10 τροφές που δεν ήξερες ότι είναι πλούσιες σε βιταμίνη C

10 τροφές που δεν ήξερες ότι είναι πλούσιες σε βιταμίνη C

Αξίζει να τις προσθέσεις στη διατροφή σου για να τονώσεις το ανοσοποιητικό σου και να βοηθήσεις την επιδερμίδα σου να λάμψει.

Η βιταμίνη C είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη, η οποία έχει πανίσχυρη αντιοξειδωτική δράση με οφέλη για τον οργανισμό και την επιδερμίδα μας. Είναι βλέπεις, πολύ σημαντική για τη σύνθεση κολλαγόνου, όμως το ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί να παράγει ή να αποθηκεύσει βιταμίνη C. Επομένως, είναι σημαντικό να την λαμβάνουμε συχνά μέσω της διατροφής μας και η ημερήσια ποσότητα κατανάλωσης σύμφωνα με τους ειδικούς είναι 90 mg.

Η καθημερινή σου πορτοκαλάδα λοιπόν, είναι πολύ πιο σημαντική για την επιδερμίδα σου από ότι μπορεί να νόμιζες, αλλά δεν είναι η μόνη τροφή από την οποία μπορείς να λάβεις την αγαπημένη βιταμίνη C. Παρακάτω, έχουμε μία λίστα με 10 τροφές που ίσως δεν ήξερες ότι είναι πολύ πλούσιες σε αυτή την αντιοξειδωτική βιταμίνη που μπορεί να κάνει θαύματα για την επιδερμίδα σου.

image002.jpg

Καυτερές πιπεριές

Μια καυτερή πιπεριά περιέχει 109 mg βιταμίνης C, δηλαδή το 121% της ημερήσιας τιμής κατανάλωσης. Ακόμα, μελέτες έχουν δείξει ότι, περίπου μια κουταλιά της σούπας (10 γραμμάρια) καυτερή πιπεριά σε σκόνη (chili) μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της καύσης λίπους άρα και στο αδυνάτισμα.

Γλυκές κίτρινες πιπεριές

Η περιεκτικότητα σε βιταμίνη C των γλυκών πιπεριών αυξάνεται όσο ωριμάζουν. Μισό φλιτζάνι (75gr) κίτρινες πιπεριές παρέχει 137 mg βιταμίνης C, ή 152% της ημερήσιας τιμής κατανάλωσης. Αυτό το ποσοστό μάλιστα, είναι διπλάσιο από την ποσότητα που προσφέρουν οι πράσινες πιπεριές.

Φραγκοστάφυλα

Μισό φλιτζάνι (56gr) φραγκοστάφυλο περιέχει 101 mg βιταμίνης C, ή 112% της ημερήσιας τιμής κατανάλωσης. Ακόμα, τα αντιοξειδωτικά φλαβονοειδή γνωστά ως ανθοκυανίνες, είναι εκείνα που δίνουν στα φραγκοστάφυλα το πλούσιο, σκούρο χρώμα τους και ενισχύουν την αντιοξειδωτική τους δράση.

1651841061416-499143951-image003.jpg

Θυμάρι

Το φρέσκο θυμάρι, έχει τρεις φορές περισσότερη βιταμίνη C από τα πορτοκάλια την υψυλότερη συγκέντρωση βιταμίνης C από όλα τα βότανα. Μόλις 28gr φρέσκου θυμαριο, παρέχει 45 mg βιταμίνης C, που είναι το 50% της ημερήσιας τιμής κατανάλωσης. Ακόμη και ρίχνοντας 1-2 κουταλιές της σούπας φρέσκο θυμάρι πάνω από ένα γεύμα, προστίθενται 3,5-7 mg βιταμίνης C στη διατροφή μας.

Μαϊντανός

Δύο κουταλιές της σούπας φρέσκου μαϊντανού περιέχουν 10 mg βιταμίνης C, άρα το 11% της συνιστώμενης ημερήσιας τιμής κατανάλωσης. Ακόμα, ο μαϊντανός είναι μια σημαντική πηγή φυτικού σιδήρου. Η βιταμίνη C αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου πράγμα που σημαίνει ότι ο μαϊντανός έχει διπλά οφέλη για το σώμα και την επιδερμίδα σου.

Σπανάκι

Ένα φλιτζάνι ωμό σπανάκι παρέχει 195 mg βιταμίνης C, ή το 217% της συνιστώμενης ημερήσιας τιμής κατανάλωσης. Παρόλο που η θερμότητα από το μαγείρεμα μειώνει την περιεκτικότητα σε βιταμίνη C στα τρόφιμα, ένα φλιτζάνι μαγειρεμένο σπανάκι εξακολουθεί να παρέχει 117 mg βιταμίνης C.

image004.jpg

Kale

Ένα φλιτζάνι ψιλοκομμένο ωμό kale περιέχει 80 mg βιταμίνης C, ή το 89% της συνιστώμενης ημερήσιας τιμής κατανάλωσης. Το kale, παρέχει επίσης υψηλές ποσότητες βιταμίνης Κ και τα καροτενοειδή λουτεΐνη και ζεαξανθίνη.

Ακτινίδιο

Ένα μεσαίο ακτινίδιο περιέχει 71 mg βιταμίνης C, το 79% της συνιστώμενης ημερήσιας τιμής κατανάλωσης. Μάλιστα, μελέτες έχουν δείξει ότι, το πλούσιο σε βιταμίνη C ακτινίδιο, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του οξειδωτικού στρες.

Μπρόκολο

Μισό φλιτζάνι μαγειρεμένο μπρόκολο παρέχει 51 mg βιταμίνης C, ή το 57% της συνιστώμενης ημερήσιας τιμής κατανάλωσης. Πολλές μελέτες μάλιστα, έχουν δείξει ότι υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στην κατανάλωση λαχανικών πλούσιων σε βιταμίνη C, και του μειωμένου οξειδωτικού στρες, της βελτίωσης του ανοσοποιητικού συστήματος και του μειωμένου κινδύνου καρκίνου και καρδιακών παθήσεων.

1651841109504-926509683-image005.jpg

Φράουλες

Ένα φλιτζάνι φράουλες παρέχει 89 mg βιταμίνης C, δηλαδή το 99% της συνιστώμενης ημερήσιας τιμής κατανάλωσης. Οι φράουλες, περιέχουν ένα πολύπλοκο αλλά και ισχυρό μείγμα βιταμίνης C, μαγγανίου, φλαβονοειδών, φυλλικού οξέος και άλλων ευεργετικών αντιοξειδωτικών.

Προσθέτοντας λοιπόν τα παραπάνω φρούτα, λαχανικά και βότανα στην καθημερινή διατροφή σου, βοηθάς τον οργανισμό σου με πολλαπλούς τρόπους αλλά και την επιδερμίδα σου από το οξειδωτικό στρες και την πρόωρη γήρανση.

DPG Network