Το άλμπουμ της Rosalía πήρε το απόλυτο «100» στο The Guardian - Η παρεξήγηση με τον Bad Bunny

Γεωργία Βλαχοπούλου
Το άλμπουμ της Rosalía πήρε το απόλυτο «100» στο The Guardian - Η παρεξήγηση με τον Bad Bunny

«Συνδυάζει το κλασικό με το χάος»: Μία μέρα πριν κυκλοφορήσει το «Lux», το νέο άλμπουμ της Rosalía, το «The Guardian» του έδωσε το απόλυτο 100 στη βαθμολογία του - κάτι που γίνεται σπάνια.

Η Rosalía δεν είναι απλώς μια τραγουδίστρια – είναι μια καλλιτέχνιδα που αλλάζει συνεχώς τους κανόνες της μουσικής. Το νέο της άλμπουμ με τον τίτλο Lux, που κυκλοφορεί στις 7 Νοεμβρίου, είναι το πιο τολμηρό και ώριμο έργο της μέχρι σήμερα. Δεν είναι τυχαίο ότι το The Guardian του έδωσε το απόλυτο «100», κάτι που σπάνια συμβαίνει.

Στο Lux, η Rosalía πειραματίζεται όσο ποτέ άλλοτε. Χρησιμοποιεί 13 διαφορετικές γλώσσες, συνεργάζεται με τη London Symphony Orchestra και τη Björk, και χωρίζει το άλμπουμ σε τέσσερα μουσικά μέρη, εμπνευσμένα από τη ζωή γυναικών αγίων. Οι ήχοι είναι θεατρικοί, δυνατοί, γεμάτοι συναίσθημα. Δεν πρόκειται για pop μουσική όπως τη γνωρίζουμε, αλλά για ένα έργο που ζητά από τον ακροατή να το ακούσει με προσοχή και να το νιώσει.

Η Rosalía και το «Berghain» είναι ήδη viral, μήπως όμως η σύγκριση με την Taylor Swift είναι άδικη;

Το απόλυτο «100» στο The Guardian

Το Guardian εξήγησε πως έδωσε το 100 γιατί το άλμπουμ δεν μοιάζει με τίποτα άλλο. Είναι ένα έργο που «συνδυάζει το κλασικό με το χάος» και δείχνει μια καλλιτέχνιδα που τολμά να δημιουργεί χωρίς περιορισμούς. Σε μια εποχή που η μουσική γίνεται όλο και πιο «εύκολη», η Rosalía προσφέρει κάτι που απαιτεί σκέψη και συγκέντρωση και αυτό το κάνει πραγματικά ξεχωριστό.

Δεν είναι τυχαίο πάντως που ήδη το βιντεοκλίπ του πρώτου single του νέου της άλμπουμ που έγινε γνωστό, του Berghain, έχει ήδη σε 2 μέρες σχεδόν 19.000.000 προβολές, αφού και στο κοινό το νέο εγχείρημα της Rosalía φαίνεται πως έχει βρει ήδη μεγάλη αποδοχή.

Η παρεξήγηση με τον Bad Bunny

Μαζί ωστόσο, με τη viral κυκλοφορία του νέου της άλμπουμ, ήρθε για την Rosalía και μια μικρή παρεξήγηση. Σε μια συνέντευξή της στο podcast του New York Times, η Rosalía μίλησε για τη σχέση της με τη γλώσσα και είπε πως πιστεύει ότι είναι «το αντίθετο από τον Benito (Bad Bunny)» γιατί εκείνη «νοιάζεται πιο πολύ» γι' αυτούς που ακούν τα τραγούδια της.

Η φράση αυτή παρερμηνεύτηκε ως έμμεση κριτική προς τον Bad Bunny, ο οποίος έχει πει στο παρελθόν ότι δεν τον απασχολεί αν οι ακροατές που δεν μιλούν ισπανικά καταλαβαίνουν τα τραγούδια του. Τα social media πήραν φυσικά φωτιά, όμως η Rosalía έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι τα λόγια της βγήκαν εκτός πλαισίου και πως σέβεται απόλυτα τον Bad Bunny. Εξήγησε ότι δεν είχε καμία πρόθεση να τον προσβάλει, απλώς ήθελε να δείξει πόσο βαθιά πιστεύει στη δύναμη της επικοινωνίας μέσα από τις λέξεις και τη μουσική.

Η αλήθεια είναι πως η «κόντρα» αυτή αποκάλυψε κάτι πιο μεγάλο: το πώς οι δύο πιο επιδραστικοί λατινόφωνοι καλλιτέχνες της εποχής βλέπουν διαφορετικά τη σχέση ανάμεσα στη γλώσσα και την τέχνη. Ο Bad Bunny με καταγωγή από το Πουέρτο Ρίκο προτιμά να μείνει πιστός στις ρίζες του και στην ισπανική γλώσσα, ενώ η Rosalía γεννημένη και μεγαλωμένη στην Ισπανία, επιλέγει να ανοίξει τα όρια, να συνδυάσει πολιτισμούς και να δείξει ότι η μουσική μπορεί να ενώνει χωρίς σύνορα.

Ο Bad Bunny θα τραγουδήσει στο ημίχρονο του Super Bowl και το teaser ήταν αυτό που περιμέναμε

Το Lux πάντως, είναι η απόδειξη ότι η Rosalía δεν φοβάται να πειραματιστεί. Είναι ένα έργο που ξεπερνά τις ετικέτες και τις προσδοκίες. Ίσως γι' αυτό το Guardian να της έδωσε το απόλυτο σκορ: γιατί τόλμησε να δημιουργήσει κάτι πραγματικά νέο, προσωπικό και φωτεινό.

Μένει λοιπόν, να δούμε αν πράγματι άξιζε το απόλυτο «100».

https://www.instagram.com/p/DQC2iZIDDDI/