Αγαπητοί influencers, θα μας βοηθήσετε να δούμε την ομορφιά πίσω από τα φίλτρα;

Αγαπητοί influencers, θα μας βοηθήσετε να δούμε την ομορφιά πίσω από τα φίλτρα;

Η ομορφιά πρέπει άλλωστε να είναι πηγή αυτοπεποίθησης

Με 95 εκατομμύρια φωτογραφίες να αναρτώνται την ημέρα στα social media, η καθημερινότητά μας έχει αλλάξει. Από τη μία πλευρά, είναι υπέροχο το να μαθαίνεις τι συμβαίνει στον κόσμο σε πραγματικό χρόνο, να ανακαλύπτεις νέα πράγματα, τόπους και συνήθειες, να κάνεις φίλους και να νιώθεις συνδεδεμένος με τον κόσμο περισσότερο από ποτέ άλλοτε. Από την άλλη, ωστόσο, τα social media, στην αφθονία τους, μας βάζουν στη διαδικασία σύγκρισης σε τρομακτικό βαθμό.

Οι τέλειες επιδερμίδες, οι άψογες μύτες, τα μεγάλα μάτια, τα ζουμερά χείλη και η polished εικόνα που προβάλλουν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν αρχίσει να επιβαρύνουν εμάς και την αυτοπεποίθησή μας, αλλά κυρίως έχουν αρχίσει να διαστρεβλώνουν την έννοια της ομορφιάς για τη νεότερη γενιά.

Σύμφωνα με έρευνα* που έκανε το Dove, στα πλαίσια του Dove Self Esteem Project, με σκοπό να ρίξει φως στο ζήτημα της επιρροής των social media στην αυτοπεποίθηση των νέων στην Ελλάδα -και την επέκταση αυτού- ανακάλυψε ότι:

  • Το 80% των κοριτσιών 10-17 ετών θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα στις selfie τους
  • Το 67% των κοριτσιών (10-13 ετών) έχουν ήδη εφαρμόσει ένα φίλτρο ή έχουν χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή για να αλλάξουν τον τρόπο εμφάνισής τους στις φωτογραφίες τους
  • Το 76% των κοριτσιών (14-17 ετών) προτιμούν την επεξεργασμένη εικόνα τους στις φωτογραφίες σε σχέση με την μη επεξεργασμένη
  • Το 44% των κοριτσιών (10-17 ετών) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους
  • Το 40% των κοριτσιών (10-17) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση αναφορικά με το σώμα τους
  • Με την ενέργεια #DearInfluencers, το Dove θέλει να κάνει την ομορφιά πηγή αυτοπεποίθησης και όχι άγχους, να αλλάξει τους κανόνες και να μας βοηθήσει να φτιάξουμε νέους, η κάθε μία για τον εαυτό μας
1670575609515-372946559-image002.jpg

Αυτά τα νούμερα είναι τρομακτικά αν το σκεφτεί κάποιος. Σε καμία περίπτωση (και ποτέ άλλοτε), τα κορίτσια σε αυτές τις ηλικίες δεν θα έπρεπε να νιώθουν τόση ανασφάλεια για την εμφάνισή τους. Κι όμως αυτό συμβαίνει, γιατί το φιλτράρισμα της πληροφορίας και της εικόνας στα social media γίνεται με πολύ λάθος τρόπο. Το φίλτρο της εικόνας γίνεται ο κανόνας και έτσι, η αληθινή ομορφιά, αυτή που μας κάνει όλους και όλες ξεχωριστούς, περνά στο παρασκήνιο και δεν αποκαλύπτεται σχεδόν ποτέ. Το χειρότερο όμως, είναι ότι δεν θέλουμε να αποκαλυφθεί. Νιώθουμε πιο χαρούμενοι με την εικόνα μας όταν είναι ρετουσαρισμένη, παρά με την πραγματική μας εικόνα στον καθρέφτη.

Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της υπερ-έκθεσής μας στις ήδη ρετουσαρισμένες εικόνες που αναρτούν οι αγαπημένοι μας influencers στα social media. Ας μην παρεξηγούμε όμως αυτές τους τις κινήσεις και ας θυμόμαστε ότι και οι influencers είναι στην πραγματικότητα παιδιά που μεγάλωσαν με αυτά τα πρότυπα. Δεν είναι, λοιπόν, η απόλυτη πηγή του κακού, αλλά μπορούν να γίνουν η αρχή της αλλαγής. Αυτήν την αλλαγή θέλει να φέρει και το αγαπημένο μας Dove, με την ενέργεια #DearInfluencers.

Υπογράφοντας το pledge της ενέργειας του Dove στο www.dearinfluencers.gr, συμβάλλεις στην αλλαγή των κανόνων που πρέπει να γίνει άμεσα και μπορεί να ξεκινήσει μόνο από τους influencers, οι οποίοι με την πλατφόρμα τους (που αγγίζει τα εκατομμύρια) μπορούν να επηρεάσουν τη νέα γενιά προς την σωστή κατεύθυνση. Τι περιλαμβάνει όμως το pledge του Dove;

1670575697548-646893835-image002.JPG

Μέσα από την ενέργεια #DearInfluencers, το Dove μάς προσκαλεί όλους να υπογράψουμε ένα pledge που θα υποχρεώνει τους influencers να δηλώνουν ξεκάθαρα τη χρήση φίλτρων στις φωτογραφίες τους. Έτσι, το feed μας θα αρχίσει να γεμίζει με εικόνες πραγματικής ομορφιάς και τα λάθος πρότυπα, με το φιλτραρισμένο δέρμα, τις αλλοιωμένες μύτες και τα εξωπραγματικά χαρακτηριστικά, θα αρχίσουν να αντικαθίστανται από εικόνες με αληθινά πρόσωπα.

Αυτό λοιπόν που θέλει να πετύχει το Dove, είναι να ξαναγράψει τους κανόνες, να μας βοηθήσει να αναδείξουμε τη διαφορετικότητά μας και να γίνουμε ξανά ο υπέροχος εαυτός μας. Να μετατραπεί η ομορφιά σε πηγή αυτοπεποίθησης και υπερηφάνειας για την καθεμιά μας για όλους τους σωστούς λόγους.

Υπόγραψε το pledge σήμερα με ένα κλικ στο www.dearinfluencers.gr και άλλαξε τους κανόνες της ομορφιάς

*Βάσει έρευνας της Kukuvagia Ltd με συνεντεύξεις σε δείγμα 300 κοριτσιών 10 -17 ετών (Αθήνα, Δεκέμβρης 2021).

DPG Network