Αλήθεια, αισθάνεσαι και εσύ την ανάγκη να χρησιμοποιείς φίλτρα στις εικόνες που ποστάρεις;

Χριστίνα Αναστασία Χρόνη
Αλήθεια, αισθάνεσαι και εσύ την ανάγκη να χρησιμοποιείς φίλτρα στις εικόνες που ποστάρεις;

Μία συντάκτρια, άπειρα φίλτρα και η unfiltered αλήθεια που είναι πιο απελευθερωτική και υγιής από οτιδήποτε

Η σχέση μου με τα social media είναι μία σχέση αγάπης και μίσους (εδώ Χριστίνα, η Χρόνη). Μία ανεβάζω φωτογραφίες και stories σαν τρελή και μία σταματώ κάθε είδους interaction με τα μέσα δικτύωσης για εβδομάδες. Βλέπεις, δεν μου είναι εύκολο να βρω τη θέση μου σε αυτόν τον μικρόκοσμο. Η δική μου ζωή δεν είναι τόσο polished και η εμφάνισή μου δεν είναι άψογη.

Έχοντας δει χιλιάδες φωτογραφίες λαμπερών κοριτσιών με αψεγάδιαστα χαρακτηριστικά, διακοπές σε εξωτικά μέρη και interior design πoυ θα ταίριαζε τις φωτογραφίες του AD, το μυαλό μου λειτουργεί με δύο τρόπους: Πρώτον κάνει shut down και προτιμά να κρατήσει την mediocre ζωή μου private και δεύτερον, με βάζει σε διαδικασία να βάζω το ένα φίλτρο μετά το άλλο, στην προσπάθεια να μιμηθώ λίγο τα feeds που ακολουθώ. Ούτε το ένα όμως είναι υγιές, ούτε και το άλλο. Διότι αυτό που μένει στο τέλος, είναι εγώ με την αυτοπεποίθησή μου πεσμένη.

Ένας φαύλος κύκλος

Τα social media, λοιπόν, με έχουν βάλει σε διαδικασίες που δεν θα έπρεπε. Συγκρίνω τον εαυτό μου, σκέφτομαι τι κάνω λάθος, προσπαθώ να αδυνατίσω, να ντυθώ αλλιώς, να ταιριάξω στα «κουτιά» που έχουν δημιουργηθεί. Αλλά δεν μπορώ.

Η άφιλτρη αλήθεια όμως, είναι ότι δεν χρειάζεται να κάνω κάτι από αυτά, γιατί το 90% των όσων περνούν από το feed μου είναι πλασματικά. Έλα όμως που χρειάζεται ακόμα να το θυμίζω στον εαυτό μου! Σε στιγμές διαύγειας μόνο θυμάμαι ότι μάλλον, η influencer που χαζεύω έχει περάσει από ρετούς τη φωτογραφία της και ότι δεν κάνω απολύτως τίποτα λάθος. Πώς μπορεί να είναι λάθος το να είμαι ο εαυτός μου, άλλωστε;

Όταν η στιγμή της διαύγειας περνά, βέβαια, βρίσκομαι και πάλι με applications ανοιχτά να προσπαθώ να βελτιώσω την εμφάνισή μου. Και ομολογώ ότι έχω κάνει και photoshop (ναι, έμαθα τον εαυτό μου photoshop) προκειμένου να ανεβάσω και εγώ μία φωτογραφία, να πάρω likes, να γίνω αρεστή σε αυτόν τον μικρόκοσμο και να boostάρω την αυτοπεποίθησή μου.

Όπως αντιλαμβάνεσαι, όλα αυτά δεν είναι παρά ένας φαύλος κύκλος. Τα social media με «ρίχνουν», τα φίλτρα με «ανεβάζουν», ενώ η εικόνα μου στον καθρέφτη είναι αυτή ενός κοριτσιού που, από πολύ μικρή ηλικία, έμαθε να αντιπαθεί τον εαυτό της και να θέλει να αλλάξει τα πάντα. Γι’ αυτό η ενέργεια του -λατρεμένου- Dove #DearInfluencers μιλά πολύ άμεσα και βαθιά στην καρδιά μου.

