Να δώσουμε από τώρα ένα Emmy στη Helen Mirren για τον ρόλο της Maeve Harrigan στο MobLand;
Η μαφία είναι back in fashion και όχι με τον τρόπο που την είδαμε στο Sopranos πριν τρεις δεκαετίες και την Helen Mirren πρέπει να την ευχαριστήσουμε γι' αυτό.
Με τον Pierce Brosnan στον ρόλο του Conrad, επικεφαλή της οικογένειας Harrigan, και τον Tom Hardy ως το δεξί του χέρι, να υποδύεται τον Harry Da Souza, το MobLand θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο από το γυναικείο κοινό. Κι όμως, η σειρά βάζει τις γυναίκες το παιχνίδι με τρόπο που δεν έχουμε ξαναδεί και για τούτο κύριο μερίδιο ευθύνης έχει η Helen Mirren ή όπως πρέπει να την αποκαλούμε Maeve Harrigan.
Η Helen Mirren πιστεύει ότι ο James Bond δε θα έπρεπε να είναι γυναίκα και μιλά για «βαθύ σεξισμό»
Είναι σπάνιο για μια σειρά με θέμα το οργανωμένο έγκλημα να ξεφεύγει τόσο πολύ από τα τυπικά αντρικά στερεότυπα, αλλά η MobLand γράφει για τις γυναίκες με ακρίβεια και πολυπλοκότητα, όπως ακριβώς τους αναλογεί.
Στο «The Sopranos», οι γυναίκες περιορίζονταν πάντα στον τρίτο και τέταρτο ρόλο ακολουθώντας την πεπατημένη του Νονού, όμως το MobLand επιτρέπει στις γυναίκες του να είναι εξίσου φιλόδοξες, να συγκρούονται και να επιρρεπείς σε λάθη όπως οι άντρες που τις περιβάλλουν.
Η τρελή (!) ερμηνεία της Helen Mirren στον ρόλο της Maeve Harrigan θα προκαλούσε εφιάλτες στη Lady Macbeth και στη Cersei Lannister του Game of Thrones, δίνοντας της μια κορυφαία θέση στις villains που μας καθηλώνουν.
Κάθε κλιμάκωση της αντιπαλότητας μεταξύ των Harrigan και των Stevensons - οι δύο αντίπαλες οικογένειες του οργανωμένου εγκλήματος στη Βρετανία- βρίσκεται στα χέρια της και η Maeve ευδοκιμεί μέσα στο χάος και την αιματοχυσία με στόχο όπως διαφαίνεται να πάρει ακόμα και τη θέση του συζύγου της Conrad Harrigan (Pierce Brosnan)
Όσο περισσότερο η Maeve τη γλιτώνει, τόσο πιο πολύ ανεβαίνει η αυτοεκτίμησή της ki όσο ανεβαίνει η αυτοπεποίθησή της η Maeve ενεργεί χωρίς ψυχραιμία σαν κινούμενη ατομική βόμβα για όποιον βρεθεί κοντά της, ακόμα κι αν αυτός είναι ο πρωτότοκος γιος της, τον οποίο πρέπει να θυσιάσει.
Ο ρόλος που ενσαρκώνει η Mirren είναι του villain, μόνο που ποτέ δεν ξέρεις σε ποιον θα αποδειχτεί πως η Maeve θα κάνει κακό, γιατί φτάνει να είναι τόσο εκτός ελέγχου και τόσο επιρρεπής στα ρίσκα που νιώθεις πως το τέλος της πλησιάζει σύντομα.
«Το να διασκεδάζεις είναι υπέροχο, έτσι δεν είναι;»
Αυτά είναι τα λόγια της Helen Mirren για το MobLand, τη στιγμή που η ίδια με τα μαλλιά της αφημένα κάτω και το μαρτίνι στο χέρι της, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως απλά μια ψυχοπαθής σύζυγος γκάνγκστερ.
Στην μακρά και λαμπρή καριέρα της, η Mirren δεν έχει ποτέ ξαναπαίξει έναν τόσο ένδοξο και villain ρόλο.
