Let’s Change Beauty: Η καμπάνια που μας υπενθυμίζει ότι η πραγματική ομορφιά είναι αρετουσάριστη

Let’s Change Beauty: Η καμπάνια που μας υπενθυμίζει ότι η πραγματική ομορφιά είναι αρετουσάριστη

Με την έλευση των social media στη ζωή μας, ήρθε και η απόλυτη ελευθερία. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης άλλωστε, είναι μία τεράστια «αγκαλιά» που χωρά όλα τα είδη ομορφιάς, γιατί όμως οι νέοι (και όλοι μας) επιμένουν να κρύβονται πίσω από φίλτρα;

Gen X, Boomers, Millennials, Gen Z, όλες οι γενιές μεγάλωσαν με διαφορετικά πρότυπα ομορφιάς. Πρότυπα που ακολουθούσαν την εμφάνιση των celebrities και των supermodels και δεν ήταν πάντοτε υγιή, βασίζονταν όμως στην πραγματικότητα. Όταν τα κορίτσια των 80 ‘s, έβλεπαν ένα μοντέλο αδύνατο, με καλλίγραμμα πόδια και τέλειες αναλογίες, ναι μεν οδηγούνταν σε εξαντλητικές δίαιτες, όμως αυτό που έβλεπαν ήταν αληθινό.

The filtered generation

Η σημερινή γενιά ωστόσο, η Generation Alpha, αντιμετωπίζει ένα άλλο, πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα: Αυτό της εικονικής πραγματικότητας και των άπιαστων standards πoυ θέτει, τα οποία δεν αντανακλούν την αλήθεια. Ένα κορίτσι σήμερα, βομβαρδίζεται από εικόνες που δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα. Έχει να αντιμετωπίσει standards ομορφιάς ολοκληρωτικά διαστρεβλωμένα και άπιαστα. Κυνηγά την τελειότητα μέσω των φίλτρων και σταματά να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα όπως είναι: Αληθινά όμορφη.

Όλα αυτά μάλιστα, συμβαίνουν σε μία εποχή που η ομορφιά δεν χρειάζεται να υπακούει σε κανόνες. Με την έλευση των social media στη ζωή μας, ήρθε και η απόλυτη ελευθερία. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης άλλωστε, είναι μία τεράστια «αγκαλιά» που χωρά όλα τα είδη ομορφιάς, γιατί όμως οι νέοι (και όλοι μας) επιμένουν να κρύβονται πίσω από φίλτρα;

The wrong influence

Η υπερ-έκθεσή τους σε φιλτραρισμένες εικόνες, έχει αυξήσει την ανάγκη τους για τελειότητα. Influencers με πλατφόρμα που αγγίζει εκατομμύρια, ανεβάζουν εικόνες που παρουσιάζουν μία διαστρεβλωμένη οπτική του εαυτού τους. Οι νέοι με τη σειρά τους, αδυνατούν να διαχωρίσουν το πραγματικό από το φιλτραρισμένο και έτσι εμπιστεύονται την αλλοιωμένη εικόνα ως αληθινή. Μετά από αυτό, όπως είναι αναμενόμενο, καμία φωτογραφία δεν «ανεβαίνει» αρετουσάριστη, καμία στιγμή δεν παραμένει unfiltered, κανένα ψεγάδι δεν αποκαλύπτεται. Όλα είναι τέλεια σε αυτή την εικονική πραγματικότητα, ενώ στην αληθινή ζωή βασιλεύει η ανασφάλεια.

Η Generation Alpha λοιπόν, είναι η πρώτη γενιά που αντιμετωπίζει πρόβλημα αυτοπεποίθησης από πολύ μικρή ηλικία και οι αριθμοί το αποδεικνύουν. Σύμφωνα με έρευνα* που έκανε το Dove, στα πλαίσια του Dove Self Esteem Project, με σκοπό να ρίξει φως στο ζήτημα της επιρροής των Social Media στην αυτοπεποίθηση των νέων στην Ελλάδα -και την επέκταση αυτού- ανακάλυψε ότι:

  • Το 80% των κοριτσιών 10-17 ετών θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα στις selfie τους.
  • Το 67% των κοριτσιών (10-13 ετών) έχουν ήδη εφαρμόσει ένα φίλτρο ή έχουν χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή για να αλλάξουν τον τρόπο εμφάνισής τους στις φωτογραφίες τους.
  • Το 76% των κοριτσιών (14-17 ετών) προτιμούν την επεξεργασμένη εικόνα τους στις φωτογραφίες σε σχέση με την μη επεξεργασμένη.
  • Το 44% των κοριτσιών (10-17 ετών) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους.
  • Το 40% των κοριτσιών (10-17) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση αναφορικά με το σώμα τους.
image003.jpg

#DearInfluencers

Η ανάγκη λοιπόν να αλλάξουμε τα δεδομένα και τους κανόνες, να κάνουμε τη διαφορά και να «ξε-φιλτράρουμε» τον κόσμο είναι μεγαλύτερη από ποτέ και εδώ έρχεται ο υπέρμαχος της αληθινής ομορφιάς: To Dove, κάνει το πρώτο βήμα, μετατρέποντας την ομορφιά σε πηγή αυτοπεποίθησης και όχι άγχους. Πώς; Με την ενέργεια #DearInfluencers, η οποία μας προσκαλεί να υπογράψουμε το pledge του Dove στο https://www.dearinfluencers.gr/ υποχρεώνοντας τους influencers να δηλώνουν ξεκάθαρα τη χρήση φίλτρων που αλλοιώνουν την εμφάνισή τους σε κάθε εμπορική τους ανάρτηση, και όχι μόνο.

Στο dedicated site https://www.dearinfluencers.gr/ μπορείς να υπογράψεις για να αλλάξεις τους κανόνες, αλλά και να δεσμευτείς με πράξεις που θα κάνουν τη διαφορά καθημερινά. Πιο συγκεκριμένα, το Dove καλεί τη μεγαλύτερη γενιά, να δεσμευτεί ότι θα μιλήσει σε ένα μέλος της νεότερης για τα Social Media και για τον τρόπο που προβάλλει τον εαυτό του μέσα από αυτά. Είναι μία δέσμευση που θα αρχίσει να βάζει τα πράγματα στη θέση τους, που θα αρχίσει να απομυθοποιεί την τέλεια ζωή και εικόνα που προβάλλουν τα social media.

Έπειτα, το Dove μέσα από την ενέργεια #DearInfluencers, μας καλεί να δεσμευτούμε ότι και εμείς οι ίδιοι θα αρχίσουμε να ξεφιλτράρουμε την πραγματικότητα που παρουσιάζουμε στους followers μας, ανεβάζοντας αληθινές και αρετουσάριστες φωτογραφίες. Έτσι θα αρχίσει να ξεθολώνει το φιλτραρισμένο τοπίο, αφήνοντας χώρο στην πραγματική ομορφιά να λάμψει.

image005.png

Τέλος, το Dove μας καλεί όλους να ανοίξουμε την αγκαλιά μας και να δεχτούμε την ομορφιά σε κάθε της μορφή, να υποστηρίζουμε τη διαφορετικότητα και την συμπεριληπτικότητα με λόγια και με πράξεις, online αλλά και στην πραγματική ζωή.

Η ομορφιά μπορεί να μην δύναται να σώσει τον κόσμο, η αληθινή ομορφιά όμως μπορεί να γίνει πηγή αυτοπεποίθησης για τα νέα κορίτσια και να σώσει τον δικό τους μικρόκοσμο. Αυτό ακριβώς είναι που θέλει να πετύχει το Dove, και προσπαθεί για αυτό εδώ και χρόνια. Να μας κάνει να νιώθουμε περήφανες για το σώμα και τον εαυτό μας, να μας κάνει να αγαπήσουμε τη δική μας ομορφιά και όχι να προσπαθούμε να την αλλάξουμε. Να αποκτήσουμε μία υγιή σχέση με τον εαυτό μας και βήμα-βήμα να δημιουργήσουμε έναν κόσμο αφιλτράριστο, πανέμορφο και αληθινό.

Υπόγραψε το pledge σήμερα με ένα κλικ στο https://www.dearinfluencers.gr/και άλλαξε τους κανόνες της ομορφιάς

* Βάσει έρευνας της Kukuvagia Ltd με συνεντεύξεις σε δείγμα 300 κοριτσιών 10 -17 ετών (Αθήνα, Δεκέμβρης 2021).