1669974492070-112500335-image002.JPG

#DearInfluencers

Γιατί αυτή η ενέργεια με αγγίζει; Διότι μέσα από αυτήν το Dove, ο υπέρμαχος της αληθινής ομορφιάς, θέλει να προλάβει το κακό για τη νέα γενιά και να κάνει τα κορίτσια να αγαπούν τον εαυτό τους άφιλτρα, αληθινά και όπως ακριβώς είναι. Και είναι σοκαριστικά τα ευρήματα της έρευνας* που έγινε στα πλαίσια αυτής της ενέργειας:

  • Το 80% των κοριτσιών 10-17 ετών θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα στις selfie τους
  • Το 67% των κοριτσιών (10-13 ετών) έχουν ήδη εφαρμόσει ένα φίλτρο ή έχουν χρησιμοποιήσει μία εφαρμογή για να αλλάξουν τον τρόπο εμφάνισής τους στις φωτογραφίες τους
  • Το 76% των κοριτσιών (14-17 ετών) προτιμούν την επεξεργασμένη εικόνα τους στις φωτογραφίες σε σχέση με την μη επεξεργασμένη
  • Το 44% των κοριτσιών (10-17 ετών) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους
  • Το 40% των κοριτσιών (10-17) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση αναφορικά με το σώμα τους

Σε αυτές τις ηλικίες δεν θα έπρεπε να βασιλεύει η ανασφάλεια, η αυτοπεποίθηση δεν θα έπρεπε να είναι θέμα, η εικόνα που παρουσιάζουν τα νέα κορίτσια δεν θα έπρεπε να περνά από φίλτρο. Κι όμως, τα social media επιβάλλουν τα φίλτρα παντού, οι influencers παρουσιάζουν μία τέλεια πλασματική εικόνα που βάζει τη νέα γενιά σε διαδικασίες τις οποίες ούτε να φαντάζεται δεν θα έπρεπε. Η ομορφιά σε αυτές τις ηλικίες -και σε κάθε ηλικία- θα έπρεπε να είναι πηγή αυτοπεποίθησης, εορτασμού και υπερηφάνειας. Και αυτός ακριβώς είναι ο στόχος του Dove.

Άκουσα, λοιπόν, το κάλεσμα της αγαπημένης μου μάρκας και υπέγραψα το pledge στο www.dearinfluencers.gr, όχι μόνο για εμένα, αλλά και για όλα τα κορίτσια που νιώθουν ότι πρέπει να φιλτράρουν την εικόνα τους. Για όλα τα κορίτσια που είναι όμορφα με τον δικό τους τρόπο. Για όλα τα κορίτσια που πρέπει να μάθουν να αγαπούν τον εαυτό τους και όχι να τον κριτικάρουν.

image003.png

Τι είναι όμως αυτό το pledge, θα αναρωτιέσαι. Μέσα από την ενέργεια #DearInfluencers, το Dove μάς προσκαλεί όλους να υπογράψουμε ένα pledge που θα υποχρεώνει τους influencers να δηλώνουν ξεκάθαρα τη χρήση φίλτρων στις φωτογραφίες τους. Ουσιαστικά, το Dove μας προσκαλεί να αλλάξουμε τους κανόνες της ομορφιάς και να γράψουμε τους δικούς μας, η καθεμιά με τον δικό της τρόπο, χωρίς φίλτρο και πίεση. Και είναι πιο σημαντικό από ποτέ να το κάνουμε για εμάς, για τη νέα γενιά, για έναν κόσμο χωρίς φίλτρα. Γιατί αν το σκεφτείς, η αληθινή ζωή δεν έχει φίλτρα και είναι τόσο όμορφη.

Υπόγραψε το pledge σήμερα με ένα κλικ στο www.dearinfluencers.gr και άλλαξε τους κανόνες της ομορφιάς!

*Βάσει έρευνας της Kukuvagia Ltd με συνεντεύξεις σε δείγμα 300 κοριτσιών 10 -17 ετών (Αθήνα, Δεκέμβρης 2021).

DPG Network