«Υπάρχει τεράστια πρόοδος στη δουλειά, και δεν είναι μόνο η Maeve. Είναι όλες οι γυναίκες στο MobLand. Ξέρεις, αν το MobLand είχε γυριστεί πριν από 20 χρόνια, καμία από αυτές τις γυναίκες δεν θα υπήρχε. Αν ήσουν τυχερός, θα υπήρχε μια όμορφη νεαρή κοπέλα που συνήθως έπρεπε να βγάλει τα ρούχα της και να κάνει σεξ με κάποιον και αυτό ήταν το μέγιστο που μπορούσες να δεις. Ακόμα και η υπέροχη σειρά Sopranos, που χαίρει τεράστιου σεβασμού από συγγραφείς και ηθοποιούς – ένα πραγματικά σπουδαίο έργο, όσον αφορά την αφήγηση, την τηλεόραση, το δράμα, σε όλα τα επίπεδα, μας δείχνει όλες ως συζύγους, φίλες. Είναι υπέροχο να βλέπεις την αυτονομία που έχουν οι γυναικείοι χαρακτήρες στο MobLand, όλες τους, όχι μόνο η Maeve. Και είναι υπέροχο να είμαι μέρος αυτού», τονίζει η Mirren μιλώντας στην Vogue για τον ρόλο της μοχθηρής Maeve κι ενώ μένουν δύο επεισόδια για το φινάλε της πρώτης σεζόν του MobLand.
Φτιαγμένο από τον Ronan Bennett (Top Boy) και σκηνοθετημένη, εν μέρει, από τον Guy Ritchie, η σειρά που διαδραματίζεται στο Λονδίνο έχει κερδίσει σταθερά την προσοχή του κοινού από την πρεμιέρα της στα τέλη Μαρτίου και η περσόνα της Maeve είναι καλά γραμμένη και πολύπλοκη, αλλά είναι επίσης εντελώς αμοραλιστική και σκληρή.
«Ειλικρινά, δεν το ήξερα! Όταν μου ζήτησαν να την υποδυθώ, νομίζω ότι είχα διαβάσει το πρώτο επεισόδιο, γιατί γραφόταν καθώς προχωρούσαμε. Τα σενάρια έφταναν καθώς γυρίζαμε και: «Ω, Θεέ μου, συμβαίνει αυτό», ξέρεις. Ω, σκατά. Το οποίο, παρεμπιπτόντως, μου αρέσει πολύ. Μου αρέσει να σκέφτομαι γρήγορα και να αντιδρώ αμέσως, γιατί για μένα αυτό είναι πιο κοντά στη ζωή.
Ο πιο κοντινός ρόλος που έχω παίξει στη Maeve είναι μάλλον ένας συνδυασμός της Φαίδρας και της Lady Macbeth. Η τρελή εμμονή της Φαίδρας και η φιλοδοξία της Lady Macbeth, αλλά και οι δύο αυτές ηρωίδες, τελικά, έχουν ηθική πυξίδα και νιώθουν ενοχή αλλά η Maeve δεν νιώθει καμία ενοχή. Η ενοχή δεν υπάρχει καν. Υποθέτω ότι είναι ψυχοπαθής. Υποθέτω ότι αυτό είναι. Αν θέλει κανείς να το δει έτσι», τονίζει η Helen και εξηγεί:
«Πάντα έλεγα ότι όταν παίζεις κάποιον τρελό, έχεις απίστευτη ελευθερία. Όπως στην τρελή σκηνή του «Άμλετ» – γιατί έχω παίξει και την Οφηλία – μπορείς να κάνεις τα πάντα. Σου δίνει μια απίστευτη ελευθερία και το ίδιο ισχύει και με τη Maeve, ξέρεις...
Δεν πίνω πολύ, αλλά μερικές φορές έχω μεθύσει πολύ. Και όταν είσαι πολύ μεθυσμένος, νιώθεις αυτή την ελευθερία. Δεν σε νοιάζει τίποτα και κανείς. Απλά δεν σε νοιάζει. Και είναι υπέροχο. Πληρώνεις το τίμημα την επόμενη μέρα.
Αλλά εκείνη τη στιγμή, είναι υπέροχο. Και έτσι είναι η Maeve. Δεν δίνει δεκάρα για τίποτα. Ήταν πολύ απελευθερωτικό για μένα και επίσης, παράξενα, αρκετά ενοχλητικό, αλλά πολύ άνετο. Ήταν σαν να μπαίνεις σε ένα ζεστό μπάνιο όταν κρυώνεις, σαν να λες, «Ω, το λατρεύω αυτό. Είναι υπέροχο».
