αυτή η διπλή αίσθηση, από τη μια η χαρά να βλέπουμε τη δουλειά μας να «ζει» εκεί έξω, κι από την άλλη η δημιουργική ένταση και η προετοιμασία για το επόμενο βήμα.