Πώς ήταν όμως η χημεία με τον Pierce Brosnan; Η ίδια η Mirren είχε παίξει ξανά στο πλευρό του στην ταινία The Long Good Friday πριν πολλές δεκαετίες. Η ίδια εξομολογείται:
«Ήμασταν πολύ μακριά ο ένας από τον άλλο σε εκείνη την ταινία. Τον είδα για πρώτη φορά όταν πήγα να δω την ταινία και ακόμα και τότε δεν ήξερα ότι ήταν ο Pierce Brosnan. Δούλεψα ξανά με τον Pierce για πρώτη φορά μετά από όλα αυτά τα χρόνια στην ταινία The Thursday Murder Club, σε σκηνοθεσία του Chris Columbus, που θα βγει πολύ σύντομα. Τη γυρίσαμε πριν από το MobLand. Έτσι συνειδητοποίησα τι υπέροχος τύπος είναι. Ήταν απλά διασκεδαστικός, εργατικός, προετοιμασμένος, το απολάμβανε, ήρεμος, κουλ πάντα.
Για το «MobLand», του έστειλαν το σενάριο την ίδια στιγμή που το έστειλαν και σε μένα. Έτσι, τηλεφωνήσαμε ο ένας στον άλλο: «Τι λες» Και αποφασίσαμε μαζί, την ίδια στιγμή. «Λοιπόν, αν το κάνεις εσύ, θα το κάνω και εγώ», κάτι τέτοιο. Οπότε, ήταν μια κοινή απόφαση, κατά κάποιον τρόπο».
Οι σύζυγοι είναι κάτι περισσότερο από ένα εργαλείο της πλοκής στο «MobLand»
Το MobLand δεν επιτίθεται στις γυναίκες που επιλέγουν έναν άλλο δρόμο στη σειρά. Για παράδειγμα, ησύζυγος του Χάρι (Tom Hardy), λειτουργεί σχεδόν ως λύτρωση για τόσες πολλές ηθοποιούς που υποδύθηκαν τις συζύγους μαφιόζων. Η Jan δεν είναι γκρινιάρα, δεν έχει άγνοια, είναι πλήρως μπλεγμένη στο σύμπαν των Harrigan, όπου βρίσκεται συχνά να την κακομαθαίνουν, να την περιφρονούν και ακόμη και να την απειλούν διακριτικά όπως ο Conrand.
Η απεικόνιση των οικογενειακών συγκρούσεων από την οπτική γωνία της Jan προσφέρει μια σαφή εικόνα της απομόνωσης που νιώθει στο γάμο της και μπορεί η ίδια να απολαμβάνει τα οφέλη της πολυτελούς ζωής που της προσφέρει ο Harry, όμως δεν παύει να νιώθει εξαντλημένη.
Πιο άμεσα συνδεδεμένη με τους Harrigan, η σύζυγος του Kevin, Bella (Lara Pulver), φαίνεται να έχει ένα ρομαντικό παρελθόν με τον Harry, προκαλώντας επιπλέον ένταση στην Jan. Τα κίνητρα της Bella, ακόμα και μετά από οκτώ επεισόδια παραπάμενουν ασαφή, εκτός από την περίπλοκη παρουσία της στην οικογένεια ως πάλαι ποτέ ερωμένη του Conrad και σύζυγος πια του γιου του.
Με μια υπονοούμενη ισχυρή οικογενειακή καταγωγή, η Bella φαίνεται να ενδιαφέρεται να αποκτήσει περισσότερη εξουσία. Ακόμα και η κόρη του Harry και της Jan, Gina de sousa είναι ακαδημαϊκά προικισμένη και έχει κληρονομήσει την αντίληψη και το ένστικτο του πατέρα της. Και είναι τόσοι ακόμα οι γυναικείοι ρόλοι που ξεχωρίζουν στο Mobland, όπως η νόθα κόρη του Conrand, Seraphina, η Kat McAllister (Janet McTeer), η οποία είναι προφανώς αρκετά ισχυρή για να σταματήσει το καρτέλ, η δικηγόρος της οικογένειας Harrigan, O'Hara (Lisa Dwan) αλλά και το δεξί χέρι του Harry, Zosia (Jasmine Jobson).
Σαν σήμερα προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο «Sopranos» και μάθαμε για ποιον γράφτηκε η αρχική ιστορία
Sopranos: Είκοσι χρόνια μετά, βλέπουμε πώς αλλάξαν για πάντα την τηλεόραση
101 χρόνια Marlon Brando: Ας μιλήσουμε λίγο για αληθινό influencing και όλα όσα δίδαξε ο Νονός
101 χρόνια Marlon Brando: Ας μιλήσουμε λίγο για αληθινό influencing και όλα όσα δίδαξε ο Νονός
Με μόνο λίγα επεισόδια να απομένουν στην πρώτη σεζόν, είναι σαφές ότι το MobLand έχει πολλές ιστορίες να διηγηθεί και ακόμη περισσότερες γυναίκες να τις διηγηθούν.
